Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - k.n.b - AF-S Nikkor 300mm f/2.8 ED Mk I


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bykatt: Takker, kanskje litt smådystert ja.

 

twoeyes: Takk, ja jeg foretrakk sort/hvitt her.

 

Tom: Takk, vi får se...

 

eivind84: Takk for det. Mulig et drog som dette ikke faller direkte inn i allround-kategorien, men jeg mener at alle objekitver i utgangspunktet er fleksible. Og da ikke minst en 300 f/2.8.

 

Keyzer28: Mange takk.

 

Randi: Takk, ja jeg liker jo det minimalistiske.

 

Jan R. Halvorsen: Takk for det. Bladet snurret nesten rundt seg selv.

 

Blomvik: Takker, tåke er jo et takknemlig melisdryss på ellers traurige motiv.

 

Anew: Mange takk. På det bladet ble nærgrensen dog sterkt utfordret. Jeg synes 300mm er fleksibelt og fint jeg. Hjelper i så måte med lysstyrke også, men tungt blir det.

 

Jann: Takk for den der, jeg er vel svak for sånne bilder selv (ikke så uventet). Tåke er en gave til den som søker mørke og dystre motiver.

 

Andreasfe: Takker, jeg er ikke helt uenig med favorittvalget.

Lenke til kommentar

6. Oktober

Løypestreng

 

post-166172-0-99075500-1349546232_thumb.jpg

 

Det ble en tur i skogen i dag. Jeg liker ikke for mye rot i bildene mine, og det kan være en utfordring inne i en skog, men med en 300 f/2.8 går det jo an å rydde litt...

 

 

Ja, ja. Man får bare velge ett, men det er jo mangt å finne i en gammel skog.

 

post-166172-0-09195000-1349546426_thumb.jpg

 

post-166172-0-83530500-1349546453_thumb.jpg

 

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Begge gårsdagens gjør seg på veggen - gjerne begge to, hengende litt fra hverandre, med spoileren til høyre. Nydelig komp og eksponering, var det! :)

 

Morsomt med dagens - fin detalje med tråd - ikke minst i spoileren.

 

Morsom rotete bokeh i sistebildet - ga et malt uttrykk. Ingen kritikk av bokeh til objektivet - det er sånn det ser ut når det er mye rusk og rask av ting mellom deg og motivet - tipper det var en del småkvister ikke langt foran objektivet..

Lenke til kommentar

Takker Trondster. Har nesten vært inne på tanken om det samme (med gårsdagens bilder), men blir det noe av tro...

 

Hvis det er det siste spoilerbildet du snakker om rusk og rask, så var det i og for seg det. Men ganske langt unna objektivet. Har bare latt alt være godt utenfor fokus.

På begge spindelvevbildene var det selvsagt motlys. Jeg er fremdeles i tvil om hvilket av de to jeg burde valgt...

Lenke til kommentar

Blomvik: Det er vanskelig å argumentere mot det, det er jo ikke uten grunn at jeg la til bildene i spoileren. Valget er nok også litt preget av stemningen mens jeg tok bildene, men den kjenner jo ikke andre til.

 

Teddy: Jeg tror ikke den egner seg til å felle store trær, men kanskje som ryddesag...? :hmm:

 

Linsepusle: Linjer er viktig nok det, men så var det å fylle ut det mellom linjene da.

 

HelenaN: Ble godt fornøyd med tåkebildene selv. Føler det har vært en stigning i programmet frem til dette, blir nok vanskelig å holde det der. Det er ikke hver dag naturen server motivene på sølvfat.

 

LordArild: Er nok min egen favoritt så langt også.

 

 

Takk for fine kommentarer.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...