Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - k.n.b - AF-S Nikkor 300mm f/2.8 ED Mk I


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anew: Du sier noe, dette er egentlig første bilde hvor jeg har fått utnyttet brennvidden noe særlig.

 

Randi: Det er noen som har værgudene på sin side altså...

 

Linsepusle: Fint du sier de er stramme, for det liker jeg at de er.

 

BjørnÅgeS: Om været selv er langt fra utmerket, så får man forsøke å få beskrivelsen av det utmerket. Må innrømme at været i seg selv var et utmerket motiv i dag.

 

twoeyes: Du har rett i at objektivet ikke er noen pingle, i motsetning til fotografen (se deltakernivå). Det er en del å dra på, men gir på en annen side god trening.

 

Nelson09: Heller litt til det samme som deg, mest på grunn av at brennvidden kom mer til sin rett nå.

 

Takk for mange gode kommentarer.

Lenke til kommentar

4. Oktober

Kastanjene blomstrer ei mer

 

post-166172-0-08939300-1349373855_thumb.jpg

 

 

Jan R. Halvorsen: Kanskje jeg skulle la deg fortsette å lure, men det er altså tatt fra kontorvinduet.

 

HelenaN: Skyggene (i alle fall noen av dem) tror jeg faktisk er i forgrunnen, det er en del av samme gjerdet som er nærmere meg, men som jeg måtte fotografere gjennom.

 

Teddy: Korrekt, brennvidde er dyrt (men moro).

 

Takk for fine kommentarer.

Lenke til kommentar

Lekkert regn - fin lukkertid, så du virkelig får følelsen av at det sprutregner. Bokehsirklene gir også inntrykk av at man kikker gjennom en våt rute - og fin komp!

 

Liker også bladet veldig godt - knallskarpt, med totalt utvisket bakgrunn. Får en følelse av forventning - at noe skal skje - kanskje det egentlig er en kamuflert sommerfuglpuppe, det der?

Lenke til kommentar

polljen: Takk. Om enn ikke akkurat 1:1, så fungerer objektivet fint til nærbilder. Nå er nærgrensen litt stusseligere på denne enn på VR-utgavene, men kanskje jeg eksperimenterer med mellomringer senere.

 

Kenneth Solfjeld: Hyggelig du likte det. Regn er ikke bare sorgen for en fotograf.

 

Keyzer28: Takk for det. Forsøkte å finne en egnet bakgrunn på det siste der.

 

Trondster: Takker. Det var såpass dunkelt i regnværet at lukkertiden ble uansett ikke spesielt rask. Første bilde der jeg måtte frem med stativet. Kunne vært plass til store saker inne i det bladet, kanskje en overraskelse venter til våren?

 

twoeyes: Takk for kommentar. Du har erfaring med objektivet? Lurer på hva som skjer i det heftige motlyset, blir man blind? Må sjekkes senere...

 

BjørnÅgeS: Takker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...