Gå til innhold

Les her før du kjøper CPU og Hovedkort!


Tåkefyrste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hva har det med saken.. Bedre å vite litt om hva som kommer, slik at man kan vite om man skal kjøpe nå eller senere!

Med den minimale infoen som er offentliggjort pr. dags dato, er det kanskje lurt å vente litt før man gjør for mange antakelser. Rykter hører ingen plasser hjemme i en guide.

 

Personlig synes jeg fremtiden og nye ting er altfor overhypet i data-verdenen. Bare se på alle de som kastet seg over dobbelkjerneprosessorene uten egentlig å ha særlig bruk for dem, og alle de som allerede har lastet ned og installert piratversjoner av Windows Vista beta fremfor å bruke et stabilt og ferdigutviklet OS.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ser på en reklame brosjyre her hvor de selger en pentium 4 519 3.0 GHz CPU.

jeg greier ikke å finne den i listen over CPU'er. Kan noen si meg om det bare er salgstriks eller om den bare er glemt i listen.

 

Det står også om en Celeron M 370 1.5 GHz CPU som jeg heller ikke kan finne.

Er ikke helt stødig på alle Intel prosessorer. :blush:

Lenke til kommentar
Jeg ser på en reklame brosjyre her hvor de selger en pentium 4 519 3.0 GHz CPU.

jeg greier ikke å finne den i listen over CPU'er. Kan noen si meg om det bare er salgstriks eller om den bare er glemt i listen.

Jeg kan ikke finne Pentium 4 519 her, så den er ikke utelatt med vilje. Jeg tror heller at det et PC-firma som har rotet litt med modellnummerene, og at det egentlig er en Pentium 4 530 3,0 GHz.

 

Det står også om en Celeron M 370 1.5 GHz CPU som jeg heller ikke kan finne.

Er ikke helt stødig på alle Intel prosessorer. :blush:

Guiden er først og fremst ment som en desktop-PC-guide, men Penitum M er tatt med pga. dens fantastiske overklokkings- og HTPC-egenskaper.

Det står om Celeron M her.

 

En guide for bærbare prosessorer og brikkesett ville nok først og fremst lagt i 'Bærbare datamaskiner'.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Opteron 175 2.2 GHz 2x1MB Cache 1way (dc)

Opteron 170 2.0 GHz 2x1MB Cache 1way (dc)

Opteron 165 1.8 GHz 2x1MB Cache 1way (dc)

Disse prosessorene vil komme til socket 939 i tillegg.

Når da, og hva blir egentlig forskjellene på disse og Athlon64 X2 når muligheten for dobbel-prosessor og kravet om REG-minne er borte?

Er ikke Opteron- og Athlon-kjernene i grunn kliss like, eller er det fundamentale forskjeller som har gått meg hus forbi?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er det ingen forskjell, bortsett fra REG og socket. Disse blir så langt jeg kan se blåkopier av X2, bare at Opteron kommer i laveffekt-utgaver i tillegg. Om de vil kjøres paralellt på både 939 og 940 er jeg ikke sikker på ( litt forvirrende, dette her :p )

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=455946&hl=

Endret av Bob Ibsen
Lenke til kommentar
Opteron 144, 146, 148, 150, 152, 165, 170, 175 og 180 ser ut til å gå fullstendig over til socket 939 :)

Jeg ser nå at alle Opteron 1xx på 90 nm er flyttet over på s939. Det finnes faktisk ikke 90 nm 1xx på s940.

Det som eventuelt er igjen av 130nm'ere fortsetter på s940.

 

Da har vi fått klarhet i det. :)

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Kunne ikke se noen info om k8t890 brikkesett til 939 socket, kanskje det bare er meg som blingser?? :dontgetit:

5107722[/snapback]

Nei, du blingser ikke. Men jeg har dessverre rett og slett null peiling på VIA-brikkesett, så hvis du har lyst til å skrive om dem hadde det vært veldig fint. Guiden trenger litt mangfold. Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...