Gå til innhold

The Gathering 2013-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Internet koblingen til TG nedgraderes til 70 Gbit i år, men med nytt nettverkdesign og 3 Gbit uplinks til bordswitchene (oppgradering fra 2 Gbit tidligere)

 

Hvor er er det man kan lese info om netthastigheten?

Endret av Iguil
Lenke til kommentar

Ser nå at kabinettet mitt ikke passer i noen av koffertene mine, er omtrent 5cm det står på. Har "Corsair 500r". Har dere noen billige kofferter fra feks Europris etc å anbefale?

 

 

Skal ta tog, derfor jeg er litt frustert.. Vurderer også å lage en egen koffert, aka Lage en "boks" med noen tynne puter på alle sidene (innvendig). Noen som har noe lurt å komme med :) ?

Eller tips fra dere som har tatt tog til TG før?

Lenke til kommentar

Hvor, eksakt, står det at nettlinjen blir på 70Gbit?

 

Les fuckings artikkelen som jeg sa!

 

 

 

All red links on the picture are 10 gbps, all green links are 20 gbps with exception of the internet link which is faster.

 

Der

 

og

 

So no more the 70 Gb/s internet?
Correct, we are however providing enough internet bandwidth to handle the load. There will not be any attempt at a new record this year.

 

Der

 

 

Lenke til kommentar

Nettverkes makskapasitet mot internett er 70 Gbit, og hvorfor soser du med 20 Gbit? Hvor har du 20 Gbit fra?

 

Fra det du siterte og ba meg lese som bevis på at hastigheten ble 70Gbit?

 

all green links are 20 gbps with exception of the internet link which is faster.

 

Altså mer enn 20Gbit, men ikke mer enn 70Gbit som besvart i kommentarfeltet.

 

Og makskapsiteten på 70Gbit er mot "telegw"'en, ikke mot "internett". Den("telegw") kan forsåvidt videre ha 500Gbit mot "Nettet", selv om det selvsagt ikke er tilfelle. Det jeg lurer på er hvorfor det faktum at maks samlet link mot telegw automatisk tilsier at nettlinjen blir på 70Gbit?

Endret av Iguil
Lenke til kommentar

De bruker SmartOptics som gjør at de veldig nøyaktig kan gjøre koblingen mot internet 70 Gbit. Jeg skjønner egentlig ikke problemet ditt og hva du vil frem til.

 

Problemet mitt, eller spørsmålet er vel egentlig; hvorfor annonserer du en nettlinje på 70Gbit når jeg ikke kan se at dette har blitt offentliggjort eller bekreftet noe sted?

 

Og hva i alle dager er det du prater om med SmartOptics? Mener du at med hjelp av dette er det bare å overkjøre en nettleverandørs leveranse på f.eks. 10Gbit? Uten at det heller er en bekreftet hastighet selvsagt?

 

70Gbit er ref. tegningen maksimal kapasitet mot "telegw" ved å fylle ALLE linkene til denne fra elementer i det lokale nettverket. Det betyr vel ikke at nettlinjen automatisk er 70Gbit?

Lenke til kommentar

Ja det gjør det, de kommer sikkert til å ha en redundant linje på 20-40 gbit også men de reklamerer vanligvis ikke med denne som endel av hastigheten. Men nettverket vil fortsatt aldri greie og overstige 70 Gbit så hva er problemet? Smartoptics vil si at de kjører flere interfaces i over en kabel. altså når de hadde 100 Gbit kjørte de 10x 10 Gbit linjer på ISP siden, la oss teoretisk si de har 100 Gbit, hvor i helvete skulle de betalt for 3x 10 Gbit porter de aldri kommer til å bruke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...