Gå til innhold

Les her før du kjøper CPU og Hovedkort!


Tåkefyrste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå tenker jeg å kjøpe meg et nytt dual-opteron system mot slutten av året (_må_ ha pci-express:), og jeg lurte på noen visste noe om det var noen planer om å tillate non-ECC minne, dvs. "vanlig" minne?

Jeg skal bruke den som workstation, ikke noe servertjenester, og vil selvfølgelig ikke bruke masse spenn på REG-ECC om jeg kan unngå det.

 

OT!:

Etter å ha dobbelposta (det var ikke med meningen) har jeg fått "Advarsel: (0%) ----" under navnet. Hvordan/Hvorfor får jeg det (regner med at det var dobbelpostinga) og hva betyr "0%" og de 5 strekene?

P.S. Har lest nettiketten og retningslinjene

Endret av 8086
Lenke til kommentar

8086: Jeg vet ikke om Opteron kommer på andre plattformer, og uten krav til ECC minne... men jeg finner det meget tvilsomt, husk at det er en grunn til at ECC minne blir brukt i arbeidsstasjoner, ikke bare at det er dyrere.

 

Hvis du absolutt skal ha Dual Opteron, så koster det litt penger, og da synes jeg ikke det er noen dyrt i forhold med ECC minne.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Samt ALi M1687 og M1689 finnes på markedet. Andre som er under utvikling er ALi M1697, Via K8T800 Pro og nForce3 250.

 

ALi 1687 og 89 yter best for S754 pr. i dag.

SOYO har i all stillhet kommet ut med sitt Athlon 64-hovedkort med ALI M1687-brikkesett (m/AMD-8151 AGP-kontroller), SY-K8USA Dragon Ultra Black Label:

http://www.soyousa.com/products/proddesc.php?id=274

 

Det selges i Norge av Multicom:

http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...relagerantall=4

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
Hei jeg er ingen data-nerd men prøver å lære så jeg har sjekket forsjellige hovedkort.

Det jeg lurte på var om ikke intel 865pe støtter PAT? Du skrev at det ikke Gjorde det, men Asus sine gjør det. Jeg vet at det ikke kom "orginalt" men er det der så spiller det vel liten rolle hvem som fikk det "kompatibelt" dette er kansje extrem pirk men dette er jo en viss kjøpe guide så det hadde hvert fint å få det litt klarere fram.



Ellers takk for en fin artikkel.:)
Lenke til kommentar

Det støtter originalt ikke PAT, men funksjonen er tydeligvis bare "skrudd av"... meget mulig at ASUS har funnet ut at de ville skru den på igjen, ikke vet jeg, skal sjekke ut saken, takk for at du påpekte dette :)

 

Edit: Ser at en del hovedkortprodusenter har valgt å gjøre PAT tilgjengelig på nyere versjoner av sine 865PE kort, dette gjelder disse kortene:

- ABIT IS7-G

- Albatron PX865PE Pro II

- ASUS P4P800 Deluxe

- AOpen AX4SPE Max

- EPoX 4PDA2+

- MSI 865PE Neo2

 

 

Skal oppdatere med info om dette :)

Endret av apollox
Lenke til kommentar

*Barton har 512kb L2 Cache ovenfor Thoroughbred's 256kb, dette skal gi en liten ytelsesøkning, ellers dreier det seg om stort sett samme CPU

Nå har aldri Barton hatt 512kb cache da, men 512kB ;)

 

Du skriver at CPU'en er "hjertet" i datamaskinen, men ville det ikke vært mer korrekt å kalt den for "hjernen" da? Det er tross alt CPUen som "tenker" ;)

 

Det var vel pirket fra meg. Fin guide ;)

Jeg ville kalt hele PC'n en hjerne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...