Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Jeg spurte aldri om en diskusjon om hva samfunnstapere synes om monogram-kolleksjonen, akkurat det bryr jeg meg like mye om som nigerianske horer. De kan brenne :)

Er du fredet for kritikk du eller?

 

Forøvrig slår du meg som en komplett idiot.

 

Så hyggelig! Bra for deg at du aldri kommer til å møte meg :)

For alt du vet kan jeg ha møtt deg, men det er ikke poenget. Du oppfører deg som en nyrik unge som ikke tåler å bli kritisert. Selv om du driver en ganske bra blogg, det skal du ha, som omhandler mote og livsstil betyr ikke det at du er feilfri. Det er nok av personer som har mer peiling på mote enn du noen gang kommer til å ha som liker det subtile mer enn det Monogram-kolleksjonen viser frem. Stil og mote er selvfølgelig subjektivt, men det er ikke til å stikke under en stol at 90% av de som kjøper kolleksjonen gjør det for merkets skyld. Ikke fordi vesken/bagen/we er av bedre kvalitet eller finere enn andre, men kun fordi det medfører status. Ikke at det er noe galt med det heller, men da trenger ikke de som sier det til deg være samfunnstapere heller.

 

Måten du håndterte litt kritikk på beviste alt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det motsatte av en samfunnstaper vil nå jeg oppfatte som en som opplever suksess.

 

Edit: Suksess for min del er en tilværelse man er tilfreds med. En jobb man liker å gå til hver morgen, kone og barn man er glad i, familie, gode venner og generelt god helse og lykke for alle jeg bryr meg om. Klisjé? Ja, men det er slik majoriteten av folket oppfatter suksess i livet.

 

Kontekst, kontekst. En samfunnstaper er en taper sett i samfunnskonteksten. Det er vel liten tvil om at vårt samfunn er definert slik at vinnerne er de med mye penger. Samfunnstaperne blir da de fattige; de trygdede og studentene.

 

Personlig suksess er noe helt annet. En lykkelig uteligger (om noe slikt finnes) vil være en personlig sukess, men like fullt en samfunnstaper.

Lenke til kommentar

Jeg spurte aldri om en diskusjon om hva samfunnstapere synes om monogram-kolleksjonen, akkurat det bryr jeg meg like mye om som nigerianske horer. De kan brenne :)

Er du fredet for kritikk du eller?

 

Forøvrig slår du meg som en komplett idiot.

 

Så hyggelig! Bra for deg at du aldri kommer til å møte meg :)

For alt du vet kan jeg ha møtt deg, men det er ikke poenget. Du oppfører deg som en nyrik unge som ikke tåler å bli kritisert. Selv om du driver en ganske bra blogg, det skal du ha, som omhandler mote og livsstil betyr ikke det at du er feilfri. Det er nok av personer som har mer peiling på mote enn du noen gang kommer til å ha som liker det subtile mer enn det Monogram-kolleksjonen viser frem. Stil og mote er selvfølgelig subjektivt, men det er ikke til å stikke under en stol at 90% av de som kjøper kolleksjonen gjør det for merkets skyld. Ikke fordi vesken/bagen/we er av bedre kvalitet eller finere enn andre, men kun fordi det medfører status. Ikke at det er noe galt med det heller, men da trenger ikke de som sier det til deg være samfunnstapere heller.

 

Måten du håndterte litt kritikk på beviste alt.

 

Det er helt klart fakta at 90% av de som kjøper noe fra monogram-kolleksjonene, kjøper for status, men ville ikke satt meg selv i det båsen. Spør du meg, er Monogram Canvas litt feminint, så da Louis Vuitton kom med monogram macassar, kjøpte jeg to weekend-bager fordi de er mer maskuline. Og hvorfor har det seg at ingen har nevnt Hermès-bagen? Vil ikke si at den er 100x bedre enn noen andre bager her i verden, men prislappen var $11K da den ble kjøpt? Kjøpt for status? Neppe.

Lenke til kommentar

henrikwl: I det samfunnet jeg lever i er det jeg ramset opp i forrige post viktigere enn penger, men er man oppvokst med familie med ressurser er det jo klart man har en annen forutsetning.

Synes uansett diskusjonen begynner å bli litt døll nå.

 

For individene kan det være slik ja, men slik samfunnet er bygd opp er det åpenbart at det favoriserer de med mye penger. Det er en klar disjunksjon mellom forventningene samfunnet stiller til individene, og de forventningene individene stiller til seg selv. Ikke rart at depresjon er radikalt mer vanlig i vesten enn hva det er i andre deler av verden.

 

Synd du synes diskusjonen blir døll, da jeg finner emnet utrolig interessant. :)

Lenke til kommentar

Det er helt klart fakta at 90% av de som kjøper noe fra monogram-kolleksjonene, kjøper for status, men ville ikke satt meg selv i det båsen. Spør du meg, er Monogram Canvas litt feminint, så da Louis Vuitton kom med monogram macassar, kjøpte jeg to weekend-bager fordi de er mer maskuline. Og hvorfor har det seg at ingen har nevnt Hermès-bagen? Vil ikke si at den er 100x bedre enn noen andre bager her i verden, men prislappen var $11K da den ble kjøpt? Kjøpt for status? Neppe.

Det hele har utviklet seg til en diskusjon om hvorvidt LV Monogram er logoflash eller ikke, og du sier deg jo enig i at folk flest kjøper det på grunn av statusen.

 

Hvorfor reagere med å kalle de som kritiserer dette for samfunnstapere som kan brenne?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er helt klart fakta at 90% av de som kjøper noe fra monogram-kolleksjonene, kjøper for status, men ville ikke satt meg selv i det båsen. Spør du meg, er Monogram Canvas litt feminint, så da Louis Vuitton kom med monogram macassar, kjøpte jeg to weekend-bager fordi de er mer maskuline. Og hvorfor har det seg at ingen har nevnt Hermès-bagen? Vil ikke si at den er 100x bedre enn noen andre bager her i verden, men prislappen var $11K da den ble kjøpt? Kjøpt for status? Neppe.

Det hele har utviklet seg til en diskusjon om hvorvidt LV Monogram er logoflash eller ikke, og du sier deg jo enig i at folk flest kjøper det på grunn av statusen.

 

Hvorfor reagere med å kalle de som kritiserer dette for samfunnstapere som kan brenne?

 

Det er samfunnstapere som sier ting er overpriset, det er det jeg reagerte på. Pris er alltid relativt.

Lenke til kommentar

Jeg spurte aldri om en diskusjon om hva samfunnstapere synes om monogram-kolleksjonen, akkurat det bryr jeg meg like mye om som nigerianske horer. De kan brenne :)

 

Huff nå skuffer du meg Charles. Er du virkelig så opptatt av andre sin mening (spesielt her inne) at du blir så sutrete når de ikke bifaller ditt valg av vesker? Om annet viser det vel ikke annet enn at du faktisk kjøpte de LV veskene for status. Uffuff.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg spurte aldri om en diskusjon om hva samfunnstapere synes om monogram-kolleksjonen, akkurat det bryr jeg meg like mye om som nigerianske horer. De kan brenne :)

 

Huff nå skuffer du meg Charles. Er du virkelig så opptatt av andre sin mening (spesielt her inne) at du blir så sutrete når de ikke bifaller ditt valg av vesker? Om annet viser det vel ikke annet enn at du faktisk kjøpte de LV veskene for status. Uffuff.

 

Sutrete? Not really :) Jeg er faktisk veldig glad i dag, har fått en gladnyhet fra Radiumhospitalet :thumbup:

Lenke til kommentar

Charles: Selvfølgelig er verdien av penger relativ, men overprising eller prising generelt er ikke.

Det er jo klart du har et annet syn på penger enn folk flest, men det forandrer ikke det faktum at med LV betaler man en del for merket også.

Du skal ikke bli straffet fordi du ikke et et gjennomsnittlig syn på økonomi, men selv folk jeg har snakket med som klarer seg meget bra synes LV er overpriset.'

 

Edit: Care to tell?

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Jeg spurte aldri om en diskusjon om hva samfunnstapere synes om monogram-kolleksjonen, akkurat det bryr jeg meg like mye om som nigerianske horer. De kan brenne :)

 

Huff nå skuffer du meg Charles. Er du virkelig så opptatt av andre sin mening (spesielt her inne) at du blir så sutrete når de ikke bifaller ditt valg av vesker? Om annet viser det vel ikke annet enn at du faktisk kjøpte de LV veskene for status. Uffuff.

 

Sutrete? Not really :) Jeg er faktisk veldig glad i dag, har fått en gladnyhet fra Radiumhospitalet :thumbup:

 

Høres ganske sutrete ut for meg når du kaller folk samfunnstapere bare fordi de ikke applauderer ditt valg av vesker...

 

O/T: Så bra! Det liker vi :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Charles: Selvfølgelig er verdien av penger relativ, men overprising eller prising generelt er ikke.

Det er jo klart du har et annet syn på penger enn folk flest, men det forandrer ikke det faktum at med LV betaler man en del for merket også.

Du skal ikke bli straffet fordi du ikke et et gjennomsnittlig syn på økonomi, men selv folk jeg har snakket med som klarer seg meget bra synes LV er overpriset.'

 

Edit: Care to tell?

 

Noen av oss lever dessverre på lånt tid :)

Lenke til kommentar

Poenget med begrepet "overpriset" er at det forutsetter at det finnes en objektiv "riktig pris" for en gitt vare. Og hvem bestemmer det, om ikke markedet? Videre følger at hvis markedet aksepterer en pris på 10.000 kroner for en LV Monogram veske, så er det det om er "riktig pris".

 

"Overpriset" gir kun mening hvis du ser det i forhold til den subjektive verdien man tillegger produktet, og den verdien varierer fra person til person. Det spiller ingen rolle om flertallet synes at LV Monogram overpriset (det gjør de nok), for de som ikke synes den er overpriset vil ingen mengde med protester få dem til å endre mening.

 

Edit: ordlegger meg annerledes

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Charles: Selvfølgelig er verdien av penger relativ, men overprising eller prising generelt er ikke.

Det er jo klart du har et annet syn på penger enn folk flest, men det forandrer ikke det faktum at med LV betaler man en del for merket også.

Du skal ikke bli straffet fordi du ikke et et gjennomsnittlig syn på økonomi, men selv folk jeg har snakket med som klarer seg meget bra synes LV er overpriset.'

 

Edit: Care to tell?

 

Noen av oss lever dessverre på lånt tid :)

Det setter ting i perspektiv.

Edit: Hva han under sa :)

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Charles: Selvfølgelig er verdien av penger relativ, men overprising eller prising generelt er ikke.

Det er jo klart du har et annet syn på penger enn folk flest, men det forandrer ikke det faktum at med LV betaler man en del for merket også.

Du skal ikke bli straffet fordi du ikke et et gjennomsnittlig syn på økonomi, men selv folk jeg har snakket med som klarer seg meget bra synes LV er overpriset.'

 

Edit: Care to tell?

 

Noen av oss lever dessverre på lånt tid :)

Utenom at jeg verken er med eller i denne diskusjonen.

Alle lever på lånt tid :)

 

Forresten, ville det ha vært stygt å spurt deg om hva som feiler deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...