Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har også noen sokkepar fra Uniqlo. Veldig gode å ha på høsten! De blir fort litt for tykke til sommerbruk, men da kjører jeg som regel sokkeløst uansett. Synes de holder seg greit oppe, men ikke like godt som f.eks. parene jeg har fra Pantherella (som for øvrig er de beste bomullssokkene jeg eier). Men Uniqlo sine er vel verdt pengene.

Lenke til kommentar

Tips til skjorte, slips og PS til en navy dress?

 

Lite kan gå galt med ensfarget hvit eller lys blå skjorte. Du kan også ha i cream eller lys rosa. Du kan også velge striper eller ruter i blå.

Slips som passer til er ensfarget mørk burgunder, grått, gul og blå i striper. Det

 

Slipsfargen kan enten være en mørkere tone enn fargen som skjorten er i, det er det vanligste - eller du kan tenke komplimentært/kontrastfarge. Ikke overdriv, men tenk helhet og at antrekket skal være behagelig for øyet.

 

Hvis du velger skjorte og slips med flere farger kan du tenke at den fargen det er minst av i skjorten, bør det være mest av i slipset.

 

Unngå å ha slips og PM i samme farge, men at de har noen nyanser som er lik, eller farger som går igjen og som binder sammen skjorte, slips og dress.

Lenke til kommentar

Jeg er ute etter ny dress, og lurer på hva som passer til et studentbudsjet. Hittil har jeg sett på Viero Milano i blå fra menswear. Har hørt at House of Singles også skal ha gode dresser til en grei pris. Hvordan stemmer det? Har dere noen andre forslag til hvor man kan få en dress til en overkommelig pris? Hvordan er det å bestille dress fra suitsupply? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar

Jeg er ute etter ny dress, og lurer på hva som passer til et studentbudsjet. Hittil har jeg sett på Viero Milano i blå fra menswear. Har hørt at House of Singles også skal ha gode dresser til en grei pris. Hvordan stemmer det? Har dere noen andre forslag til hvor man kan få en dress til en overkommelig pris? Hvordan er det å bestille dress fra suitsupply? Noen erfaringer?

Suitsupply er nok det beste valget kvalitetsmessig, så jeg ville i utgangspunktet gått for det. Det eneste problemet med Suitsupply er at de fungerende knapphullene på jakkeermene begrenser hvor mye de kan legges opp, og fordyrer hele prosessen.

Lenke til kommentar

Jeg skal gå til innkjøp av en losjakke, noen som har forslag? Kan strekke meg ganske langt prismessig, så lenge kvaliteten er god. Har bare sett på denne fra Charles Tyrwhitt så langt. Det haster for øvrig ikke, skal antagelig ikke bruke den noe særlig før neste sesong, så kan godt vente til nyttårssalg og lignende hvis det lønner seg.

Lenke til kommentar

 

Jeg er ute etter ny dress, og lurer på hva som passer til et studentbudsjet. Hittil har jeg sett på Viero Milano i blå fra menswear. Har hørt at House of Singles også skal ha gode dresser til en grei pris. Hvordan stemmer det? Har dere noen andre forslag til hvor man kan få en dress til en overkommelig pris? Hvordan er det å bestille dress fra suitsupply? Noen erfaringer?

Suitsupply er nok det beste valget kvalitetsmessig, så jeg ville i utgangspunktet gått for det. Det eneste problemet med Suitsupply er at de fungerende knapphullene på jakkeermene begrenser hvor mye de kan legges opp, og fordyrer hele prosessen.

 

Hvor mye ville det koste hvis jeg måtte legge opp så langt at det påvirker de fungerende knappehullene? Er det forøvrig slik at jeg ikke betaler moms på suitsupply, og at jeg har bytterett?

 

Nå har ikke jeg prøvd Suit Supply, men jeg er relativt fornøyd med Menswear-dressen min.

Hvilken menswear dress har du?

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg er ute etter ny dress, og lurer på hva som passer til et studentbudsjet. Hittil har jeg sett på Viero Milano i blå fra menswear. Har hørt at House of Singles også skal ha gode dresser til en grei pris. Hvordan stemmer det? Har dere noen andre forslag til hvor man kan få en dress til en overkommelig pris? Hvordan er det å bestille dress fra suitsupply? Noen erfaringer?

Suitsupply er nok det beste valget kvalitetsmessig, så jeg ville i utgangspunktet gått for det. Det eneste problemet med Suitsupply er at de fungerende knapphullene på jakkeermene begrenser hvor mye de kan legges opp, og fordyrer hele prosessen.

Hvor mye ville det koste hvis jeg måtte legge opp så langt at det påvirker de fungerende knappehullene? Er det forøvrig slik at jeg ikke betaler moms på suitsupply, og at jeg har bytterett?

 

Skredder John skulle ha 1000 kr for det da jeg var der med min SS-blazer, og det endte opp med at de ikke ville legge den opp fordi de var redde for å ødelegge jakkens balanse.

 

SS spanderer toll og moms, og har gratis returer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...