Gå til innhold

Juliess - står på hodet på siste side


Notatblokk

Anbefalte innlegg

Nye mål er tatt:

16. januar --> 25. februar --> 17. september --> 13. mai ---> 7. august
Overarm: 29 --> 29,5 --> 27,3 --> 29 --> 29
Overarm stram: 31 --> 32 --> 30 --> 30,5 --> X
Midje: 75 --> 73 --> 68 --> 70 --> X
Midje stram: 71 --> 68,5 --> 65,5 --> 69 --> 72
Hofter: 100,5 --> 100 --> 95 --> 98 --> 102,5
Lår: 61 --> 61,5 --> 58 --> 60 --> 62
Lovehandles --> 81
Vekt: 65,5 kg --> 65 kg --> 60kg --> 61kg --> 66kg

Trening fra april/mai 2013:
Har meldt meg inn på Spenst igjen og økt treningsfrekvensen. Prøver å trene hvertfall fem ganger i uken siden jeg jobber lite og vil ha litt struktur i hverdagen.
I skrivende stund (11. mai) er det to uker siden jeg meldte meg inn og jeg har trent hver dag bortsett fra èn.

Trener styrke, kondisjon og kroppsvektsintervaller med utholdende styrke (bootcamp style).



KJØR!
post-104005-0-34375500-1347886597_thumb.jpg

Endret av Juliess
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mandag:

En time rusletur i parken med droget. Alle monner drar! Merker det faktisk mye etter det har blitt noe bevegelse hver dag istedet for at jeg gjør ingenting de dagene jeg har fri.

 

Bootcamp (en time):

5 min oppvarming med hopp og sprett, typiske fotballøvelser som oppvarming (sidelengs hopp, shuffle, spark bak, høye knær, utfall, baklengs etc).

Skriver ned hva jeg husker vi gjorde:

 

Kjegledrill med tre kjegler, 10 min totalt:

Løp til første kjegle, gjør 5 armhevinger og 5 spensthopp. Deretter tilbake til start. Man har ett minutt på å gjør ferdig, og kan hvile resten.

Neste runde er det 6 repetisjoner, deretter 7 osv. Fortsett sånn helt til man har gjort 10 runder.

 

Sirkeltrening, fire øvelser (to runder):

- Planken

- Spensthopp ned til reverse crunch

- Baklengs utfall

- Stillestående lengdehopp

Alle jobber på sin stasjon frem til personen som gjør utfall har gjort 20. Så bytter man rundt.

 

3x 30 sec:

- Mountain climbers

- 4 side reptiles ---> sideplanke med beinløft, tilbake til 4 reptiles, etc.

- Side crunches

 

Sideplanke

Planke

Reverse crunches

 

Tøying :) .

Lenke til kommentar

Takk :) .

Jeg er straks 24 og 167 høy.

 

Mål er alltid vanskelig for meg :p . Jeg må forbedre joggingen min sånn at jeg klarer 45 min alene utendørs.

Vil gjerne miste litt mer fett, men jeg tror det kommer til å gå av seg selv sånn som ukene er nå (men r ikke så viktig i grunnen, mer spennnende å se om det skjer).

Bli mer "bootcamp-Fit", altså orke flere reps og øvelser.

 

Har hatt lyst til å treffe 60kg for å se hvordan det ser ut, bør vel kanskje veie meg idag for å se om det er realistisk!

Tror tynnere lår alltid vil være et mål for meg, men det finnes vel ikke noe sted hvor jeg føler det er bra nok :p .

Lenke til kommentar

Jogging unnagjort, litt kort idag pga. intervaller. Joggekurset på fredag skal ha 4 min jogg og 4 min gange, så jeg tok selv 4 min jogg og 1 min gange x 5, pluss 5 min oppvarming.

Fikk instant sting og kvalme så fort jeg begynte å jogge, har lært til neste gang at jeg må vente lenger mellom mat og jogging. Phøy!!

 

(også rodde jeg 4 minutter og 887 meter sammen med en kunde på romaskin, lol lol) .

 

Link til RunKeeper.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg ville sett spesielt tynn eller liten ut på 60kg mtp at jeg er ganske "kraftig" satt sammen i forhold til proporsjoner og muskler :) . Men som sagt, en spesifikk vekt i seg selv er ikke det beste målet, med mindre man f. eks er ekstremt over- eller undervektig og må gå opp eller ned mye.

Jeg syns det er fint når man er sterk og samtidig har en litt lavere enn gjennomsnittlig fettprosent, sånn at man er litt mer markert.

 

Sov alt for lenge idag, så skal veie meg i morgen tidlig tenker jeg.

Straks ut på tur med hunden nå :) .

Jobber fremdeles som PT, ja. Jeg tviler på jeg hadde klart å drasse meg selv avgårde på tre bootcamps og en jogging i uka sånn utenom jobben, dessverre!

 

Dette syns jeg er fin fettprosent. Men det henger kanskje også med at jeg syns hun ser utrolig sprek ut, altså i veldig god form og ikke bare tynn og med lav fettprosent (har ikke ambisjoner om å komme så lavt selv).

post-104005-0-35586200-1348075182_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du starter opp igjen ja! ;) Jeg synes det blir feil å se på vekta, rett og slett pga den er et resultat av MYE mer enn bare fett (dette vet du..)

 

Speilbilde, centimetermål og evt fettprosent er det som burde styre fremdriften din.

 

Jeg synes ikke du burde satse på mindre lår, kraftige lår (SELVSAGT INNEN RIMELIGHETENS GRENSER) på damer synes jeg er sexy! Litt armer og rygg er heller ikke å forakte, magen der i mot liker jeg ikke som vist på bildet. Litt for lite fett også litt smal.. Ødelegger litt styrke-inntrykket til dame.

 

 

Mvh

Drømmemannen din

Lenke til kommentar

50 min tur med bikkjene, som dere ser veeeldig sakte :lol: . Men, alle monner drar.

http://runkeeper.com/user/juliess/activity/119434841

 

Hyggelig å se deg her, Drømmemannen :p . Nei, jeg har ikke noe ønske om å bli liten, som sagt. Jeg trodde faktisk jeg veide mer også, haha. Fettprosent som på bildet er mer noe jeg anser som helt top notch, og ikke noe jeg tenker på som realistisk sånn jeg spiser og trener :) .

Lenke til kommentar

Jeg mater valpen med rå hjerter, kanskje jeg burde spise dem selv!

 

Idag:

Joggegruppe med sjefen, jeg ble med den "treige" gruppa og jogget i 50 minutter! Ble 6,2km og det er ny rekord for meg.

http://runkeeper.com...ivity/119590702

 

Deretter ledet jeg nybegynnerkurset i jogging, hvor vi gjør ganske korte intervaller med rask gange og jogging (4 min jogg idag under intervallene), 4,1km ble det med dem.

http://runkeeper.com...ivity/119599545

 

Er dausliten nå og klar for en massiv lunsj.

Lenke til kommentar

Hahaha :D Jeg kan jo poste gåturen fra idag, så ser du at vi går VELDIG sakte. Velger uansett å skrive det ned da jeg vil tro at en 4-5 timer sakte gåtur i løpet av en uke teller på totalen!

Han er bare 5 mnd straks så vi går sakte og han får løpe rundt og leke og gjøre som han vil, det er ikke noe hardtrening :) . Gleder meg til han blir mer utvokst så jeg kan TRENE ham og pakke på med muskler, så han blir fryktinngytende! ;)

 

http://runkeeper.com/user/juliess/activity/119815086

Mye opp og ned på denne turen.

 

Lille Marvel (ca 35 kg nå, han blir vel en 65kg som voksen):

IMG_0551_zps34903d41.jpg

Lenke til kommentar

Har vært syk siden helgen, jeg vet ikke hva det er men etter de fredagsøktene med jogging blir jeg dårlig i to-tre dager som regel, helt ekstremt sliten og med litt feber/føler meg overkjørt. Satser på at det kommer seg med vane.

 

Mandagens bootcamp holdt jeg, men fikk ikke deltatt pga. dårlig form.

Tirsdag: 45 min rolig gåtur med bikkja.

Idag: Ca 70 min tur med bikkja, og 25 min jogging.

 

IMG_0097.jpg

Lenke til kommentar

Bootcamp idag, kjente at jeg var sliten. Hadde ikke noe trykk.

Ble vel ca 45 aktive minutter og de andre 15 brukt på oppvarming, nedvarming og tøying.

 

Oppvarming, jogging rundt parken med diverse øvelser som sidelengs løping, hopping, utfall, armsving, baklengs osv.

 

20 overhead squat with leg lift

20 competition burpee (10 rep i runde to)

20 "single leg squat/straight leg deadlift" (10 hver side og man må bøye ned for å ta på en flaske)

40 mat hops

10 dive bombers

(to runder)

 

Indian trail runs.

 

Ett minutt med diverse beinøvelser, samt også et par for skuldre og triceps.

Ca 5-10 minutter med dette.

 

*her gjorde de en bitteliten løpedrill frem og tilbake for å holde seg varme, men jeg instruerte*

 

Så gikk vi sammen i par og gjorde en runde med masse øvelser for overkroppen, og deretter en for beina. Aner ikke hvordan jeg skal forklare halvparten av dem, men ting som f. eks utfall, spensthopp, armhevinger med armsving, dips "klokka" i strak planke, statisk knebøy, knebøy, donkey kicks, squat thrusts osv osv.

 

Så tror jeg det er noe jeg har glemt, men men. Det gir et inntrykk hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...