Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Budsjett? Sjekk ut Bogart. De har forsåvidt målsømdager neste uke, ser jeg på FB.

 

Synes Bogart begynner å bli litt vel kreative nå... Her i Tønsberg selger de vel bare moods og ToS dresser. Har ikke vært i den i Trondheim på flere år, så kan jo hende den er grei, og at det er litt annen mentalitet der.

 

Bogart slo seg sammen med Cosmo og skapte et lite treetasjers motemekka i Trondheim Sentrum. De har blant annet konfeksjon fra Corneliani, Armani Collezione, Morris Heritage, LBM og Tombolini om jeg ikke husker feil. En av de flottere butikkene i landet spør du meg.

Lenke til kommentar

Bra sted å handle bukser for en som er kort? Finner aldri riktig størrelse i butikker.

Er 171 cm og 30 er vel min størrelse, men det finnes jo omtrent ikke. :)

 

Liker slim fit bukser.

 

Regner med du sikter til jeans?

 

Jeg er 170 og har funnet ut at Brandstad ofte fører jeans i 30/30 som jeg bruker. Og om de ikke har, så pleier de å være behjelpelige med å bestille det for meg ved at jeg prøver samme modell bare i 32 lengde.

Lenke til kommentar

 

 

Budsjett? Sjekk ut Bogart. De har forsåvidt målsømdager neste uke, ser jeg på FB.

 

Synes Bogart begynner å bli litt vel kreative nå... Her i Tønsberg selger de vel bare moods og ToS dresser. Har ikke vært i den i Trondheim på flere år, så kan jo hende den er grei, og at det er litt annen mentalitet der.

 

Bogart slo seg sammen med Cosmo og skapte et lite treetasjers motemekka i Trondheim Sentrum. De har blant annet konfeksjon fra Corneliani, Armani Collezione, Morris Heritage, LBM og Tombolini om jeg ikke husker feil. En av de flottere butikkene i landet spør du meg.

 

 

 

Åja. Det høres jo bra ut. Litt synd de ikke satser mer på kvalitetsmerker her, men det er vel ikke marked for det.

Lenke til kommentar

 

Bra sted å handle bukser for en som er kort? Finner aldri riktig størrelse i butikker.

Er 171 cm og 30 er vel min størrelse, men det finnes jo omtrent ikke. :)

 

Liker slim fit bukser.

 

Regner med du sikter til jeans?

 

Jeg er 170 og har funnet ut at Brandstad ofte fører jeans i 30/30 som jeg bruker. Og om de ikke har, så pleier de å være behjelpelige med å bestille det for meg ved at jeg prøver samme modell bare i 32 lengde.

 

Hvilke merker fører de i 30/30?

 

Vil også nevne at Gap selger bukser i 28 og 30 i lengde. Hos Land's End kan man legge opp buksene ned til 26 i lengde uten ekstra kostnad.

Endret av Mladic
Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter nytt strykejern. Vil ikke ha noe sånt fanzy-smanzy greier med 10 forskjellige damptyper. Aller helst vil jeg ha noe med en helt flat, massiv såle.

Er det mulig å få tak i i 2014?

 

Kommer litt an på hva du skal stryke, Phelge. Men ofte er det lurt å ikke kjøpe aller billigste jern.

 

Jeg stryker mye, og er veldig fornøyd med med mitt OBH Nordica.

Det har høy nok temperatur, glatt nok underflate og sender ut tilstrekkelig med damp. Kan også sende ekstra steam av damp, det er bra for å få pressen i buksa helt skarp.

 

Funker både vertikalt og horisontalt, noe som er viktig når jeg gir dressjakkene en liten oppfriskning.

 

Eneste jeg ikke liker er fargen; Ferrari-rød, og at den piper vel ofte; både når det er tomt for vann og når det blir stående for lenge ute av bruk.

 

Får den på Siba til en 400-lapp.

 

http://www.siba.no/product/4694720/2110-formula-400i-rs?gclid=CLyA-qbT3MACFcHOcgodKEEAAw

Lenke til kommentar

 

Jeg er på jakt etter nytt strykejern. Vil ikke ha noe sånt fanzy-smanzy greier med 10 forskjellige damptyper. Aller helst vil jeg ha noe med en helt flat, massiv såle.

Er det mulig å få tak i i 2014?

 

Kommer litt an på hva du skal stryke, Phelge. Men ofte er det lurt å ikke kjøpe aller billigste jern.

 

Jeg stryker mye, og er veldig fornøyd med med mitt OBH Nordica.

Det har høy nok temperatur, glatt nok underflate og sender ut tilstrekkelig med damp. Kan også sende ekstra steam av damp, det er bra for å få pressen i buksa helt skarp.

 

Funker både vertikalt og horisontalt, noe som er viktig når jeg gir dressjakkene en liten oppfriskning.

 

Eneste jeg ikke liker er fargen; Ferrari-rød, og at den piper vel ofte; både når det er tomt for vann og når det blir stående for lenge ute av bruk.

 

Får den på Siba til en 400-lapp.

 

http://www.siba.no/product/4694720/2110-formula-400i-rs?gclid=CLyA-qbT3MACFcHOcgodKEEAAw

 

Takk for anbefaling.

 

 

Nå må det ha skjedd noe nytt og spennende med de norske sedlene som jeg ikke har fått med meg : )

 

Noen som har erfaring med sånne steamere som dette vs vanlig strykejern?

 

For å få en skjorte/press i buksen, ol. helt crisp og glatt må du ha trykket som kommer fra strykejernet. Sånne steamere er beregnet på å rette de verste rynkene i dressjakker, ullgensere etc.

Lenke til kommentar

Har også sett etter et brukbart strykejern, men er vanskelig i dag.

Personlig ville jeg gjerne hatt tak i et gammelt skredderjern, solid flate uten damp og litt tyngde med varierende temperatur.

Har ikke sett stykejern her i butikkene som har noe tyngde, er jo noen å få kjøpt, men de er dyre og blir enda dyrerer når man må få det fra utlandet.

Lenke til kommentar

Skulle hatt meg en ny jakke. Noen favoritter som går igjen her? Trenger litt inspirasjon. Har en peacoat fra jcrew, så tror det må bli noe annet enn det. Er 197 cm og slank så vil ha noe slim fit som ser bra ut som jeg kan bruke på både høsten og vinteren. Betaler gjerne noen tusen for en awesome jakke. Noen forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...