Gå til innhold

Partiet for de unge!


Anbefalte innlegg

I dagens samfunn, så er alt lagt til rette for godt voksne, og deres behov. Det er ikke så rart, ettersom ungdom ikke får lov til å stemme. De representeres bare via mamma og pappa, og når alderen er riktig, så vet mamma og pappa plagsomt hva som er best (særlig). Unge voksne tvinges til å gå i millitæret, bare fordi gamlingene har funnet ut at det er smart å bruke andre mennesker uten å betale skikkelig for dem. Unge voksne blir slått ned i taxikø, fordi eldre mennesker som har barn synes det er utrygt med bråk og lange åpningstider. Unge voksne kommer seg ikke inn på boligmarkedet, fordi eldre voksne synes det er greit, og bedre med urørt natur, og fordi eldre synes det er fint å sysselsette mennesker til å lage reguleringsplaner som er tåpelige. Unge voksne har ikke fast jobb, og risikerer å måtte ut med mye mer kroner grunnet særregler knyttet til kjøp og salg av bolig, bl.a dokumentavgiften. Unge voksne betaler skjorta for kjøtt, men har ikke bil de kan kjøre til sverige og smugle med.

 

Alle grupper i Norge er ute etter å stjele. Vi kaller det bare ikke stjeling når ting er politisk vedtatt, da er det nemlig sosialt akseptert og statssanksjonert. Slik kommer det alltid til å være i Norge. Norge er et sosialdemokrati.

 

Dette lurer jeg på om det går an å utnytte. Akkurat som bønder raner resten av befolkningen for penger i form av subsidier og tollproteksjonisme, vil jeg lage et parti hvor unge voksne bruker staten for å rane resten av norges befolkning for å meske seg selv.

 

Jeg lurte på om denne tråden kan være en slags idemyldring, fordi jeg kan jo ikke ha alle glimrende forslag selv, til tross for min visjonære natur.

 

Eksempelvis mener jeg staten bør betale for at unge til enhver tid får alle spillemaskiner på markedet til 50% av gjennomsnittlig europeisk pris. Det er så kulturelt viktig og et så sterkt gode for unge å spille TV-spill, at det bør finansieres via staten. Når familiene kan tvinge oss til å betale for at de skal få se beat for beat og Skavlan (ufyselig vestkantjævel), da kan vi tvinge dem til å betale for xboxene våre. Måtte du spise spaghetti 4 uker for å ha råd til Borderlands 2? Say no more.

 

Jeg mener også at staten må sponse helsestudio på alle unge. Unge folk er tiltakende feite, og helsestudioene er dyre. Dessuten er det en viktig sjekkearena. De som har råd til å trene, får seg oftere dame, fordi de får flottere kropper, og kan vise alfahanntendenser på byen. Det samme for damene, de med spretten kropp, får mer oppmerksomhet.

 

Staten bør betale for at alle som viser legitmasjon ved kjøp av sportsartikler, og er under 35? 40? bør få rabatt så det suser, av samme grunn som over.

 

Folk bør få kjøpe sprit ned i 13 års alder, fordi det skaper mobbing og store forskjeller mellom barn, når noen klarer å få tak i sprit, og andre ikke. Det bør være mye, mye billigere for unge voksne, og dyrt, dyrt, dyyyyrt for alle som er over 35.

 

Bolig: BSU er ikke nok. Alle unge som kjøper bolig bør få direkteoverføring av penger fra staten, jo mer jo yngre de er. Og staten må stille som kausjonist, dersom de trenger lån. Dette for å vri markedet til de unges fordel. For å herme etter Senterpartiet; ønsker vi å ha unge i Norge, eller ikke?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gadd ikke å lese hele teksten så kan hende det er ute av kontekst men

 

"Folk bør få kjøpe sprit ned i 13 års alder, fordi det skaper mobbing og store forskjeller mellom barn, når noen klarer å få tak i sprit, og andre ikke. Det bør være mye, mye billigere for unge voksne, og dyrt, dyrt, dyyyyrt for alle som er over 35."

 

Say what?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er dette årsaken til at det er 18 års aldersgrense for å stemme?

 

Uansett så er verneplikten så godt som avskaffet.

 

God underholdning å lese alt dette, da det meste er latterlig og altfor lite gjennomtenkt.

Det er like gjennomtenkt som resten av utnyttingen i samfunnet. Det går sikkert an å gjøre det mer utspekulert og bake inn noe bullshit-retorikk om rettferdighet. Forslag tas imot med takk.

 

Høyere arbeidsgiveravgift progressivt, jo eldre man blir, det er også noe som kunne kommet unge til gode. Men det må ikke være så høyt at eldre blir kjippet ut av arbeidslivet og ikke kan tjene som produktiv melkeku.

Lenke til kommentar

I dagens samfunn, så er alt lagt til rette for godt voksne, og deres behov. Det er ikke så rart, ettersom ungdom ikke får lov til å stemme. De representeres bare via mamma og pappa, og når alderen er riktig, så vet mamma og pappa plagsomt hva som er best (særlig). Unge voksne tvinges til å gå i millitæret, bare fordi gamlingene har funnet ut at det er smart å bruke andre mennesker uten å betale skikkelig for dem. Unge voksne blir slått ned i taxikø, fordi eldre mennesker som har barn synes det er utrygt med bråk og lange åpningstider. Unge voksne kommer seg ikke inn på boligmarkedet, fordi eldre voksne synes det er greit, og bedre med urørt natur, og fordi eldre synes det er fint å sysselsette mennesker til å lage reguleringsplaner som er tåpelige. Unge voksne har ikke fast jobb, og risikerer å måtte ut med mye mer kroner grunnet særregler knyttet til kjøp og salg av bolig, bl.a dokumentavgiften. Unge voksne betaler skjorta for kjøtt, men har ikke bil de kan kjøre til sverige og smugle med.

 

Alle grupper i Norge er ute etter å stjele. Vi kaller det bare ikke stjeling når ting er politisk vedtatt, da er det nemlig sosialt akseptert og statssanksjonert. Slik kommer det alltid til å være i Norge. Norge er et sosialdemokrati.

 

Dette lurer jeg på om det går an å utnytte. Akkurat som bønder raner resten av befolkningen for penger i form av subsidier og tollproteksjonisme, vil jeg lage et parti hvor unge voksne bruker staten for å rane resten av norges befolkning for å meske seg selv.

 

Jeg lurte på om denne tråden kan være en slags idemyldring, fordi jeg kan jo ikke ha alle glimrende forslag selv, til tross for min visjonære natur.

 

Eksempelvis mener jeg staten bør betale for at unge til enhver tid får alle spillemaskiner på markedet til 50% av gjennomsnittlig europeisk pris. Det er så kulturelt viktig og et så sterkt gode for unge å spille TV-spill, at det bør finansieres via staten. Når familiene kan tvinge oss til å betale for at de skal få se beat for beat og Skavlan (ufyselig vestkantjævel), da kan vi tvinge dem til å betale for xboxene våre. Måtte du spise spaghetti 4 uker for å ha råd til Borderlands 2? Say no more.

 

Jeg mener også at staten må sponse helsestudio på alle unge. Unge folk er tiltakende feite, og helsestudioene er dyre. Dessuten er det en viktig sjekkearena. De som har råd til å trene, får seg oftere dame, fordi de får flottere kropper, og kan vise alfahanntendenser på byen. Det samme for damene, de med spretten kropp, får mer oppmerksomhet.

 

Staten bør betale for at alle som viser legitmasjon ved kjøp av sportsartikler, og er under 35? 40? bør få rabatt så det suser, av samme grunn som over.

 

Folk bør få kjøpe sprit ned i 13 års alder, fordi det skaper mobbing og store forskjeller mellom barn, når noen klarer å få tak i sprit, og andre ikke. Det bør være mye, mye billigere for unge voksne, og dyrt, dyrt, dyyyyrt for alle som er over 35.

 

Bolig: BSU er ikke nok. Alle unge som kjøper bolig bør få direkteoverføring av penger fra staten, jo mer jo yngre de er. Og staten må stille som kausjonist, dersom de trenger lån. Dette for å vri markedet til de unges fordel. For å herme etter Senterpartiet; ønsker vi å ha unge i Norge, eller ikke?

 

facepalm.jpg

 

Håpar du byrjar å setje deg inn i ting når du blir eldre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I nettavisene kunne vi idag lese om en statsråd som mente det var helt streit at staten skulle bruke makt, og med makt/vold tvinge meg fra å handle med folk som ikke var med i landbrukskartellet her i landet. Argumentet gikk på at det var nødvendig for å opprettholde landbruket. Fordi han er interessert i å opprettholde landbruket, så har han plutselig krav på arbeidstimene mine, og pengene mine. Jeg trodde det var aprilsnarr et øyeblikk, men så skjønte jeg at dette med at staten skal betale for oss alle har kommet så langt, at selv høyresiden knapt snakker om annet i valgkampen enn hva de skal bruke pengene mine på.

Jeg kan da ikke helt se den store prinsipielle forskjellen på å ta den helt ut, og la gamlingene få smake sin egen medisin. La oss unge flå de gamle, og få billigere boliger, biler, alkohol, horer, tv-spill, frukt, grønt, sportsartikler, elektronikk, osv, på de gamles bekostning.

Vil vi ha unge her i Norge, må vi betale for dem. Fritt adaptert av senterpartiet.

Lenke til kommentar

16 åringer får ikke stemme, fordi de som har muligheten til å avgjøre, ikke er 16!! Hadde ikke damer hatt stemmerett per idag, hadde ikke vi gutta gitt dem det så lett, heller. Men partiet for de unge går altså inn for at også 13 åringer skal få stemme, fordi de er gamle nok til å vite hvordan de påvirkes av poltikk rundt seg. Da vil partiet mitt få mer makt, f.eks mot lærere.

 

Jeg syns det er bra du viser interesse for å finne ut av ting. Videre tror jeg du er borti ett relativt viktig, for ikke si grunnleggende, aspekt av Demokratiet!

 

Om jeg har forstått deg rett, tror jeg ditt spørsmål kan gjøres noe bredere for å belyse akkurat din problematikk i ett noe videre perspektiv:

 

Hva er kriteriet som ligger til grunn for at noen har stemmerett (og andre ikke), og hvorfor er dette, og ikke noe annet, det gyldige kriteriet?

 

Om du går inn på denne diskusjonen tror jeg så absolutt at du kan få igang en diskusjon som kan være verdt bryet. Ellers bare si at jeg ikke kan se noen grunn til at der eksisterer en vilkårlig aldersgrense på X år, ei heller forsto jeg den tidligere kjønnsgrense (Jeg anser det som selvfølgelig at ingen av kjønnene burde ha stemmerett ;) ).

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...