Gå til innhold

Hvor mye er en anelse?


morten_s

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ca 3? Men hva hvis du har 1.000.000.000, blir ikke da en anelse litt mer enn 3? Kanskje mer 30.000? Hva er da egentlig en anelse? Er det relativt?

 

Noen som har en anelse? Ah! Man kan til og med ha en anelse.. Hva er forskjellen eller sammenhengen mellom 3, 30.000, en anelse og/eller det å ha noen anelse? Hvis man har en anelse, har man da 3, eller 30.000? Og i hvilken valuta? Og hvorfor?

Endret av morten_s
Lenke til kommentar

En anelse er omtrent det dobbelte av "fint lite".

 

Og her kommer definisjonen av fint lite:

Du tar en mygg, skjærer ut fitta på den, og koker fitta i ti liter vann en times tid. Når vannet er blitt avkjølt kan du smake på vannet. Den fittesmaken det er på vannet er det samme som "fint lite"!

Endret av sector
  • Liker 7
Lenke til kommentar

En anelse er omtrent det dobbelte av "fint lite".

 

Og her kommer definisjonen av fint lite:

Du tar en mygg, skjærer ut fitta på den, og koker fitta i ti liter vann en times tid. Når vannet er blitt avkjølt kan du smake på vannet. Den fittesmaken det er på vannet er det samme som "fint lite"!

 

Så hva er "en times tid"?

Lenke til kommentar

Fittesmak? ... nei nå synes jeg denne tråden begynner å skli en anelse ut... Jeg vil bare ha et ordentlig og konkret svar på hvor mye en anelse er...

Måtte bare rette en anelse på utsagnet ditt. Og samtidig kan jeg si at en anelse er så mye som denne tråden sklei ut og så mye som jeg rettet på det du skrev.

Endret av kim0085
Lenke til kommentar

Og når det gjelder hva som er "ingenting", så hørte eg av en som har drukket sitt opp gjennom tidene, at "ei halv ei, det er ingenting".

 

Så det betyr at hele diskusjonen bunner ut i at alt er jo egentlig et definisjonsspørsmål, hva en selv definerer som "anelse", "fint lite", "en times tid", "et par" eller "ingenting".

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Du verden.. her kom det mange flotte tolkninger av litt av hvert etterhvert... Men.. jeg har fortsatt ingen anelse.. Snakket nettopp med en kamerat over en pils, og han mente en anelse var sånn ca 50/50... Altså hans definisjon hvis det hele er et definisjonsspørsmål som en her påpekte. Det kan virke som det hele bunner i at ingen egentlig har den fjerneste anelse om hva en anelse er. Apropo fjern anelse; hvis en anelse er fjern, altså langt unna, er den da større eller mindre enn en vanlig anelse? Eller har det med at den er mer diffus; større slingringsmonn/feilmargin/rom for tolkning? Og blir en fjern anelse fjernere desto fjernere man selv er (slik som meg som eksempelvis er en anelse fjern i andre grad). Blir man selv kanskje bare fjernere av å eventuelt tolke en fjern anelse i det vide og det brede?

 

Jeg ønsker uansett å komme til bunns i dette, ikke bare en anelse til bunns, men helt fullkomment til bunns. I tillegg vil jeg med dette ønske alle deltakere i tråden en anelse godt nyttår! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...