Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - k.n.b - AF-S Nikkor 300mm f/2.8 ED Mk I


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bObleJet: Er visst flere som har pekt på spoilerne fra skogturen, blir nesten i tvil etter hvert. Bekymringsfullt det det med CNX.

 

Epp: Helt klart at den så meg ja.

 

FunFact, Jann: Den måken satset nok på en gratistur.

 

Linsepusle: Hyggelig du likte det.

 

Takk for nye kommentarer.

Lenke til kommentar

300mm er mere anvendelig men man kunne tro, ikke bare til fugler. Bra at du gir det en personlig vri når du hiver deg utpå i den sjangeren, uttrykket til kråka er det som gjør det bildet til noe mer enn bare et artsportrett, og møtet mellom stor og liten sjøfugl dag 9 er artig.

 

Deler preferansen for spoilerbildene fra skogturen, og tror jammen jeg foretrekker spoilerbildet i dag også, spennende hvordan bokstavene i lysreklamen tegnes uskarpt i begge variantene, men synes det fungerer best når bokstavene blir gjenkjennelige når du blender noe ned.

Endret av twoeyes
Lenke til kommentar

Trafikklyskommentatorer: Observerer at det ikke er _helt_ unisont med preferansene. Egentlig bra at ikke alle liker det samme. Men jeg hadde uansett ikke noe valg, siden spoilerbildet var tatt så vidt på feil side av midnatt, og dermed ikke kunne benyttes for 10. oktober. Dette var en siste desperat handling på en dag hvor det ble alt for travelt, men så syntes jeg plutselig at det fungerte etter litt tweaking på eksponeringen.

 

Og 300mm er anvendelig twoeyes, ingen tvil om det. Håper nissen liker å bære tungt bObleJet.

 

Takk for enda flere inspirerende kommentarer.

Lenke til kommentar

3 flotte fugler, inkludert den med motor, utrolig kul positur på den første forøvrig! Når det gjelder trafikklyset, så liker jeg begge variantene, har vansker med å si hva som er best..

 

Har også brukt/bruker CNX2 (og 1), må si jeg får den beste SH-konverteringen og de beste hudtonene (i farger) når jeg bruker den. Ulempen er jo litt treghet da... Og nå som jeg bruker mest Sonyen prøver jeg jo å bruke samme software, og da er jo CNX ikke aktuell fra raw dessverre.

Lenke til kommentar

Har du sjekket om klokkeslettet på kameraet ditt stemmer med det reelle klokkeslettet? (datoen på kamereaet mitt og klokkeslettet var nemlig feil for ikke så lenge siden...)

 

Forøvrig foretrekker jeg trafikklysbildet som du føler at du ble tvunget til å legge ut. Jeg synes det ble finere med flere farger på mørk bakgrunn, og diffuse bokstaver gjorde fargespillet mer innbydende.

 

Det siste bildet ditt "Flukt" er rett og slett kjempebra! Fugler med fartstriper ser man altfor sjelden.

Hadde gjort seg i 100x70 på veggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...