Gå til innhold

Juliess - står på hodet på siste side


Notatblokk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skriver bare her nå da :p .

 

Jeg snakket med den ene kunden min som er ambulansesjåfør ang. hodet og hun sa at så lenge blodtrykket er normalt og jeg ikke har andre forstyrrelser (syn, balanse, luktesans osv) så er det ikke noe å bekymre seg over.

Tok blodtrykket, og overraskende nok har både det og hvilepulsen gått ned. Kanskje denne joggingen faktisk har noe for seg!

Lenke til kommentar

Hm, nei jeg tror ikke det jeg gjør med hunden har hjulpet noe særlig, men hva vet vel jeg! Vi går jo veldig sakte som regel, mens noen av turene er i veldig bratt opp og ned terreng, men på sti. Jeg tror det hjelper med for generell aktivitet sånn at jeg får rørt meg litt, mens andre dager gjør vi veldig lite. Han er 6 mnd så jeg kan ikke kjøre på med alt for mye direkte mosjon før litt senere :) .

Lenke til kommentar

Føler meg som døden selv. Typen dro med seg influensa hjem fra utdrikningslag forrige helg, og det har hoppet til meg.

Men! Det var bare å kjøre på idag, trenger virkelig pengene.

 

08:00 - 10 min oppvarming og 45 minutter jogging. Mye bratte bakker på starten og mer flatt og nedover mot slutten.

 

10:00 - Bootcamp. Jeg hadde NADA energi og måtte stoppe et par ganger fordi jeg følte meg ekstremt svak og litt besvimelsesaktig :p

 

Oppvarming

 

20 - 15 - 10 - 5 reps av alt

Kommando armhevinger med reptiles i midten

Høye kneløft (doble reps, så 40 - 30 osv)

Ettbeins glute bridge

 

I par:

En person løper til kjegle ca 10 meter unna, og gjør et eksplosivt stjernehopp. Løper tilbake og partneren løper til kjegla og gjør ett. Neste runde gjør de to hopp og så videre. Fortsett til begge to har gjort 12.

 

Et par minutter med mageøvelser

 

Sirkel med reps 10, 9, 8 osv helt ned til 1, deretter tilbake opp til 3 reps:

Knebøyhopp

Mountain climbers

Utfallhopp

Jogg til kjegle ca 50 meter

 

 

100 crunches i par. En person står i planke med strake armer på partnerens føtter, mens partneren gjør crunches. Bytt når instruktøren sier "bytt".

 

Kjerneøvelser

 

Tøying.

Lenke til kommentar

Tirsdag: En time med hunden i skogen.

 

Torsdag: Bootcamp, samme som lørdag. Trodde ræva skulle falle av mot slutten!

En time i skogen med hunden.

 

Idag: Jogging, ca 50 minutter.

 

Føler definitivt joggingen er enklere nå, kan småprate mer med de andre mens vi jogger og henter meg raskere inn om jeg må forte meg litt fremover her og der :) .

Lenke til kommentar

Tirsdag: En time med hunden i skogen.

 

Torsdag: Bootcamp, samme som lørdag. Trodde ræva skulle falle av mot slutten!

En time i skogen med hunden.

 

Idag: Jogging, ca 50 minutter.

 

Føler definitivt joggingen er enklere nå, kan småprate mer med de andre mens vi jogger og henter meg raskere inn om jeg må forte meg litt fremover her og der :) .

Godt å høyre at du merkar framgang! Stå på flinka! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jogging idag, 5,2km.

 

Så bootcamp i en time.

 

20 reps, tre runder (mellom hver runde sprint opp til et gjerde ca 50 meter oppoverbakke):

Utfall til siden

Crab touches

Tåhev på ett bein

Donkey kicks

Planke med strake armer, så snu seg rundt så ryggen er mot bakken og touch motsatt hånd til tå

 

Kjegledrill:

To kjegler. Person 1 står ved en kjegle, person 2 ved den andre. Person 1 sprinter fremover og bort til partneren, gjør "high five" med begge hender og rygger tilbake til kjegla. Sprint fremover igjen.

x6, og deretter bytte.

 

Planke 1 min, sideplanke begge sider 30 sek.

 

7 min AMRAP (as many rounds as possible) med EMOM (every minute on the minute) tre "burpee tumble"

10 mat side crawl

10 superman

10 squat jumps

+ en øvelse jeg ikke vet hvordan jeg skal forklare :p nesten som bird dog, men istedet for å strekke arm og bein på samme side bakover og fremover, tar man de til siden sånn at man toucher hånd mot tå.

 

5 min AMRAP

10 crunches

10 superman

10 eksplosive jumping jacks

10 squat with touchdown and jump

 

+ noen kjernemusklaturøvelser til slutt.

Lenke til kommentar

Torsdag var bootcamp, samme som lørdag.

 

Fredag skulle det egentlig være jogging, men jeg følte meg ikke helt i form så jeg avlyste det.

 

Idag: Jogging 5,8km på 44 minutter med nybegynnerne.

 

Deretter bootcamp i en time. Melkesyrecamp fra helvete, herregud :p . Mye hopping og beinøvelser.

 

Edit: Forresten. Jeg måtte på do og gikk på bensinstasjonen mens jeg ventet på at bootcampen skulle starte (true story!!). Der hadde de helfigursspeil, hjemme har vi bare speil på badet hvor man ser fra skuldrene og opp. Det var VELDIG fint å se at jeg har jo mye mindre bein enn jeg trodde :love: .

Endret av Juliess
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

*børste støv av*

 

Da er året i gang igjen. Hadde influensa over jul og nyttår og gikk ned nesten tre kg :p . Det kommer vel snart tilbake antar jeg.

 

Torsdag: halv bootcamp, var et par driller jeg ikke var med på selv.

Idag: Jogging, ble ca 5 km i skogen. Gikk enklere enn jeg trodde det skulle gå faktisk, men pulsen gikk mye raskere opp. Er jo nesten en måned siden sist nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...