Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Må kanskje følge med litt der også. Problemet er vel størrelsene som ikke er små nok. Regner med det var på nett du fant din til en billigere penge.

 

Minste jeg har funnet for en kasjmirgenser i Norge var ca. 500,- da på salg med 50% av 50%. Ellers ligger de vel på -+2000,-

Nå er det forskjell på kashmir da. En til 500 er ikke like fin som en til over 2000. Selv har jeg en fra Gran Sasso til 2400.

 

Edit: Overså at den du så var på tilbud, det endrer jo ting. Men det er fremdeles forskjell på kasjmir.

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor ofte har man bruk for en navy blazer? Jeg har tenkt på å kjøpe en om ikke så lenge, men vet ikke helt om jeg kan forsvare å bruke ~5000 på en hvis den blir lite brukt. Samtidig så kommer jeg helt sikkert til å ha den i lang tid framover og det er jo en must-have...

 

Hva sier dere? Er det verdt pengene, eller burde jeg gå for noe i en lavere prisklasse først?

Lenke til kommentar

Man skaper behovet ved å kjøpe det. Jeg tok aldri bilder før jeg kjøpte speilrefleks, men når man først har noe man liker og vil bruke så finner man grunner. Blå blazer er så versatilt at det er ingen grunn til å ikke investere i en fin en.

 

Når det er sagt så hadde jeg ikke brukt 5000kr på noe av klær. Ikke sko, ikke jakke - kanskje dressjakke+bukse. Jeg har ingen tro på at du ikke vil finne en som er rimeligere uten å være noe dårligere. Jeg ville kjøpt en god en nå, og heller brukt 5000kr på en senere når de pengene ikke svir like mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenkt til å skaffe meg en navy blazer selv i løpet av året. Er tydeligvis ikke den eneste :D

Er dog ikke villig til å bruke 5k på det i dag, selv om økonomien tillater det.

 

Er det butikker i Oslo-området som selger gode blazere til <5000 kr? Tør ikke kjøpe det over nett uten å ha prøvd, da jeg vil at det skal sitte så godt som mulig.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Nå er vel ikke dette det beste tidspunktet for å lete etter blazer? De fleste butikker får vel inn blazere på våren en gang, så det vil vel være mest rester man finner i butikken nå.

 

Husker jeg så en meget pen dobbeltspent navy blazer hos Follestad til rundt 2500,- Men da jeg endelig bestemte meg får å kjøpe den, var de tomme for min størrelse.

Lenke til kommentar

Hvor ofte har man bruk for en navy blazer? Jeg har tenkt på å kjøpe en om ikke så lenge, men vet ikke helt om jeg kan forsvare å bruke ~5000 på en hvis den blir lite brukt. Samtidig så kommer jeg helt sikkert til å ha den i lang tid framover og det er jo en must-have...

 

Hva sier dere? Er det verdt pengene, eller burde jeg gå for noe i en lavere prisklasse først?

 

Sitter med samme tankegangen som Haawy, og er også på let etter blazer.

Noen som vet om butikker (eller nettbutikker) som selger greie og rimelige blazere?

 

 

Vet dere hvor dere skal lete kan dere finne masse gode deals... Kjøp Boglioli på Yoox f.eks (Yoox tar fantastisk dårlige bilder, her er en artikkel som viser hvordan jakkene egentlig ser ut) ... Ligger på rundt 1500 og oppover på Yoox. I butikk i sverige må man ut med 6-8000. Malford har ofte gode tilbud, B&S på SF, Ebay osv...

Lenke til kommentar

Er det noen her som har hørt/har erfaring med størrelsene til Barbour Ashby? Fikk høre fra en ansatt hos Countryattire at den jakken var så og si helt lik Bedale (utenom noen små detaljer, en innerlomme og litt til), men var slimmere. Derfor vurderer jeg den isteden for Bedale, og jeg slipper å betale 20£ ekstra for et print jeg ikke har noe spesielt lyst på. Men da lurer jeg på om dette også er en jakke jeg burde gå ned en størrelse på, slik som de fleste andre Barbour jakkene?

 

Link til jakken

Lenke til kommentar

Jeg står mellom Bedale og Beaufort selv, og er litt i villrede på hvilken jeg skal velge. Beaufort er jo noe lengre, men det er litt motstridende meninger om hvilke som har mest komfortable mansjetter - Bedale har bomull med strikk i, såvidt jeg skjønner, og Beaufort har noe borrelåslignende, såvidt jeg har fått med meg.

Heller noe mer mot Bedale, kommer jo ikke til å gå på jakt med den, men Beaufort har sånn tøff lomme bak som kan brukes til masse forskjellig, og det frister også litt.

 

Noen som har noen tanker eller innspill? Skal se om jeg kan prøve de på når jeg er tilbake i Stavanger, Salomonsen skal visstnok føre Barbour, men vet ikke om de tar ikke Beaufort eller Bedale.

 

Kan jo legge til at jeg er 183, eller nokså nøyaktig 6', og da anbefaler folk Beaufort. Hmm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...