Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

 

http://m.side3.no/en-av-dem-koster-deg-en-manedslnn/5167733.html

 

Noen har tydeligvis tipset Side3 om at det finnes dresser i forskjellige prisklasser.

 

Gullkorn:

"Dressene fra Tiger of Sweden heller mer mot dyrt, men oser av kvalitet og omfang."

wow. Omfang, faktisk.

Edit: Også kommentarfeltet da:

 

"Kjøpte min skreddersydde dress i Thailand jeg..kosta meg ca 1600kr for: komplett dress med 7 skjorter,10 slips.Og da fikk jeg jaggu middag av kona hans mens jeg venta mellom prøvingene!"

 

"Foretrekker Victorian bekledning. Med daglig antrekk, og aften antrekk"

 

 

Det er i kommentarfeltene man finner mye gull.

 

En relativt fornuftig kommentar: "Nei. Forskjellen på en dress sa f. eks Tiger (som er enormt overpriset) og en fra Canali er som dag og natt."

 

Forøvrig morsomt at de trekker frem Canali. Så vidt jeg har forstått ut fra SF er vel Canali, Kiton, Brioni og Isaia blant de som lager de best (konstruerte) RTW-dressene. Uansett - passform er det viktigste ved kjøp av dress. Skader heller ikke å unngå dresser i polyester..

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i kommentarfeltene man finner mye gull.

 

En fornuftig kommentar: "Nei. Forskjellen på en dress sa f. eks Tiger (som er enormt overpriset) og en fra Canali er som dag og natt."

 

Forøvrig morsomt at de trekker frem Canali. Så vidt jeg har forstått ut fra SF er vel Canali, Kiton, Brioni og Isaia blant de som lager de best (konstruerte) RTW-dressene. Uansett - passform er det viktigste ved kjøp av dress.

 

Hehe, den kommentaren er fra en aktiv MoV-bruker da.

Endret av Herr Brun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er i kommentarfeltene man finner mye gull.

 

En fornuftig kommentar: "Nei. Forskjellen på en dress sa f. eks Tiger (som er enormt overpriset) og en fra Canali er som dag og natt."

 

Forøvrig morsomt at de trekker frem Canali. Så vidt jeg har forstått ut fra SF er vel Canali, Kiton, Brioni og Isaia blant de som lager de best (konstruerte) RTW-dressene. Uansett - passform er det viktigste ved kjøp av dress.

 

Hehe, den kommentaren er fra en aktiv MoV-bruker da.

 

 

OK, da. Men 1600 kr for dress + 7 skjorter og 10 slips = det er vel ganske sprø priser selv om man er i Thailand?

 

Kjøpte forøvrig 2 MTM-dresser i Shanghai for en del år siden tror det var ca 4-4500 kr for to dresser (3-piece). De holder seg ganske godt selv i dag, ble vel kjøpt vår 2009.

 

Har ikke særlig peiling på konstruksjon/stoffkvalitet men kvaliteten virker OK.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Tror det er en del forskjell på Thailand og Shanghai. Enig i at 1600 er veldig lite, jeg betalte ca. 2000 kroner for min gamle thailand-tress og en skjorte. Kvaliteten der er mildt sagt ikke noe å skrive hjem om (og den passet heller ikke spesielt bra.)

 

Helt sikkert rett. Vi fikk hvertfall noe hjelp til å finne riktig "marked" med skreddere av læreren vår på FHS som har reist utrolig mye i Kina.

 

Tror det hjalp noe på, men jeg har ikke prøvd noe annen MTM. Ser mange på SF er fornøyd med MTM fra KW og Luxire, så det kan jo være verdt et forsøk hvis man ikke finne noe særlig RTW av grei kvalitet.

 

Sånn btw... hvis man skal finne en dugbar smoking i Bergen/Oslo, hvor mye tror dere man må ut med? Jeg tenker nok at jeg kommer til å kjøpe flere dresser/bytte ut kina-dressene etter hvert, men kunne tenkt meg en smoking til de store begivenheter (på kveldstid). Allerede bydd på to muligheter til å bruke det i år, men jeg har ingen smoking. :p

 

Er nok absolutt ikke nødvendig, men bare lurer litt hvor i prissjiktet en OK smoking ligger.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

 

Tror det er en del forskjell på Thailand og Shanghai. Enig i at 1600 er veldig lite, jeg betalte ca. 2000 kroner for min gamle thailand-tress og en skjorte. Kvaliteten der er mildt sagt ikke noe å skrive hjem om (og den passet heller ikke spesielt bra.)

 

Helt sikkert rett. Vi fikk hvertfall noe hjelp til å finne riktig "marked" med skreddere av læreren vår på FHS som har reist utrolig mye i Kina.

 

Tror det hjalp noe på, men jeg har ikke prøvd noe annen MTM. Ser mange på SF er fornøyd med MTM fra KW og Luxire, så det kan jo være verdt et forsøk hvis man ikke finne noe særlig RTW av grei kvalitet.

 

Sånn btw... hvis man skal finne en dugbar smoking i Bergen/Oslo, hvor mye tror dere man må ut med? Jeg tenker nok at jeg kommer til å kjøpe flere dresser/bytte ut kina-dressene etter hvert, men kunne tenkt meg en smoking til de store begivenheter (på kveldstid). Allerede bydd på to muligheter til å bruke det i år, men jeg har ingen smoking. :p

 

Er nok absolutt ikke nødvendig, men bare lurer litt hvor i prissjiktet en OK smoking ligger.

 

Du kan jo leie en smoking istedenfor å kjøpe en. Det er som oftest mye billigere (kanskje ikke i lengden, eller...?) og enklere enn å finne en som passer skikkelig.

Lenke til kommentar

Det koster noen tusen å leie en skikkelig smoking. Hvis du bruker smoking mer enn én gang i året tar det ikke lang tid før du har spart penger på å kjøpe en selv.

 

Jeg tipper prisen for å kjøpe en OK smoking havner på rundt 4-5000 eller noe sånt. Vet dessverre ikke mye om markedet i Oslo og Bergen.

 

http://eu.suitsupply.com/en_NO/suits/smoking-black-plain/P1109A.html?start=77&cgid=Suits&prefn1=collection&prefv1=Spring%2FSummer

Endret av Coffee Break
Lenke til kommentar

Vet noen om det går bra å reklamere på et par bukser i Acne-butikken i Bergen, selv om de er kjøpt i Oslo? Har gått hull i skrittet på de nye rådenimsbuksene mine etter litt under to måneders bruk.

 

Morsomt, har faktisk forsøkt akkurat det samme med et par Ace Ups. Det var dessverre en vanskelig prosess, og de mente dette var vanlig wear and tear man måtte forvente. Skal sies at de ble brukt lenger enn 2 mnd, og at jeg trener en smule for mye knebøy til Ace sin "sigarette-leg", men uansett.

 

Men hull i rådenim på under 2 mnd? Det tyder jo så åpenbart på produksjonsfeil at det ikke kan være noe problem. Hør med de, og send eventuelt Stockholmskontoret en mail hvis det ikke fører frem. Forøvrig har jeg 3 par Acnebukser med samme "crotch-tear", uten at det fremstod som en vesentlig korrelasjon som skulle tilsi sviktende kvalitet/konstruksjon for de ansatte i Bergen...

Lenke til kommentar

A.P.C (like dårlig kvalitet kanskje?), Naked and Famous, Han Kjøbenhavn?

 

Sliter selv med "crotch blowouts" og har pr. dags dato et par A.P.C New Standard og Han Kjøbenhavn Jeans Tapered. Begge to passer bra, selv om jeg har store lår, men der jeansa fra Han knapt viser tegn til slitasje i skrittet er det klare tegn til blowouts på A.P.C-ene.

Lenke til kommentar

"Hvor i h...... er mannfolka ?

Bare så det er sakt, jeg avskyr fotball, men jeg vill heller ha en mann som ser fotball enn at han tar "selfies" som jeg ser flere kaller det og har det på sin egen blogg.. Nei, mannfolk skal være ute å jobbe å bli svette å møkkette!

Vi blir alle kvinner her i verden om det skal fortsette slik. Jeg blir kvalm"

Tydeligvis noen mennesker som ikke har fått med seg at mannsrollen har endret seg noe i løpet av de siste årene. Synes også han som mener at bloggerne trenger psykiatrisk hjelp er ganske bra. Chris Skougs blogg er ganske døv, men å si at han trenger psykiatrisk hjelp er vel å overdrive litt?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...