Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Invitert i bryllup til våren og dette er første bryllupet jeg er invitert til i voksen alder, så jeg er noe usikker på bekledning i et vårbryllup.

Det står kun "Antrekk: pent" og jeg mener jo at "pent" er opp til hver enkelt å tolke og at det virker noe vagt. Er det ikke en selvfølge å stille pent i et bryllup? Man har jo f.eks faste regler å forholde seg til dersom det står "Galla" eller "Smoking".

Gjelder det å kle seg så likt de andre gjestene som mulig? Nå vil jo det kanskje være vanskelig å forutse, men jeg vil tro at den gjenomsnittelige bryllupsgjest i Norge har på seg tradisjonell sort dress, kvit skjorte og et nøytralt slips til.

 

smart-suit-3.jpg

Er det helt feil å ankomme i ett av disse antrekkene i et bryllup en tidlig vårdag?

 

Next%20Mens%20Feb%20%28307%20x%20472%29.

Tenker da på fargevalg osv og ikke akkurat direkte modeller av antrekk. Jeg har selvsagt ikke med weekendbag eller dokumentmappe i et bryllup.

 

 

Jeg tenker dress når det er bryllup, men når de skriver pent så åpner det for lys dress også, tenker jeg. Ville ikke kommer i chinos og blazer.

Lenke til kommentar

 

Invitert i bryllup til våren og dette er første bryllupet jeg er invitert til i voksen alder, så jeg er noe usikker på bekledning i et vårbryllup.

Det står kun "Antrekk: pent" og jeg mener jo at "pent" er opp til hver enkelt å tolke og at det virker noe vagt. Er det ikke en selvfølge å stille pent i et bryllup? Man har jo f.eks faste regler å forholde seg til dersom det står "Galla" eller "Smoking".

Gjelder det å kle seg så likt de andre gjestene som mulig? Nå vil jo det kanskje være vanskelig å forutse, men jeg vil tro at den gjenomsnittelige bryllupsgjest i Norge har på seg tradisjonell sort dress, kvit skjorte og et nøytralt slips til.

 

smart-suit-3.jpg

Er det helt feil å ankomme i ett av disse antrekkene i et bryllup en tidlig vårdag?

 

Next%20Mens%20Feb%20%28307%20x%20472%29.

Tenker da på fargevalg osv og ikke akkurat direkte modeller av antrekk. Jeg har selvsagt ikke med weekendbag eller dokumentmappe i et bryllup.

 

 

Jeg tenker dress når det er bryllup, men når de skriver pent så åpner det for lys dress også, tenker jeg. Ville ikke kommer i chinos og blazer.

 

Kaskje jeg burde stille som trauste nordmenn flest i sort dress, kvit skjorte, et nitrist silkeslips fra dressmann og følgende sko:

 

32909_Protex_AS_Pensko_1.jpg

 

SoccerTrinidadFlagSmiley.gif

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Husker med skrekk den dagen jeg skulle klø ballene mine på skolen og kjente at buksa hadde fått hull i skrittet. Gikk rett hjem for å si det sånn, hørte aldri noe helsigvis. Men i den forbindelse må jeg nesten få si at jeg synes Henri Lloyd sine jeans er av meget god kvalitet. De jeg har nå har holdt seg bra lenge uten å få slitasje. Dette er bukser jeg ikke har på knærne og de er dermed utsatt for ekstra slitasje fra alle stede jeg sitter :)

Lenke til kommentar

 

 

Invitert i bryllup til våren og dette er første bryllupet jeg er invitert til i voksen alder, så jeg er noe usikker på bekledning i et vårbryllup.

Det står kun "Antrekk: pent" og jeg mener jo at "pent" er opp til hver enkelt å tolke og at det virker noe vagt. Er det ikke en selvfølge å stille pent i et bryllup? Man har jo f.eks faste regler å forholde seg til dersom det står "Galla" eller "Smoking".

Gjelder det å kle seg så likt de andre gjestene som mulig? Nå vil jo det kanskje være vanskelig å forutse, men jeg vil tro at den gjenomsnittelige bryllupsgjest i Norge har på seg tradisjonell sort dress, kvit skjorte og et nøytralt slips til.

 

 

Er det helt feil å ankomme i ett av disse antrekkene i et bryllup en tidlig vårdag?

 

 

Tenker da på fargevalg osv og ikke akkurat direkte modeller av antrekk. Jeg har selvsagt ikke med weekendbag eller dokumentmappe i et bryllup.

 

 

Jeg tenker dress når det er bryllup, men når de skriver pent så åpner det for lys dress også, tenker jeg. Ville ikke kommer i chinos og blazer.

 

Kaskje jeg burde stille som trauste nordmenn flest i sort dress, kvit skjorte, et nitrist silkeslips fra dressmann og følgende sko:

 

32909_Protex_AS_Pensko_1.jpg

 

SoccerTrinidadFlagSmiley.gif

 

Synes skoene var litt for "kjedelige". Her lønner det seg nok å få kjøpt noen gunstige dress sko med firkantet tupp for å virkelig få en fin oppbrytning i antrekket, så får du et litt sprekere antrekk :) Rosa skjorte bør også vurderes, men bare om du er drøy og sikker på egen legning. Fedora hatt hvis du er :cool::D :yes:

player :yes:

Lenke til kommentar

Noen som vet ca hvor man kan få tak i "billige/billigere bukser nå til dags? Har en liten crush på Diesel jeans, da de sitter rimelig perfekt på kroppen min, å et par chinos fra Zara. Dessverre koster ei vanlig diesel jeans rundt en 11-1500 her til lands, å chinosene til Zara har falt betraktelig det siste året.

 

Noen tips? Vi snakker slim jeans, straight.

 

Type stil; Blå Converse, v-tskjorte, jeans. Noen ganger stormberg-gensere,løpesko og jeans.

Egentlig type tar på meg alt som er, men skal være en liten rød linje i det, vel og merke.

Endret av TomTucker
Lenke til kommentar

Noen som vet ca hvor man kan få tak i "billige/billigere bukser nå til dags? Har en liten crush på Diesel jeans, da de sitter rimelig perfekt på kroppen min, å et par chinos fra Zara. Dessverre koster ei vanlig diesel jeans rundt en 11-1500 her til lands, å chinosene til Zara har falt betraktelig det siste året.

 

Noen tips? Vi snakker slim jeans, straight.

 

Type stil; Blå Converse, v-tskjorte, jeans. Noen ganger stormberg-gensere,løpesko og jeans.

Egentlig type tar på meg alt som er, men skal være en liten rød linje i det, vel og merke.

http://www.cheapmonday.com/ kan jo være noe. Jeg har ikke noen erfaring med dem selv, men har hørt at det skal være den beste jeansen i sin prisklasse. Weekday blant annet fører dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...