Gå til innhold

Anmeldelse: Dishonored (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk for all del å bruke manuell saving, jeg gikk på en liten smell på det..

 

Grafikksnobber vil kanskje få et lite sjokk over Dishonoreds tekniske sider. Rent teknisk er det visuelle uttrykket langt fra dagens standard, men det virker som Arkane Studios heller valgt å legge mer fokus på en unik stil enn pur grafisk styrke. Med sin akvarellaktige verden overlever Dishonored på stil og stemning, og man glemmer raskt at det tekniske er et godt stykke unna resten av spillene nå til dags.

 

Det jeg fikk sjokk over, var at grafikken var langt bedre enn det inntrykket var etter å ha lest denne anmeldelsen. Jeg synes graffikken var ganske grei, slo meg mer i positiv enn negativ retning ihvertfall

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Grafikksnobber vil kanskje få et lite sjokk over Dishonoreds tekniske sider. Rent teknisk er det visuelle uttrykket langt fra dagens standard, men det virker som Arkane Studios heller valgt å legge mer fokus på en unik stil enn pur grafisk styrke. Med sin akvarellaktige verden overlever Dishonored på stil og stemning, og man glemmer raskt at det tekniske er et godt stykke unna resten av spillene nå til dags.

 

Det jeg fikk sjokk over, var at grafikken var langt bedre enn det inntrykket var etter å ha lest denne anmeldelsen. Jeg synes graffikken var ganske grei, slo meg mer i positiv enn negativ retning ihvertfall

 

Jeg sa aldri at grafikken var dårlig, men at den er et godt stykke under dagens standard. Merk da også at jeg spilte på PC, noe som kanskje ikke kom så tydelig frem.

 

Jeg er forøvrig aldri en av de som sutrer over at alle spill ikke ser ut som det ferske av det ferske, og setter mer pris på en godt gjennomført stil enn oppløsninger, effekter og detaljer som får grafikkortet til å koke. Dishonoreds stil passer inn i den beskrivelsen. :)

Lenke til kommentar
Grafikksnobber vil kanskje få et lite sjokk over Dishonoreds tekniske sider. Rent teknisk er det visuelle uttrykket langt fra dagens standard, men det virker som Arkane Studios heller valgt å legge mer fokus på en unik stil enn pur grafisk styrke. Med sin akvarellaktige verden overlever Dishonored på stil og stemning, og man glemmer raskt at det tekniske er et godt stykke unna resten av spillene nå til dags.

 

Det jeg fikk sjokk over, var at grafikken var langt bedre enn det inntrykket var etter å ha lest denne anmeldelsen. Jeg synes graffikken var ganske grei, slo meg mer i positiv enn negativ retning ihvertfall

 

Jeg sa aldri at grafikken var dårlig, men at den er et godt stykke under dagens standard. Merk da også at jeg spilte på PC, noe som kanskje ikke kom så tydelig frem.

 

Jeg er forøvrig aldri en av de som sutrer over at alle spill ikke ser ut som det ferske av det ferske, og setter mer pris på en godt gjennomført stil enn oppløsninger, effekter og detaljer som får grafikkortet til å koke. Dishonoreds stil passer inn i den beskrivelsen. :)

 

Vel det overrasker meg nesten forsatt at du mener den er under dagens standard, mulig jeg ikke er oppdatert til dagens standard, men jeg synes dette spillet i de alle fleste tilfeller er nydelig, det er noen lave teksturer her og der men de "blurres" bort av helheten, f.eks å gå ut i byen å se oppover de fantastiske bygningene var litt mindblowing faktisk(grafisk sett).

 

Jeg pleier å være litt kravstor på grafikk, men dette spillet synes jeg leverer faktisk god grafikk, om ikke Crysis grafikk, så kan jeg ikke se hvordan det er "under" dagens standard, for meg falt den "rett på" ;)

Lenke til kommentar

Tror det fleste mener er vel modellene, når dem ser ansiktene til folket. Selve omgivelsene er av rimelig stor skala og veldig detaljert. Det er ikke bare en vei å gå men du har en veldig stor by totalt åpen og du kan hoppe oppå tak, dykke under havet og det er generelt tonnevis av hemmelige områder overalt.

Lenke til kommentar

Ut i få det eg har sett så er det visuelle uttrykket i Dishonored pent, gjennomført, og ganske unikt. Sjølv om rammeverket kanskje ikkje er eit teknologisk vidunder.

 

Unikt er det ikke! men det er ikke noe negativt heller! grafikken er kjempebra den, er som bioshock 2 grafikk i en litt lysere setting.

Lenke til kommentar

Ut i få det eg har sett så er det visuelle uttrykket i Dishonored pent, gjennomført, og ganske unikt. Sjølv om rammeverket kanskje ikkje er eit teknologisk vidunder.

 

Unikt er det ikke! men det er ikke noe negativt heller! grafikken er kjempebra den, er som bioshock 2 grafikk i en litt lysere setting.

 

Betyr grafikken noe for karakteren, når det er visuelt og gameplay messig bra?

 

bare lurer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer som bestilt. Jeg er akkurat iferd med å fullføre Bioshock, og det er for lenge å vente til Bioshock Infinity. Dette ser ut som nettopp det PC-spillet jeg ventet på.

 

Jeg setter pris på at plattforspill og arcade-aktige shootere etc er skikkelig vanskelige, men spill med mer vekt på atmosfære, gåteløsning og utforskning kan gjerne være litt enklere for min del når det gjelder fingerferdighet i kampene. Man kommer litt ut av stemning hvis man dør hele tiden (det gjelder nok i virkeligheten også)

Lenke til kommentar

Very Hard er slettes ikke umulig, så jeg anbefaler at folk bruker denne vanskelighetsgraden. Selv kjører jeg på med den, og går stealthy. Prøver å gå no-kill ruten, men jeg slår meg ikke vrang om jeg ender opp med ett drap eller to ut i spillet en gang. Er ikke noen achievement-whore eller noe, men det hadde vært morsomt å fått den ene achievement'en for å ikke drepe noen som helst i løpet av hele spillet. :)

 

... Så får jeg heller kjøre en alternativ playthrough etterpå, hvor jeg slakter over en lav sko.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil nok driste meg til å seie at Dishonored er eit mykje betre spel om du speler stealthy på høg vanskegrad enn om du handsamer det som Bioshock.

 

Jeg har ikke spilt det, så jeg tror deg på ditt ord. Jeg nok upresis og treig på avtrekkeren i rene skyteoppgjør i forhold til mange andre som har spilt 10 000 timer fps. Jeg liker at man må gå frem på en lur måte for å slippe å ha så kjappe reflekser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...