Gå til innhold

Sniktitt: Nokia Lumia 820


Anbefalte innlegg

Noe av det jeg er mest nysgjerrig på med Windows 8, er om det går ann å sende musikk , filmklipp og bilder via blåtann (sånn som på den geniale 808en min :) )

 

Dette var noe jeg -virkelig- savnet på Lumia 800en.

 

Dette var og funksjoner som var å finne på gamle windows Mobile (td. HTC Diamond) og er å finne på Symbian og Android.

 

Og noe som er kjekt med de litt eldre OSene er at de -funker- opp i mot Windows (kan se igjennom filer, og fritt flytte dem fram og tilbake via Windows utforsker (sånn som på Windows mobile, og Symbian)

 

Ellers ser de nye 2 mobilene ganske interessante ut :)

 

Håpe Windows Phone 8 mister mange av de plagsomme restriksjonene som gjorde WP 7 så kjipt ( og ja , iOS er like kjipt på de områdene som WP 7.5)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne saken kunne jeg ha tenkt meg. Syntes storebroren ser litt for stor ut. Jeg er dog litt skeptisk til oppløsningen og til hele dekselsystemet, så jeg ønsker å lese mange tester før jeg kjøper noe.
Jeg deler din oppfatning når det gjelder skjermen. Men med det sakt, jeg har en Lumia 900 nå, og jeg er storfornøyd med den. Så oppløsningen er overhode ikke noe jeg tenker på når jeg ikke driver å sammenligner specs.Like vel, når jeg nå kjøper en WP8 kan det hende dette blir utslagsgivende, men da er det like mye den prinsippielle følelsen av at denne oppløsningen er for lav, enn at jeg faktisk opplever den som for lav.

 

Enig med deg i det med følelsen av prinsipp. Det er ikke sikkert at skjermen til Lumia 820 oppleves som lavoppløst, men det har også noe med prinsippet. Man har ikke lyst til å betale mye penger for en ny telefon med gårsdagens oppløsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men de stjeler jo Apple sin patent! Kan ikke ha rektangulær form med avrundede hjørner!

 

Først litt info: Dette innlegget er ikke nødvendigvis ment som et direkte svar til deg Rediver, det er rettet mot amobils brukere og andre nettsider med liknende kultur.

 

Jeg synes Apple skuffet da de lanserte iphone 5. Iphone har ikke forandret seg mye siden 1.gen. Den frister meg ikke i det hele tatt og jeg er enig at Apples søksmål mot samsung var en dårlig strategi. Det har delvis ødelagt mitt inntrykk av Apple som et seriøst firma. Men....

Det har virkelig gått sport i å gjøre narr av Apple og det har det gjort i flere år nå. Er vi ferdig snart (retorisk spørsmål)? Det er de samme tingene som går igjen hele tiden. Det har blitt like originalt å hate Apple som å hate Justin Bieber. "ZOMG the disike-bar is the size of biebers dick lololo!!!111ONE!!"

Det begynner å bli traust, kjedelig og repetitivt.

 

Det virker som om noen folk her (og på andre fora) virkelig ønsker at Apple går dukken. Skjønner de seg ikke på enkel markedsteori? Skjønner de ikke at flere firmaer gir mer konkurranse og stimulerer til forskning og innovasjon? Skjønner de ikke at dette gir oss valg og det hjelper til å presse prisene ned?

Det er oss som forbrukere som høster fruktene av dette. Jeg synes det er viktig å huske.

 

Skal si meg enig i at det går litt sport i å hakke litt på Apple, men så fort man begynner å glemme litt av deres underlige og usympatiske søksmål, så blir man minnet om hvor tåpelige de er med rykter (virker bekreftet) om enda et håpløst søksmål http://forums.guru3d...ad.php?t=368410 mot en polsk nettmatbutikk som heter a.pl, fordi de heter, nettopp, a.pl...

 

Til topic igjen, så må jeg si det var veldig skuffende at bildet på på denne saken var så missvisende, for var det noe jeg kunne tenkt meg var det en forminsket 820/920 på 50g flat som et barberblad som ikke sprengte brystlomma på sjorta og senket den ned til hoften, må snart nesten ha to mobiler, en i hver brystlomme for ikke å se helt fjollete ut... Ser ut som om en 1 åring kneppet sjorta... Som et alternativ for oss som bruker mobilen til å ringe med, pluss litt dilldall da for å organisere dagene..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

En i familien ble pådyttet en Nokia med Windows fordi den skulle være enkel å bruke. Fikk prøve den. Man måtte være fuktig på fingrene for å få skjermen til å lystre. Menyene og "Legoklossene" på startskjermen ledet meg ikke dit jeg trodde jeg skulle komme. Intuitivt? NOPE! Mikrofonen må være tettet med silikon. Den man ringer til, hører bare uklar mumling. Solid nedtur. Denne går nok til Fretex...

En Android blir nok løsningen. Skal jeg kjøpe et eple, går jeg til fruktdisken hos kolonialen ;-)

Lenke til kommentar

En i familien ble pådyttet en Nokia med Windows fordi den skulle være enkel å bruke. Fikk prøve den. Man måtte være fuktig på fingrene for å få skjermen til å lystre. Menyene og "Legoklossene" på startskjermen ledet meg ikke dit jeg trodde jeg skulle komme. Intuitivt? NOPE! Mikrofonen må være tettet med silikon. Den man ringer til, hører bare uklar mumling. Solid nedtur. Denne går nok til Fretex...

En Android blir nok løsningen. Skal jeg kjøpe et eple, går jeg til fruktdisken hos kolonialen ;-)

1. Skjermen er av Corning Gorilla Glass og bruker lik teknologi som de fleste andre multitouch AMOLED skjermer. 2. Hvor trodde du at menyen skulle lede deg? 3. jeg kjenner flere med Nokia Lumia 800 hvor jeg ikke har problemer å høre dem.
Lenke til kommentar
Ville egentlig hatt 920, men når 820 er den som har minnekortstøtte, så blir jeg litt i tvil. Enten blir det Nokia 808 eller Lumia 820. For minnekort er veldig viktig for oss som har både det ene og andre lagret på mobilen.
Ja enig i att minnekort er ett "must" på en mobil, mulig pga jeg altid er vant med å ha det på mine mobiler... Om valget står mellom 820 og 808 hadde jeg uten tvil valgt 808 :)

Ja, kamera spiller også en stor rolle for meg, og da har vel 808 et fortrinn, pluss at jeg er svak for Nokia Belle.

 

Lenke til kommentar

Jeg lurte på kjøpe 920 konemor, men den har jo ikke Minnekort, så hvordan får jeg ut det som er lagret på telefonen når det er lagret i minne? Når telefonen har badet ufrivillig, har en one x med mange bilder på (det var den som badet, og jeg har ikke lyst og reparere den for med 2000 kr)

Endret av desverre
Lenke til kommentar

Jeg lurte på kjøpe 920 konemor, men den har jo ikke Minnekort, så hvordan får jeg ut det som er lagret på telefonen når det er lagret i minne? Når telefonen har badet ufrivillig, har en one x med mange bilder på (det var den som badet, og jeg har ikke lyst og reparere den for med 2000 kr)

 

Det finnes adapter fra Micro-SD til SD, som gjør at du kan hente ut bildene dine ved hjelp av en kortleser.

 

Her, for eksempel: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=605210&cks=ASS&assoc=26FB581C-3DAA-4F6A-AEA0-8720D71DBD87

 

Det er MED minnekort på 4 GB.

Lenke til kommentar
Jeg lurte på kjøpe 920 konemor, men den har jo ikke Minnekort, så hvordan får jeg ut det som er lagret på telefonen når det er lagret i minne? Når telefonen har badet ufrivillig, har en one x med mange bilder på (det var den som badet, og jeg har ikke lyst og reparere den for med 2000 kr)

For One X er det bare å sette opp Dropbox appen som følger med, så blir det automatisk tatt backup av alle bildene dine. Tipper det samme gjelder for Nokia bare med Skydrive. Ellers er det vel bare å koble til pc med en usb-kabel?

Lenke til kommentar
For One X er det bare å sette opp Dropbox appen som følger med, så blir det automatisk tatt backup av alle bildene dine. Tipper det samme gjelder for Nokia bare med Skydrive. Ellers er det vel bare å koble til pc med en usb-kabel?

 

Hvis du leser innlegget hans en gang til, ser du at telefonen har vært under vann. Jeg ANTAR at det betyr at den ikke fungerer lengre.

Lenke til kommentar
For One X er det bare å sette opp Dropbox appen som følger med, så blir det automatisk tatt backup av alle bildene dine. Tipper det samme gjelder for Nokia bare med Skydrive. Ellers er det vel bare å koble til pc med en usb-kabel?
Hvis du leser innlegget hans en gang til, ser du at telefonen har vært under vann. Jeg ANTAR at det betyr at den ikke fungerer lengre.

Klar over det. Det var ment som et generelt tips til telefoner uten minnekort. Tipset ditt med sd-adapter hjelper uansett ingenting for telefoner uten minnekort, som de nevnte Lumia 920 og One X.

Lenke til kommentar
For One X er det bare å sette opp Dropbox appen som følger med, så blir det automatisk tatt backup av alle bildene dine. Tipper det samme gjelder for Nokia bare med Skydrive. Ellers er det vel bare å koble til pc med en usb-kabel?

 

Hvis du leser innlegget hans en gang til, ser du at telefonen har vært under vann. Jeg ANTAR at det betyr at den ikke fungerer lengre.

 

Det er problemet! Telefonen er DØD den virker ikke, får ikke skrudd den på.

Lenke til kommentar
For One X er det bare å sette opp Dropbox appen som følger med, så blir det automatisk tatt backup av alle bildene dine. Tipper det samme gjelder for Nokia bare med Skydrive. Ellers er det vel bare å koble til pc med en usb-kabel?
Hvis du leser innlegget hans en gang til, ser du at telefonen har vært under vann. Jeg ANTAR at det betyr at den ikke fungerer lengre.
Det er problemet! Telefonen er DØD den virker ikke, får ikke skrudd den på.
Det hjelper ikke deg akkurat nå, men du kan slå på trådløs synk av bildet etc. på WP. Har ikke gjort det selv, men mener denne skal gå automatisk når du kobler til det lokale nettverket. Evt kan du synce bilder direkte til skydrive. I alle tilfeller er en av disse to smart mtp at du får backup. Også minnekort kan slutte å funke selv om feilraten muligens er lavere, og jeg vil ikke si det er mye lettere å koble minnekort til PC enn en telefon.
Lenke til kommentar
En i familien ble pådyttet en Nokia med Windows fordi den skulle være enkel å bruke. Fikk prøve den. Man måtte være fuktig på fingrene for å få skjermen til å lystre. Menyene og "Legoklossene" på startskjermen ledet meg ikke dit jeg trodde jeg skulle komme. Intuitivt? NOPE! Mikrofonen må være tettet med silikon. Den man ringer til, hører bare uklar mumling. Solid nedtur. Denne går nok til Fretex... En Android blir nok løsningen. Skal jeg kjøpe et eple, går jeg til fruktdisken hos kolonialen ;-)
Tror dette i så fall er et mandagsprodukt, eller dette er et tulleinnlegg. De jeg vet om som har Lumia 800 har ingen problemer med dette. Selv har jeg brukt WP siden Omnia 7 ble lansert, og jeg er storfornøyd med OS'et (selv om det var mye irritasjon det første halve året som gikk mer på lokasjonsbegrensinger enn teknologien i OS'et), og jeg har nå en Lumia 900 som jeg også er storfornøyd med. OS'et er veldig lett å bruke, kjøpte en Omnia W til gamlingen som første smarttelefon, og han trykker i vei som bare det. Også barna mine på 3, 6 og 8 navigerer seg fram uten problemer. De som kommer fra et annet OS (slik som meg selv) må kanskje bruke en liten uke på å venne seg til OS'et da MS har gjort ting litt annerledes.
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...