Gå til innhold

– Pandaren-rasen er ikke bare søt og snill (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Kanskje man kan bruke "erkefiende"? "Sluttmonster" kan kanskje brukes, folk forstår nok det.

 

Men, fortsatt, selv om jeg er en forkjemper for norsk språk, så er jeg ganske pragmatisk, så jeg føler ikke behov for en ny forkortelse, "SOT". ;-) Jeg vil betegne forkortelsen "DOT" som like kjent, ihvertfall blant spillere, som mange andre internasjonale/engelske forkortelser vi bruker i dagligtalen, som for eksempel SMS og DRM. Det litt kuriøse her blir jo at, nesten ingen vet eksakt hva SMS og DRM er forkortelser for, men folk vet hva de betyr, mens jeg vil tro at minst 90% av alle spillere vet eksakt hva forkortelsen DOT står for. Ingen vits i å skape forvirring, når de eksisterende forkortelsene er så kjente som de er, det synes nå iallefall jeg.

 

Og, så vidt jeg kan huske, så har vel Gamer.no(hva?! Gamer?!!! :-D ) fått en pris for god språkbruk, så jeg ser jo hvorfor dere gjør som dere gjør. Bare ikke dra det så langt at det blir fjollete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå spilt litt Guild Wars 2, men merker jeg allerede begynner og bli litt lei, det virker som det ikke er noe virkelig mål i spillet, har på en måte ikke en følelse på at jeg jobber meg frem til noe. Kamp systemet er for det meste bare spam alle skills du kan og ja jeg trur ikke det vil vare så lenge som mange trur.

 

Hmm.. Noen som kan gjette hvilken WoW klasse jeg sikter til her?

11112111112112
:D
Lenke til kommentar

Fikk også forslag om boomkin fra en arbeidskollega.. Men jeg tenkte nå egentlig på rogue.

 

Men uansett, tror poenget mitt kom frem. I vanlig PvE så er det ikke så mye variasjon i noen av spillene :)

 

GW2 er litt mer interessant i instances syns nå jeg. "SPAM ALL THE THINGS" er generelt sett en dårlig ide der. Har enda ikke prøvd PvP, så kan ikke si noe om det.

Lenke til kommentar

Fikk også forslag om boomkin fra en arbeidskollega.. Men jeg tenkte nå egentlig på rogue.

 

Men uansett, tror poenget mitt kom frem. I vanlig PvE så er det ikke så mye variasjon i noen av spillene :)

 

GW2 er litt mer interessant i instances syns nå jeg. "SPAM ALL THE THINGS" er generelt sett en dårlig ide der. Har enda ikke prøvd PvP, så kan ikke si noe om det.

Det at det i det hele tatt er en "rotasjon" viser jo at wow har noe GW2 ikke har, og det er en mye mer nøyaktig og givende form for mathcraft når det gjelder rotasjoner og optimalisering. Min første tanke når du sa det var rogue-rotasjon var at den ikke akkurat var optimal om han ikke hold slice & dice oppe i tillegg til det 1 og 2 måtte være (backstab og eviscerate?). I GW2 føles det som du har ekstremt lite struktur i forhold, og alle løper mest rundt i ring og dodger og bruker sin 3 ability rotasjon.

 

Alle klasser i wow har i det minste veldig mange abilities til rådighet, de trenger ikke bruke så mange for å gjøre et minimum av hjernedød dps, men de må bruke tenkern litt for å få ut så mye som absolutt mulig av klassen sin :)

Lenke til kommentar

Etter at Rift kom ut, har wow vært helt fullstendig uinteressant og dødt for min del. Og hjelper ikke med pokemon innhold og pandabjørner. What's next? "Wrath of the fluffy pink candy unicorns"?

 

Jesuschrist... Rift ? Et av dem MMO'en som faktisk har skuffa meg mest, uten tvil. Vet ikke en gang hvor jeg skal begynne, fra GFX drivere til gameplay, hele konseptet var elendig.

 

Da spiller jeg heller world of panda, pøkemon eller hva du kaller det som faktisk har værdens beste utviklere bak seg, selv om dem kommer med mye rart.

Lenke til kommentar

Fikk også forslag om boomkin fra en arbeidskollega.. Men jeg tenkte nå egentlig på rogue.

 

Men uansett, tror poenget mitt kom frem. I vanlig PvE så er det ikke så mye variasjon i noen av spillene :)

 

GW2 er litt mer interessant i instances syns nå jeg. "SPAM ALL THE THINGS" er generelt sett en dårlig ide der. Har enda ikke prøvd PvP, så kan ikke si noe om det.

Det at det i det hele tatt er en "rotasjon" viser jo at wow har noe GW2 ikke har, og det er en mye mer nøyaktig og givende form for mathcraft når det gjelder rotasjoner og optimalisering. Min første tanke når du sa det var rogue-rotasjon var at den ikke akkurat var optimal om han ikke hold slice & dice oppe i tillegg til det 1 og 2 måtte være (backstab og eviscerate?). I GW2 føles det som du har ekstremt lite struktur i forhold, og alle løper mest rundt i ring og dodger og bruker sin 3 ability rotasjon.

 

Alle klasser i wow har i det minste veldig mange abilities til rådighet, de trenger ikke bruke så mange for å gjøre et minimum av hjernedød dps, men de må bruke tenkern litt for å få ut så mye som absolutt mulig av klassen sin :)

 

Det gjelder litt det samme for GW2 egentlig. Man trenger ikke så mye tenking for å gjøre et minimum av hjernedød dps, og i begge spillene er det i mange tilfeller nok :) Nå er dette en WoW thread, så skal forsøke å ta gw2 delen kort. Ved de fleste våpen/classes så er ability 1 (auto attack) også main damage dealer ability. Ikke den som gjør mest skade alltid, men den som er best / mest reliable overall. De ekstra skills du har er situational.

 

F.eks min warrior (sword + axe) så er sword ability 1 main DD, 2 er en charge, 3 en slow. På axe er ability 4 for å få mer crit buff, og 5 en god AoE DD. Men 5 krever at du kan stå der en stund mens den kjører, og den har lang cooldown. Må du bevege deg vekk fra mob'en eller blir interrupted, så er den dårligere enn main angrepet. Så har man utlity skills (som jeg har lastet opp med signets) og posisjonering (du treffer alt rett foran deg, og når mobs slår gjelder det samme for dem. Så posisjonering er MEGET viktig.)

 

I begge spill er vanlige mobs roadkill, og autoattack er mer en nok. Men ting begynner å bli litt mer krevende når man sloss mot elites / veterans.

Lenke til kommentar
Hva faen er en drott..
Sjefsskurk, sluttfiende, storskurk ? et forsøk på å lage et norsk ord for "raid boss" som signaliserer at det ikke er snakk om en smålig liten underskurk, men sjefen sjøl. :)
Flott at dere vil ta vare på det norske språket, men når forsøket er så fjernt fra å være selvforklarende blir det bare et forstyrrende element i artikkelen.Og ærlig talt, alle anførselstegnene.. Det ser ut som en 50 år gammel journalist fra Dagens Næringsliv har skrevet artikkel om WoW mens han samtidig skal forsikre leseren at han slett ikke vet hva alt dette nerdespråket om "dots" og raid boss" kan bety..
"Dot" kan for eksempel bli "skade over tid" i stedet, men hva ville du oversatt "raid"-sjef med? "Valor"-poeng kan bli "heltepoeng", men er det selvforklarende nok? Og ja, skal ikke bruke "drott" mer etter at det har blitt stemt nedom og hjem her i tråden.

 

Det er greit å diskutere hvilke norske ord som fungerer og hvilke som ikke gjør det, det kan også føre til nye og bedre løsninger. Jeg vil i uansett gi gamer.no masse honnør for at de prøver! Det er god språkpolitikk å finne norske alternativ der det er mulig. Kanskje kunne det vært en ide å lage en artikkel med alle de engelske ordene og uttrykkene som vi kunne ønsket å finne norske oversettelser til. Så kunne lesermiljøet til gamer.no kommet med innspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...