Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er meget fornøyd med telefonen, men meget skuffet over at det finnes jo nesten ikke butikker som selger ekstrautstyr til denne telefonen. Var innom 10+ butikker i Oslo, og 5 i tromsø, uten å finne så mye som ett deksel... Vil ha meg ett sånn leather wallet etui. Får vel bestille fra mytrendyphone... :/

Lenke til kommentar

Er meget fornøyd med telefonen, men meget skuffet over at det finnes jo nesten ikke butikker som selger ekstrautstyr til denne telefonen. Var innom 10+ butikker i Oslo, og 5 i tromsø, uten å finne så mye som ett deksel... Vil ha meg ett sånn leather wallet etui. Får vel bestille fra mytrendyphone... :/

 

Var du innom noen av Nokia-butikkene da? Jeg synes det er ok utvalg bare man går i rette butikker som nokia-butikkene og feks Lefdal på Alna

Lenke til kommentar

Har nå vært 5uker på andre siden av jorda har gjort meg opp noen erfaringer med telefonen.

  • GPSen med offline funksjonen er knallbra. Bra mottak selv innendørs. Gull verdt med gratis kart...ellers ville jeg garantert ikke kjøpt nye kart for hvert nye land jeg drar til..
  • Skydrive integrasjon er bra, men foto-opplastningen(manuellt) får jeg ikke til å funke annet enn med de originale fulloppløste bildene
  • Skjermen er knallbra selv i sterkt sollys. Den automatiske lysstyrkejusteringen kunne vært bedre da den av og til ikke velger riktig lysstyrke og fomler frem og tilbake. Høy touch-følsomhet på touch er gull når beskyttelses"pose" benyttes. Bra også for oss som spiller klassisk gitar, men funker ikke for folk med fake-negler. Skjermen ser ut til å veldig bra motstandsdyktighet overfor riper, men pass på ay det ikke er sand i beskyttelsespose...
  • Dumt at man ikke kan svitsje mellom flere moduser på startskjerm (som på min E52)
  • Kameraet tar bra bilder, spesiellt i mørke.
  • Nokia/MS sine bilde-apper er knallbra.
  • Bra mottak på WiFi.
  • Eneste appen som irriterer meg er Spotify som er treig og ikke har funksjonalitet som man skulle ønske seg
  • Knallbra lyd både på samtaler og musikk! Bruker WH-920 headsett(heftig bass)
  • Savner mulighet for å velge hvilket tidsrom mail skal synkes (som på min E52)
  • Opplever batteritid som bra
  • Veldig bra ordliste/prediction funksjon

Har kun opplevd at telefonen har låst seg en gang. Da forsøkte jeg å ringe svareren fra utlandet...skjermen ble svart og måtte ta en hard restart. Utenom det har telefonen vært 100% smooth siden ny.

 

 

Ønsker meg forøvrig en bilholder med trådløs lader integrert. Noen som har sett noe slikt?? (ikke hjemmelaget)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor lang tid tar det å lade med trådløs ladeplate/pute kontra USB? Er det noen forskjell?

 

Jeg kjøpte for øvrig min telefon på Elkjøp den 31/1-2013, og den kom ferdig installert med Portico.

Jeg har kun hatt en reboot, og ellers har mobilen fungert glimrende.

 

Jeg har dog et par spørsmål i tillegg, som jeg ikke har klart å finne i denne tråden:

Jeg har lasta ned kart til Here Drive, men hvis jeg skal bruke den i utlandet, hvordan bruker jeg den "offline"? slik at jeg ikke pådrar meg skyhøy regning for mobildata.

Finnes det egen volumkontroll til feks spill?

Finnes det egen volumkontroll til feks musikk?

 

Jeg har ringelyd på 15, men ønsker kun volum 1 på spill osv. Håper dere skjønner hva jeg mener.

Finnes det en app for bensinpriser i Norge?

Finnes Swype eller lignende til telefonen?

 

Takk for en glimrende tråd og på forhånd takk for forslag til ovennevnte spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...