Gå til innhold

Les her før du kjøper CPU og Hovedkort!


Tåkefyrste

Anbefalte innlegg

apollox, det er veldig godt jobba, kanskje litt for godt? jeg synes den greien kanskje virker for lang til å være til noen særlig hjelp for de som trenger hjelpen mest.

uansett fortjener du en klapp på skulderen :yes: .

 

Ja, jeg har tenkt litt på at den er for lang (guiden altså :lol:), men første del mener jeg er god info for en nybegynner. Så får han heller lese om de brikkesettene han er interessert i, ogeller lese anbefalingene. jeg er nok enig i at de fleste ikke kommer til å lese alt, men det får nå være så, info'en er no iallefall tilgjengelig for den som skulle ønske det. :D

 

Bedre med for mye info enn ikke info i det hele tatt :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, jeg har sikkert spurt om dette 1k ganger, men hva skal jeg velge? Asus A7N8X Deluxe/GD, Abit NF7-S V2.0, eller DFI LAN Party NFII Ultra?  

Disse kortene skal brukes med en XP 2500+ og 2X TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond. Skal overklokkes så mye som mulig med viftekjøling :) Så hvilket kort vil gi meg mest ?

hmm, dette er kansje ikke rette tråden å spørre om det da, siden det er en info post om diverse brikkesett, å du har tydeligvis bestemt deg for nForce2.

 

alle kortene er glimrende, men jeg vil tro at Abit tar 1. plass når det gjelder overklokking. :yes:

Lenke til kommentar

Flott altså... her har jeg brukt et par dager på å skrive en hovedkort-guide til Harware.no, og så finner jeg nå som den er ferdig masse info her - nesten bortkastet arbeid for min del :grumpy:

 

Anyway... det er en faktafeil i artikkelen din: i848P er ikke basert på i845 som du skriver, men på i865 (i 848 er tidligere kjent som i865PL)

 

Edit: Så det har blitt diskutert om hva som er hjertet og hjerne o.l. Det nærmeste du kommer er vel at CPU er hjernen, chipsettet er hjertet og blodårene er bussene.

Lenke til kommentar
Ang. Opteron;

At den er 2way, betyr at du kan kjøre to 2xx modeller i samme system, eller hovedkort. Mao. 2way = dual. 1way = singel

Såvidt jeg vet, så har Opteron 2xx to ekstra hypertransport busser. Og er derfor dyrere enn 1xx modellene. Men 2xx kan vel også brukes i 1xx hovedkort, som f.eks. nForce3 Pro.

 

noen som kan bekrefte denne informasjonen, og evt. vise til en side som forklarer hele opteron greierne... så skal jeg oppdatere så fort som mulig :)

Lenke til kommentar
Ang. Opteron;

At den er 2way, betyr at du kan kjøre to 2xx modeller i samme system, eller hovedkort. Mao. 2way = dual. 1way = singel

Såvidt jeg vet, så har Opteron 2xx to ekstra hypertransport busser. Og er derfor dyrere enn 1xx modellene. Men 2xx kan vel også brukes i 1xx hovedkort, som f.eks. nForce3 Pro.

 

noen som kan bekrefte denne informasjonen, og evt. vise til en side som forklarer hele opteron greierne... så skal jeg oppdatere så fort som mulig :)

 

Dette stemmer.

 

1 way: Single (1 cpu)

2 way: Dual (2 cpu)

4 way: Kvadruppel (4 cpu)

8 way: 8 stk

osv

 

Alle opteron er nedoverkompatible, men ikke andre veien. Altså kan en 200-serie brukes på et single kort, mens en 100-serie kan ikke brukes i par på et dual kort.

Lenke til kommentar
Flott altså... her har jeg brukt et par dager på å skrive en hovedkort-guide til Harware.no, og så finner jeg nå som den er ferdig masse info her - nesten bortkastet arbeid for min del :grumpy:

 

Anyway... det er en faktafeil i artikkelen din: i848P er ikke basert på i845 som du skriver, men på i865 (i 848 er tidligere kjent som i865PL)

 

Edit: Så det har blitt diskutert om hva som er hjertet og hjerne o.l. Det nærmeste du kommer er vel at CPU er hjernen, chipsettet er hjertet og blodårene er bussene.

 

Nettopp lest gjennom Hovedkort guiden din DesertGlow. Må si at den var hakket bedre enn min 8)

 

Du har kansje ikke med så mye brikkesett osv. som meg, men guiden din var nok en del bedre strukturert, + at du har tatt med det viktigste. Kan nok lære litt av den før jeg oppdaterer :D Bra jobb

Lenke til kommentar
Nettopp lest gjennom Hovedkort guiden din DesertGlow. Må si at den var hakket bedre enn min 8)

 

Du har kansje ikke med så mye brikkesett osv. som meg, men guiden din var nok en del bedre strukturert, + at du har tatt med det viktigste. Kan nok lære litt av den før jeg oppdaterer :D Bra jobb

 

Takk takk, godt å høre at ting man gjør blir satt pris på :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...