Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Galskap å kjøpe dress fra den typen motehus ja, om man ikke er ekstremt opptatt av nettopp mote og driter penger. I den prisklassen får du vel full bespoke i England, og i alle fall "god" mtm + justering, med penger til overs til både gode sko og noen skjorter.

 

Det var det jeg ville vite. Jeg er forsåvidt utrolig fornøyd med det jeg kjøpte der, men når det gjelder dress så virker det lurere å kanskje bestille seg en helgetur og dra til f.eks Londons gater for å ta mål, og få dressen sydd.

Husk at du må et par-tre ganger til London om du skal ha "ordentlig" skreddersøm og ikke målsøm.

 

Andre typer klær kan nok Prada og co lage like godt som andre (selv om prisene er latterlige), men akkurat dresser er annerledes. Den skal (kan) passe deg på en helt annen måte enn de fleste andre plagg.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Man skal ofte skal ha litt peiling på hva man driver med før man velger å gå bespoke. Det er lurt å ha eid noen dresser fra forskjellige produsenter sånn at man vet hva som funker og hva man liker med tanke på passform, snitt osv. Man må også være forberedt på at server en prosess som vil kreve mye tid og penger, og at resultatet aldri vil bli perfekt på første forsøk (selv om det ofte vil bli mye bedre enn RTW uansett).

Lenke til kommentar

Er enig med dere forsåvidt. Fyren virker jo litt merkelig, og litt wannabe (om det er han Thomas Holstad) Men, han prøver ihvertfall å starte noe.

 

 

Og hva gjør dere i livene deres? :tease:

 

 

Edit: Googlet han, og fant ut at det var han tapern fra luksusfellen som fortsatte det livet etterpå. I rest my case.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

 

Her gjelder det å være om seg. Dette kommer neppe til å vare lenge.

 

http://www.englishcut.com/2014/07/29/news/

 

I alle dager… Her slentrer jeg tilfeldigvis innom motecaféen og snubler over mitt livs tilbud! :eek:

 

Her må jeg hive meg rundt; budsjetter må justeres, kroner må flyttes og koner må bestikkes.

 

 

Jeg er litt usikker på hva de faktisk går ut og tilbyr her.

Jeg heiv meg jo selvsagt på, og fikk mail fra Tom i dag der han sier at dette ikke er noe han selv skal produsere. Han har heller ikke tid til å møte meg, og henviser meg til Whitcomb & Shaftesbury.

Det var jo ikke videre lett å lese ut av annonsen han la ut, der det er vanskelig å forstå dette som noe annet enn English Cut. Eller har jeg ikke fått med meg alt og har blitt enda mer dyslektisk enn jeg vanligvis er?

 

Jeg har avtale med Whitcomb & Shaftesbury neste uke, så jeg må nesten høre med dem hva dette er.

Føler meg litt snytt... men skal kanskje vente litt til før jeg lar pHen synke.

Tror dette gjelder nye kunder og ikke oss gamlisene.

Lenke til kommentar

Er på utkikk etter en ny skulderveske, som jeg skal hovedsakelig bruke til skole. Må ha plass til 13" PC, matpakke, kanskje en bok eller to. Har ikke sett så mye, men kom tilfeldigvis over denne fra Sandqvist. Likte designet på den veldig godt, og virker å ha en solid skulderreim. Noen som har erfaringer fra merket?

 

Er ikke så velkjent når det gjelder skuldervesker, så litt hjelp av noen her inne hadde jeg satt stor pris på. Ønsker ikke å bruke så mye på dette heller. Rundt 1000 kroner, er budsjettet på. :)

Endret av Tkse
Lenke til kommentar

@ henrikwl:
Ja, jeg han har funnet noen som kan sy for han. Men han må jo likevel selv ta mål av kunden, møte dem og gjøre seg opp en mening om hva kunden er best kledd i. Han hadde i alle fall ikke tid til å møte meg, ikke i fjor og ikke nå. Men om han setter av tid til nye så er det bare å kaste seg på.

 

Jeg har tre dresser og noen bukser han har laget til meg, og jeg er stort sett fornøyd. Litt vide bukser noen ganger. Og han er old school; det er lov å si sin mening, men han tar den ikke alltid til følge. Hvis han mener at mine ønsker er for avvikende, så får jeg det ikke som jeg vil. Sik er det bare i de gamle skredderhusene i London.

 

Har tre dresser fra Whitcomb & Shaftesbury og er passe fornøyd. Litt så som så, men grei nok til være MTM. Får høre der om han har noe samarbeid med dem om dette ytterst rimelige opplegget.

Lenke til kommentar

Det blir litt dumt å forvente at alle bare skal stå og applaudere hver gang noen starter en ny butikk. Kaller man nettbutikken sin for stayclassy fortjener man tyn imo.

 

Edit: I følge den bloggen har han tattovert PRL-logoen på armen. Håper virkelig at det er kødd.

Endret av JorgenH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og nå til noe som har vært tema 1000x før; høsten nærmer seg med stormskritt, og jeg tenker å gå til anskaffelse av vokset Barbour-jakke. Hvilke modeller bør i det hele tatt vurderes for en slank type? Og er Country Attire fortsatt stedet å handle?

Ashby er ganske smal. Bristol går også for å være smal, men det har ikke jeg opplevd de gangene jeg har prøvd den. Ellers får man jo Beaufort helt ned mot størrelse 34, og den ser imo bra ut selv om den ikke akkurat er slimfit.

Lenke til kommentar

 

 

Ja gud, hva er vel mer edelt enn å starte en nettbutikk.

Jeg regner med at du er i gang med noe stort i livet ditt.

 

Nei, og det er altså heller ikke han her fyren. Jeg ser ikke helt poenget ditt, annet enn å være skinnhellig. Men det er jo gøy det også da :fun:

 

 

 

Som sagt. I rest my case angående fyren. Og selv om man ikke applauderer en nettbutikk, så kan man applaudere at noen faktisk prøver å starte noe. Om det går bra så er jo det flott.

 

 

Men, i dette tilfellet blir det pest eller kolera :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...