Gå til innhold

Dette er HBO-prisen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at det er flere her som synes at 79kr/mnd er dyrt, med argumentasjon i at det er "bare én kanal". Jeg synes det blir litt feil.

 

Sammenliknet med eksisterende tjenester fra f.eks TV2 (gjengitt litt tidligere i tråden) så er dette billigere. Om man sammenlikner med priser som kom på ala-carte tilbudene på kanaler tidligere, så ligger vel de rundt noe av den samme prisen, kanskje litt lavere. Men det er viktig å merke seg at man da betaler for å få tilgang til å se det kanalen sender. Her får man tilgang til å se akkurat hva man vil, når man vil, uten reklame. Og DÉT er verdt 79kr mnd.

Lenke til kommentar

Ser at det er flere her som synes at 79kr/mnd er dyrt, med argumentasjon i at det er "bare én kanal". Jeg synes det blir litt feil.

 

Sammenliknet med eksisterende tjenester fra f.eks TV2 (gjengitt litt tidligere i tråden) så er dette billigere. Om man sammenlikner med priser som kom på ala-carte tilbudene på kanaler tidligere, så ligger vel de rundt noe av den samme prisen, kanskje litt lavere. Men det er viktig å merke seg at man da betaler for å få tilgang til å se det kanalen sender. Her får man tilgang til å se akkurat hva man vil, når man vil, uten reklame. Og DÉT er verdt 79kr mnd.

Hva det er verd og ikke verd får vel være en individuell vurdering? For min del, som sjelden ser hele TV-serier, er 79kr/mnd for mye penger. Det tilsvarer fort 20-30 kroner pr. episode jeg ser. Da er det like billig å bare leie enkeltepisoder på iTunes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at flere mener at en bør sammenligne med et høyere prisnivå på andre tjenester, men for å få over pirater fra "gratis" til betalt så bør nok heller innholdsleverandørene med de høyere prisene vurdere å senke disse.

Det er på tide med litt ordentlig konkurranse i dette markedet.

De betaler nok gladlig 50-100 kr pr mnd, men da for et bred utvalg og serier som kommer maks en dag etter USA release. Alternativt lavere prisnivå for forsinkelser.

Endret av titan2k
Lenke til kommentar

Hvis man ikke er religiøst HBO-fanatiker, og kun følger med to av seriene de lager (sånn som meg), så taper man penger på å ha abonnement. 79 x 12 = 948. 1 sesong av HBO-serier på bluray ligger på mellom 350 og 400 kr i Norge.

 

Så i mitt tilfelle vil jeg spare 150,- i året ved å kjøpe seriene jeg følger med på. Og jeg vil ha mulighet til å se på en episode eller to mens linja er nede.

Lenke til kommentar

Litt skuffende. HBO har noen gode serier men til den prisen så blir det ikke nok interessant innhold. 1000 kr i året merkes hvis alle skal legge seg på en slik linje. Jeg tror jeg ville ha tenkt på det til 49 kr måneden, men selv ikke da hadde det vært garantert. Jeg får sette meg inn i hvilket nytt innhold de kommer med. Men jeg har allerede de gamle seriene som interesserer meg på dvd/blu-ray.

 

Abonnerer på den amerikanske netflixen. Netflix har ikke surround på nettleser utgaven deres. Stort minus som det er blitt sagt lenge det skal fikses. Det er bare å håpe at HBO tilbyr dette ved lansering. Synd at de ikke klarer å bli enige og enda baserer seg på eksklusivitetsavtaler/"kun vår egen tjeneste" i så stor grad at man uansett ikke får det man vil i en og samme løsning.

Lenke til kommentar
Okei da. :)

 

Personlig synes jeg egentlig det har mye mer å si hvordan tjenesten fungerer og hvordan kvaliteten er. Jeg har klart å fått høye standarder i løpet av de siste årene, 720p/1080p, DD/DTS, bitstreaming, MadVR, høy bit-rate osv.. Jeg ser ikke DVD hvis det finnes et bedre alternativ, da må det være siste utvei. :p Du vil ikke se annet enn Blu-Ray i hyllen min. Det har helt klart sine fordeler og ulemper, men jeg trives med det.

 

Det er bare synd hvis VOD-tjenestene glemmer oss hjemmekino-entusiaster. Man burde jo få litt igjen for alt det dyre utstyret man har kjøpt. :p

 

Jeg regner med at grunnen til at vi ikke har API/plugins er pga. det krever ekstra arbeid, det gjelder en liten del av markedet og de er ikke tilfreds med sikkerheten.

 

Slik jeg ser det har de ikke noe valg hvis de vil kapre hjemmekino-entusiastene. Hadde jeg kunnet sett høykvalitets-VOD i favorittspilleren MPC-HC så hadde jeg vært solgt for godt! Jeg hadde betalt 250,- i måneden om de så krevde det, så lenge kvaliteten holdt!

 

Du kan egentlig sammenligne dette med Spotify. God tjeneste, god kvalitet, og Spotify Core gir folk muligheten til å skrive sin egen klient. Jeg vet selv om mange som har gått fra piratalternativene og kjøpt Spotify-abonnement, programvaren har alt å si.

 

Men tviler på man får samme friheten på VOD-tjenester. Spotify begynner med dette, og iogmed at de legger ut Spotify Core er det ingen umulighet å i teorien lage bitstreaming-støtte eller plugins.

 

Og hvis det er kopiering de er redde for, så skulle jeg klart å kopiert innholdet uansett.

Lenke til kommentar

Hmm, hadde håpet på litt lavere pris. Men så er jeg vandt med netflix og 49,- i måneden med 10x større utvalg enn HBO :)

 

Sikkert helt grei pris om du er HBO-fan, men det eneste jeg følger med på fra HBO er GoT og da blir 79 i mnd. litt mye.

 

Skulle hatt et eget tilbud for GoT-fans, 29,- i mnd og kun tilgang til GoT :)

Det går jo an å bare abonnere de månedene GoT er på TV. 10 episoder blir under 3 mnd, så syns ikke prisen er så ille da.

Lenke til kommentar

Når man går ut med 5-10usd som pris, og så ender på 79kr i mnd, som er 948 i året, altså en tusenlapp, bør det være lov å være litt skuffet.

 

Er litt overrasket over at mange her gir uttrykk for at de synes 1000kr i året (inkludert mva eller pluss mva?) er billig. Dette er jo tross alt på toppen av masse andre utgifter, og som innlegget over meg indikerer - nødvendig er det ikke...

Endret av Per69
Lenke til kommentar

Noen som vet om jeg kan se dette rett fra min LG (Smart TV), uten å måtte koble til PC?

 

Og hvordan er tekstingen? Er det engelsk tekst og/eller norsk?

 

Nei, det kan du ikke. Netflix er støttet av LG (Smart TV) men HBO Go er ikke det. Har hørt rykter om at HBO Go er på vei til Samsung Smart Hub. Så det er ikke umulig at også LG vil få det etterhvert.

 

http://www.amazon.co...ocId=1000667211

 

http://www.youtube.com/watch?v=DzKNlQ15nio

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...