Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Fest til fredagen, er 16 år , siste året på ungdomsskolen, hva burde jeg ha? tenkte vest og hvit skjorte med et par mørke jeans. Er dette litt for modent for meg? Hva foreslår der? Og burde vesten være oppe eller igjen? Hvor kan jeg få tak i dette i butikken for en billig penge? (ikke på nett,) er bare en hjemmefest... så ikke noe særlig formenlt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for bilde, Rankiz! Jeg er glad i både spisse jakkeslag og billettlomme, så Washington virket som en god kandidat for meg.

Er ganske sikker på at jeg prøvde denne. Hvordan synes du den satt på meg mtp skuldrene, ermene, livet?

 

Alle jakker og dresser fra Suitsupply har funksjonelle knapper (du kan kneppe de). Skal man da legge opp jakken 1 cm får man jo ikke flyttet knappene. Det er ikke akkurat en smal sak å legge opp ermene ved å ta inn jakken ved skulderpartiet heller... :S

 

Nei, det er ikke en "tuxedo", som forøvrig heter smoking på norsk.

My bad, ser det nå.

 

Det er det eneste kjipe med SS, funksjonelle knapper på RTW-jakker er egentlig latterlig. Etter hva jeg har hørt er det rimelig billig å få lagt opp ermene i butikken, så ville heller planlagt et kjøp til man skal reise over.

Hvis jeg ikke husker feil sa han i butikken at de la opp jakken nederst, men har ikke dobbeltsjekket dette. Koster 18 euro å få lagt opp jakka der.

Lenke til kommentar

Fest til fredagen, er 16 år , siste året på ungdomsskolen, hva burde jeg ha? tenkte vest og hvit skjorte med et par mørke jeans. Er dette litt for modent for meg? Hva foreslår der? Og burde vesten være oppe eller igjen? Hvor kan jeg få tak i dette i butikken for en billig penge? (ikke på nett,) er bare en hjemmefest... så ikke noe særlig formenlt

 

Dropp vesten.

Lenke til kommentar

Fest til fredagen, er 16 år , siste året på ungdomsskolen, hva burde jeg ha? tenkte vest og hvit skjorte med et par mørke jeans. Er dette litt for modent for meg? Hva foreslår der? Og burde vesten være oppe eller igjen? Hvor kan jeg få tak i dette i butikken for en billig penge? (ikke på nett,) er bare en hjemmefest... så ikke noe særlig formenlt

 

Hvis du glemmer vesten blir det straks mye bedre. Jeg vet ikke hvordan 16-åringer burde kle seg, men kanskje chinos, denimskjorte og Converse kunne vært noe? Enkelt og kult hvis alt sitter bra. :)

Lenke til kommentar

Fest til fredagen, er 16 år , siste året på ungdomsskolen, hva burde jeg ha? tenkte vest og hvit skjorte med et par mørke jeans. Er dette litt for modent for meg? Hva foreslår der? Og burde vesten være oppe eller igjen? Hvor kan jeg få tak i dette i butikken for en billig penge? (ikke på nett,) er bare en hjemmefest... så ikke noe særlig formenlt

 

Dropp vesten.

 

Seriøst, skjorte og jeans på en hjemme fest når du er 16? Okei... Hva er det som er så ilel med vesten da?

 

Hvordan skjorte ? greit med bilder? , Og NEI TAKK til converse, jeg hater bare de. Btw skal være innendørs ;)

 

E: Type dette? http://www.hm.com/no...article=97498-A

 

Hvilken farge på chinosen da?

Endret av Stalthy
Lenke til kommentar

Fest til fredagen, er 16 år , siste året på ungdomsskolen, hva burde jeg ha? tenkte vest og hvit skjorte med et par mørke jeans. Er dette litt for modent for meg? Hva foreslår der? Og burde vesten være oppe eller igjen? Hvor kan jeg få tak i dette i butikken for en billig penge? (ikke på nett,) er bare en hjemmefest... så ikke noe særlig formenlt

Vest skal aldri brukes alene, så den er det bare å droppe. Det beste vil nok være å bare dra på seg ei skjorte (lyseblå f.eks.), et par jeans eller andre bukser (chinos f.eks.) som sitter bra. Det viktigste er egentlig at det sitter riktig. Hvis du absolutt må ha det billig er jo ikke verre enn å dra til H&M eller lignende. Du får hva du betaler for, men når det kun er snakk om en hjemmefest på din alder ville jeg ikke lagt så mye i det uansett - er kvelden en suksess ender du uansett opp med en ølflekk eller to på skjorten. ;)

 

Edit: Når jeg tenker skjorte mener jeg noe enkelt, slik som dette. Dongeriskjorten ville jeg droppet.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Fest til fredagen, er 16 år , siste året på ungdomsskolen, hva burde jeg ha? tenkte vest og hvit skjorte med et par mørke jeans. Er dette litt for modent for meg? Hva foreslår der? Og burde vesten være oppe eller igjen? Hvor kan jeg få tak i dette i butikken for en billig penge? (ikke på nett,) er bare en hjemmefest... så ikke noe særlig formenlt

 

Er aldri for modent å gå med skjorte og vest, men det er en smule stivt hvis resten vil komme casual. Og for guds skyld knepp den igjen hvis du velger det. En ukneppet vest får deg til å se ut som en slask. Knepper du den igjen får du en helt annen holdning og det ser utrolig mye bedre ut.

 

Det meste passer til mørke jeans, så du kan også vurdere å droppe vesten og bare gå med skjorte. Da ser du uansett pen ut i klærne, uten å være for stiv. Sørg for å kjøpe deg en slim-fit skjorte som passer til kropsfasongen din. Store blafrende skjorter ser helt jævelig ut. Husk å stryke den før du drar ut, så du blir kvitt brettekantene.

 

Edit: Istedenfor vest kan du se om du finner en fin genser du kan dra over. Tynne v-hals gensere (her også, tenk slim fit) ser bra ut over skjorter, gjerne en med en farge som står i kontrast til skjorten. Bruk en hvit t-skjorte under skjorten dersom du velger å kun gå i den, så slipper du å fryse.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

"

 

Vest skal aldri brukes alene, så den er det bare å droppe. Det beste vil nok være å bare dra på seg ei skjorte (lyseblå f.eks.), et par jeans eller andre bukser (chinos f.eks.) som sitter bra. Det viktigste er egentlig at det sitter riktig. Hvis du absolutt må ha det billig er jo ikke verre enn å dra til H&M eller lignende. Du får hva du betaler for, men når det kun er snakk om en hjemmefest på din alder ville jeg ikke lagt så mye i det uansett - er kvelden en suksess ender du uansett opp med en ølflekk eller to på skjorten. ;)

 

Edit: Når jeg tenker skjorte mener jeg noe enkelt, slik som dette. Dongeriskjorten ville jeg droppet.

 

"

Takk for svar, En annen kar her skrev "Denim skjorte" jeg gikk på h&m.. det var en dongeri skjorte, off orker ikke å tenke mer på det. Men har en passe confort/slimfit jeans som er veldig mørke, (grensen til svarte blå). Hvit er helt uaktuellt til skjorte (da dette er ikke en begravelse/bryllup). Men jeg er redd for å gå laaaangt over grensen, kommer jeg ikke se ut som et j** fjols med skjorte og jeans? det eneste vi skal gjøre er nok å drikke. Men ja, hvilken farge på skjorta ? Bløh, synes ingen av de fargene så pene ut men har ikke såå mye peiling på mote da..

 

 

Tenkte en v hals, haaater å vise armene /beinene (jeg dekker til alt da kan man si.. )

 

Forresten de "jevnaldrene" er en gjeng med jenter, er en gutt altså som skal invitere et par jenter, har en grå v hals så for se.

Endret av Stalthy
Lenke til kommentar

Er det første gang du drar på fest eller? Bare ta på det du pleier/ det de andre pleier å bruke.

 

Første gang jeg skal ha fest japp, altså, har ikke vært noe særlig på fest (Juleball n shit like that teller ikke)

 

Greit men hvilken farge? Tenker vi en lysblå eller hva?

Endret av Stalthy
Lenke til kommentar

skjorte, jeans og vest kan funke bra, da.

xlarge_7a4b23afd6b100221f602c2be9ada2e2.jpg

 

Evt så er et par beige chinos med en anstendig skjorte en sikker vinner. Vanlige jeans funker også, bare de ikke er hullete herfra og til helvete. Lys blå skjorte så hiver du på den grå v-halsen din, så har du et pent, om enn noe kjedelig antrekk.

Lenke til kommentar

Er det første gang du drar på fest eller? Bare ta på det du pleier/ det de andre pleier å bruke.

 

Første gang jeg skal ha fest japp, altså, har ikke vært noe særlig på fest (Juleball n shit like that teller ikke)

 

Greit men hvilken farge? Tenker vi en lysblå eller hva?

 

Lyseblått er alltid en sikker farge. Varier gjerne med striper/ruter om du synes det blir for sterilt med ensfarget. Velg noe som står i stil med personligheten og kroppsformen din. For eksempel vil vertikale striper vil få deg til å se lengre ut enn du egentlig er.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...