Gå til innhold

The Gathering 2013-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har stjelt en hel pc eller skjerm før på TG? har ganske dyr hardware

Sjangsen er veldig liten.

Om de har bærbar bruker de som oftest sikkerhet.

Om det sitter folk på raden så har du som oftest "sikkerhet", da det er litt merkelig at et nytt "tryne" kommer og pakker ned ting.

Mobiltelefoner/andre småting, da er du dum og ikke legger det i sekken eller slikt, når det ikke er i bruk/ikke tillstede.

Endret av Woltox
Lenke til kommentar

Tenkte meg å dra til TG for første gang neste år. Men er også litt nervøs for det med stjeling :huh: Tørr dere går fra pc-en og ut på byen feks? Uten noe som helst "fysisk" sikring (kjetting xD) ? Å har hørt litt om matkort, hvor mye koster det ca? :) Har også hørt om "palle mellom bena" hva er det for noe, vis noen gidder å forklare..

Lenke til kommentar

Tenkte meg å dra til TG for første gang neste år. Men er også litt nervøs for det med stjeling :huh: Tørr dere går fra pc-en og ut på byen feks? Uten noe som helst "fysisk" sikring (kjetting xD) ? Å har hørt litt om matkort, hvor mye koster det ca? :) Har også hørt om "palle mellom bena" hva er det for noe, vis noen gidder å forklare..

FYI TG er ett rusfritt arrangementet og som det står i sikkerhetsreglene:

Berusede personer vil ikke bli sluppet inn til hallen. Personer som blir funnet beruset inne i hallen vil bli kastet ut av arrangementet uten refusjon av billettutgifter.

Når det er sakt så har jeg gått fra pcen min de årene jeg har vært med, dog har jeg sittet sammen med endel andre så vi har sammarbeidet med å passe på andres utstyr. Nå er ikke en stasjonær det enkleste å raske med seg, men en laptop derimot vil du kansje pakke ned for natten.

Det sier seg selv at du ikke bør la mobiltelefon og lommebok ligge lett tilgjengelig når du ikke er der.

Når det kommer til sikring av ting så vet jeg at noen velger å ha låsbart skap på hyllene sine, utenom det har jeg ikke hørt om at folk låser tingene sine fast.

 

Matkort har kostet 400kr de 2 siste årene (hvis jeg husker korrekt), og lar deg spise frokost/middag/kvelds hver dag gjennom hele TG. Informasjon om dette vil komme på gathering.org senere (som alt annet av info).

 

"Palle mellom beina" er hva det sier, slik bord og stolplaseringene er vil ca hver 3dje plass ha en palle mellom beina.

Dette bildet illustrerer godt hvordan plassene er:

EnAwq.png

Lenke til kommentar

Rekkene du sitter ved er bygd opp av paller, og noen steder så er en ball plassert slik at det kan hende den havner mellom beina dine der du sitter.

 

Skal ikke være noe problem å la maskinen stå, be noen i nærheten om å holde et øye med tinga dine, sleng et pledd ol. over alt du eier, ta med deg/legg vek løse ting.

Lenke til kommentar
Fra første desember er det mulig å melde seg på billett-lotteriet på geekevents.org. Ved å melde seg på får man tildelt en tilfeldig plass i køen når billettsalget startet. Husk at det ikke spiller noen rolle når du melder deg på kølotteriet, så lenge du gjør det før lotteriet slutter. Vi kommer tilbake med nærmere beskjed før lotteriet stenger.

Etter salgsstart, 15. desember, oppfører køen seg som normalt, og nye oppføringer havner i kronologisk rekkefølge. Du velger type og antall når du kommer frem til butikken.

Du vil få oppdatering på e-post om kønummer og tilgang til å handle. Det er også mulig å få disse oppdateringene på SMS, det koster 5kr per mottatte melding.

Mer kommer snart

 

Kan jeg melde meg på lotteriet nå? Eller 5 des? Forsto ikke helt.

 

Det er bare hadelan som kommer opp på geekevents, er det sånn for andre også?

Lenke til kommentar

Beklager dersom dette spørsmålet er besvart tidligere.

Er det lov å ha med seg 2 maskiner? Som i en laptop og en stasjonær?

 

Ja, men du har kun krav på eitt nettverksuttak og éi IP-adresse per plass. Å ta ei IP-adresse ekstra er sjeldan eit problem, men du kan ikkje rekne med å bruke to uttak på svitsjen.

Lenke til kommentar

Jeg skjønte ikke temaet, kan noen forklare?

 

Nå er jeg ikke sikker på om jeg har forstått det helt riktig selv da men...

 

Jeg mener å huske at det er når teknlogien vår blir "smartere" enn oss selv, og at maskinene får en bevissthet.

 

Singularity er vel også det som er i midten av et svart hull. Punktet vil ha omtrent ingen masse og gravitasjonskraften vil være uendelig.

 

Av disse to antat jeg at det er nummer en som er TG temaet ettersom det er et dataparty det er snakk om ;)

 

Edit: Jeg synes faktisk det var et ganske så genialt tema jeg :D

Endret av Olestokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...