Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Prøver meg igjen.

 

Bør jeg gi noen ekstra instruksjoner til Luxire når jeg bestiller OCBD? Tenker da på kragen. Husker noe snakk om å flytte litt på knapper.

 

hjølp

 

BD-kragen mtp. stil og fusing osv er bra standard synes jeg. Utenom dette så er jo mulighetene uendelig mtp. tilpasning, men jeg har ikke hatt bruk for noe spesielt der.

 

Er veldig fornøyd med losjakken fra PRL.

 

OK, men du vurderte J Crew Bayswater som et supplement da eller misforstod jeg deg litt tidligere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min første bestilling ba jeg om "1cm longer collarpoints", og har vært godt fornøyd med det. Ikke så fornøyd med min andre skjorte, hvor jeg ba dem om å kopiere målene fra min første skjorte, og i tillegg ba om 1 cm lengre collarpoints, ettersom jeg ikke tenkte på at jeg ikke trengte å spesifisere det en gang til. Endte opp med en skjorte med en nesten komisk oversized krage.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har et par rådenim fra Han Kjøbenhavn som hunden vår en natt fant ut at hun skulle gnage hull i. Ble vel en 5 - 6 små hull og et litt større på ene leggen. Kjipt å skulle kassere eller lage shorts av en såpass dyr og god bukse, så kunne tenke meg å fått den fikset. Vet noen om noen skreddere her i landet som kan "stoppe" (eng. "darning") jeansa, slik som f. eks Denim Therapy gjør? Eller er jeg nødt til å få den lappet, noe som ser og føles kjipere ut?

Lenke til kommentar

Folkens, jeg trenger litt hjelp til valg av frisør i Bergen. Jeg har bodd her noen år nå, men har alltid klippet meg i Oslo hos min faste frisør. Jeg innser at jeg må krype til korset og klippe meg her, da frisøren min er på ferie når jeg skal til Oslo..

Noen som har forslag til en frisør som er dyktig, men også realtivt snill for studentøkonomien i Bergen?

Lenke til kommentar

Har et par rådenim fra Han Kjøbenhavn som hunden vår en natt fant ut at hun skulle gnage hull i. Ble vel en 5 - 6 små hull og et litt større på ene leggen. Kjipt å skulle kassere eller lage shorts av en såpass dyr og god bukse, så kunne tenke meg å fått den fikset. Vet noen om noen skreddere her i landet som kan "stoppe" (eng. "darning") jeansa, slik som f. eks Denim Therapy gjør? Eller er jeg nødt til å få den lappet, noe som ser og føles kjipere ut?

 

Kast dem/gi dem til Fretex i stedet for å lage dem til shorts.

Lenke til kommentar

Var innom Scabal Heritage nå i sted på byen.

 

Morsomt å se at de tar inn skjorter fra Borrelli og gensre fra John Smedley.

 

Mens sistnevnte er kurant priset (hørt mye bra om kvaliteten på JS-gensre) er førstenevnte full retail. Skjortene fra Borrelli koster dermed ca 3000 kr, men MTM derfra kunne også kjøpes til ca samme pris.

 

Man får riktignok Borrelli til en plass mellom 500 og 1100 kr på Shop The Finest, men morsomt å kunne prøve Borrelli i butikk i Norge, ja til og med i Bergen!

Lenke til kommentar

 

Kast dem/gi dem til Fretex i stedet for å lage dem til shorts.

 

Som jeg skrev i innlegget, så vil jeg unngå begge deler. Jeg synes det er økonomisk og miljømessig uansvarlig å kaste klær pga. relativt små hull som kan repareres, samtidig som jeg verken vil lage shorts eller gi bort såpass dyre bukser. Derfor spurte jeg om råd om skreddere som kan reparere buksene på samme måte som Denim Therapy, hvis det finnes i Norge, slik at jeg slipper å kjøpe nye jeans før alt håp er ute for et av de andre parene i rulleringen min.

Endret av KKake
Lenke til kommentar

Hvor mye koster Smedley på Scabal?

 

 

I følge han jeg snakket med så varierte det mellom 1000 og 1500 kr.

 

Enig med JorgenH, den i strandgaten, Scabal Heritage er ganske bra.

 

Liker også at jeg og selgeren diskuterte hvor dårlig Vincci har blitt over tid og hvilken retning de har gått. (overprisede sneakers, t-skjorter osv, sjekk Vincci Bergen på Facebook)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...