Gå til innhold

Hvorfor kan man ikke reise i overlyshastighet


Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Hvorfor er det ikke mulig å reise i overlyshastighet?

 

Fordi:

76cc95f8c7e7d0edde43428308072182.png

 

AtW

 

Siden de tror de er morsom, kan de like gjerne forklare hvert element i formelen. Sett inn tall, og regn ut med full utregning og svar :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Med evnene Tricell har påberopt seg oppgjennom bør det være peanuts for han.

 

Hvilke såkalte "evner" er det jeg skal ha opparbeidet meg her? Utdyp, og kom med konkrete eksempler. Hvis ikke da er det en søppelspekulasjon :)

 

Det er jo beviset du spurte etter.

 

Du forstår virkelig ikke hva som menes med et bevis. En formel er ikke et bevis, et bevis for en formel er når en tester formelen, og finner en regel :)

Lenke til kommentar

Siden svaret til ATWindsor er så glimrende, da har han vel sikkert ingenting imot å bevise formelen :)

Det er en del av Einsteins masseenergilov som sier at jo nærmere lysets hastighet man kommer, jo mindre masse er man.

 

EDIT: Jeg var inne på noe, men bommet litt mot målstreken.

Endret av Coffey
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg vet om Albert Einsteins sine lover. Men jeg kan likevel kreve at ATWindsor forklarer hva han mener. Hvis han skal begi seg ut på et høyt "nivå", da må jeg kontrollere at han klarer å beherske dette "nivået".

 

Nå skal jeg komme med et eksempel på en formel, og deretter et bevis for formelen, der vi tester formelen:

 

La P(x) være et polynom.

Divisjonen P(x) : (x-x0) går opp <--> P(x0)=0

 

Hva faen mener eg her? Jeg har bare kommet med en formel, som sier at når vi dividerer et polynom, så vet vi at resten er P(x0)

 

Men dette må bevises.

 

Bevis for at divisjonen P(x) : (x-x0) gir resten r= (x0)

 

La P(x) være et polynom. Når vi utfører divisjonen, finner vi et polynom Q(x) slik at

 

P(x) : (x-x0) = Q(x) + r/x-x0

 

der tallet r er resten. Det er det samme som at

 

P(x)/x-x0 = Q(x) + r/x-x0

 

Når vi multipliserer med (x-x0) på begge sidene av likhetstegnet, får vi

P(x) = (x-x0) * Q(x) + r

 

Her skal høyre og venstre side av likhetstegnet være lik for alle verdier av x, spesielt for x = x0. Dermed er

 

P(x0) = (x0-x0) * Q(x0) + r = 0 * Q(x0) + r = r

 

Dermed har vi vist at resten r = P(x0).

Lenke til kommentar

Jeg vet om Albert Einsteins sine lover. Men jeg kan likevel kreve at ATWindsor forklarer hva han mener. Hvis han skal begi seg ut på et høyt "nivå", da må jeg kontrollere at han klarer å beherske dette "nivået".

ett "snedig" spørsmål, hvis du allerede kjenner til einsteins lover, du selv innehar den matematiske forståelse som skal til for å "kontrollere" AtW sine evner og forståelse. Kjenner du ikke allerede svaret på ditt snedige spørsmål, og gjør selv ikke annet en å forsøple tråden?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Tull og tøys.

 

Jeg krever to ting, og de er som følgende;

 

# Et bevis på ATWindsor sin formell om lysehastighet.

 

# Utdypning og konkrete eksempler fra Lycantrophe om at jeg har "Med evnene Tricell har påberopt seg oppgjennom..."

 

Er det så vanskelig?

Lenke til kommentar

Er du seriøs? Om du, som du nettopp påberopte deg, kjenner til Einsteins teorier bør du ikke trenge bevis for at formelen er riktig.

 

However: http://en.wikipedia....of_rigid_bodies

 

Det du ville ha av meg:

Jeg vet om Albert Einsteins sine lover. Men jeg kan likevel kreve at ATWindsor forklarer hva han mener. Hvis han skal begi seg ut på et høyt "nivå", da må jeg kontrollere at han klarer å beherske dette "nivået".

 

Jeg oppfordrer forøvrig til:

Foreslår at du, når du ikke er opptatt med å være rasshøl, ser litt på grenser og bevis i sin helhet.

Endret av Lycantrophe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...