Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva man selv synes er pent og ikke er selvsagt individuelt, men det å være så opphengt i f.eks. LV at man kjøper fake LV bare for logoflashens skyld, og det å være så anti-logoflash at man velger bort LV selv om man ellers liker produktene og har penger til det bare fordi logoen er synlig er to sider av samme sak.

 

Merket betyr ingenting; liker man det og har penger - kjøp det.

Lenke til kommentar

Hva man selv synes er pent og ikke er selvsagt individuelt, men det å være så opphengt i f.eks. LV at man kjøper fake LV bare for logoflashens skyld, og det å være så anti-logoflash at man velger bort LV selv om man ellers liker produktene og har penger til det bare fordi logoen er synlig er to sider av samme sak.

 

Merket betyr ingenting; liker man det og har penger - kjøp det.

De fleste her på forumet er jo i utgangspunktet ikke tilhengere av logoflash.

Jeg sammenligner LV med DC:

DC-HOOD3-BLK-L_1.jpg

 

post-45729-0-38577400-1296563653_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ja, jeg har fått med meg det; jeg bare bryr meg ikke så mye om det. I de fleste tilfeller så er det jo faktisk rent estetisk - store logoer ødelegger ofte plagget (for hettegensere spiller det vitterligen ingen rolle, da hettegensere ikke ser bra ut i utgangspunktet) - men for LV Monogram serien så er faktisk logoen en del av designet. Så kan man like eller mislike designet av estetiske grunner, men jeg personlig ser ikke hvorfor selve merket skal ha noe å si.

Lenke til kommentar

Alle kan ikke like alt! :)

 

post-45729-0-16623400-1296564735_thumb.jpg

 

Edit: Har ingenting i mot LV, men misliker generelt den måten å drive business på.

Men de har en del pene vesker, det er klart. Og historie.

For meg er en LV monogram-veske like langt nede på rangstigen som en Ed Hardy-veske.

Begge er overpriset og begge blir kjøpt pga merket og statusen i 90% av tilfellene.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Enig med lokeland her. Monogram-kolleksjonen til LV er overpriset så det synger etter, og han sa vel forøvrig aldri noe om at han er i mot LV.

 

Overpriset er et begrep ladet med forutsetninger. Prisen er det den er; verdien er dog forskjellig fra person til person. For noen (deg) er verdien lavere enn prisen og dermed er den overpriset, mens for andre kan den være verdt langt mer enn prisen og dermed er den grovt underpriset.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Jeg spurte aldri om en diskusjon om hva samfunnstapere synes om monogram-kolleksjonen, akkurat det bryr jeg meg like mye om som nigerianske horer. De kan brenne :)

Er du fredet for kritikk du eller?

 

Forøvrig slår du meg som en komplett idiot.

 

Så hyggelig! Bra for deg at du aldri kommer til å møte meg :)

Lenke til kommentar

Jeg spurte aldri om en diskusjon om hva samfunnstapere synes om monogram-kolleksjonen, akkurat det bryr jeg meg like mye om som nigerianske horer. De kan brenne :)

 

Ja, lol, liker man ikke monogrammene til LV er man samfunnstaper.fun.gif

 

Det er ikke det som er poenget. Pris er relativt, så det å kalle det overpriset er et snevert syn.

 

Hvis LV er et symbol på suksess i livet ... vel, da kommer jeg aldri til å oppleve det. =/

 

Det er det vel ingen som har sagt. Du velger selv hva suksess er.

Lenke til kommentar

Det motsatte av en samfunnstaper vil nå jeg oppfatte som en som opplever suksess.

 

Edit: Suksess for min del er en tilværelse man er tilfreds med. En jobb man liker å gå til hver morgen, kone og barn man er glad i, familie, gode venner og generelt god helse og lykke for alle jeg bryr meg om. Klisjé? Ja, men det er slik majoriteten av folket oppfatter suksess i livet.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Tydeligvis etter din bok, men jeg kan umulig tro at en uteligger føler seg suksessrik. De jeg har snakket med har ihvertfall aldri følt det slik. Tror oppfatningen av suksess i livet er ganske lik hos de fleste, egentlig.

Uansett, jeg regner med du skjønner hvorfor folk reagerer på utsagnet ditt.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...