Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

- blåtann spiller varsellyder til bilstereoen som om de var samtaler

- ringelyd og medielyd deler volumkontroll, uvandt å måtte skru lyden opp igjen etter spilling

- enkelte spill spiller ikke av hele lydeffekten om to trigges tett etter hverandre( fx Sudoku )

- savner varslingssenter og muligheten til å skru wifi/blåtann osv raskt av og på ved behov. Det er tungvindt å grave seg ned i settings hver gang.

 

Dessuten har jeg ikke funnet ut hvordan man redigerer et lagret nummer før ringing ( velg kontakt, legge til fx +47 foran så ringe uten å måtte redigere kontakten først

 

Det med blåtann er sinnsykt irriterende, og egentlig ganske merkelig. Sikkert noe som løses i februar.

 

Ringelyd og medialyd ble klaget på i 7XX så det er merkelig at de ikke har fikset det. Kort fortalt er det slik at om man skrur ned musikken skur man ned ringevolum også. Det er ikke så lett å vite. Varslingsenter tror jeg kommer i oppdateringen

Lenke til kommentar

iMono: http://www.komplett....r&bn=&mfr=NOKIA feks

 

Når det gjelder varslingssenter er jeg ikke helt på parti. Eller, det kommer an på. Selv ser jeg ikke det helt store, jeg har jo live tiles som viser meg hva som skjer.

 

Men det skader ikke å få en, ser fordelene med det også.

 

Forhåpentligvis en Meego-approach hvor notifications er en tredje startskjerm i sirkelordning (notifications->home->apps).

 

De bør også lage search-button slik at den funker som søk i apps (kontakter, email, osv) og fra hjemmeskjermen som universell søk (søker kontakter, smser, eposter, nettet, bilder, etc).

 

Men vi får se :)

Endret av Slai
Lenke til kommentar

 

 

Det med blåtann er sinnsykt irriterende, og egentlig ganske merkelig. Sikkert noe som løses i februar.

 

Ringelyd og medialyd ble klaget på i 7XX så det er merkelig at de ikke har fikset det. Kort fortalt er det slik at om man skrur ned musikken skur man ned ringevolum også. Det er ikke så lett å vite. Varslingsenter tror jeg kommer i oppdateringen

 

Ja blåtannen er det største minuset jeg har på en ellers flott telefon. Forøvrig har jeg fått en del klager på at folk ikke hører meg eller at lyden skurrer nå de siste dagene. Dette er uten bluetooth. Men jeg vet ikke om det er mobilen eller nettet sin skyld

Lenke til kommentar

Noen andre som har hatt problemer med at meldinger ikke kommer fram eller tar fryktelig lang tid?

Fikk noen meldinger på telefonen i 4 tiden på lørdagsmorgen som var sendt i 22 på fredagskvelden. Samtaler som ikke kommer igjennom har jeg også hatt problemer med. Har Chess, men tror ikke de eller Netcom har hatt problemer i helga.

 

Må si jeg stusser mer og mer over hva som har blitt tenkt mtp kontakter. Tok en hard reset av telefonen, valgte å ikke logge inn med en Live konto i start up sekvensen. Lagde et par kontakter som jeg fikk ha på telefonen uten å ha en konto på telefonen. Men så fort jeg la til en Live konto forsvant kontaktene mine inn i kontaktlista der og opp i skyen. Finner heller ikke noe sted hvor jeg kan skru av sync mot skyen av kontaker. Løsningen skal vistnok være å bruke en googlekonto for å kunne skru av sync, noen som har prøvd det? Evt har en googlekonto på telefonen og kan sjekke?

 

Vet noen om Nokia har sagt noe om å fikse at telefonen skrur seg av/restarter av seg selv?

Lenke til kommentar

Noen andre som har hatt problemer med at meldinger ikke kommer fram eller tar fryktelig lang tid?

Fikk noen meldinger på telefonen i 4 tiden på lørdagsmorgen som var sendt i 22 på fredagskvelden. Samtaler som ikke kommer igjennom har jeg også hatt problemer med. Har Chess, men tror ikke de eller Netcom har hatt problemer i helga.

 

Må si jeg stusser mer og mer over hva som har blitt tenkt mtp kontakter.

 

Vet noen om Nokia har sagt noe om å fikse at telefonen skrur seg av/restarter av seg selv?

 

Jeg har telenor, men har ikke hatt problemer med verken sms eller samtaler. Har opplevd at jeg må trykke "prøv igjen" på MMS også fungerer det etterpå, men bortsett fra det så funker alt.

 

WP8 fungerer veldig godt hvis man bruker tjenestene, men ikke så godt hvis man prøver å unngå de. Når man har flere kontoen kan man velge hvilken konto man vil opprette en kontakt i. Tror det da skal gå å opprette denne i google-kontoen din.

 

Hvis du har 4G som valg under mobilnettverk kan du prøve å skru denne ned til 3G. Ellers så er Microsoft kjent med de fleste feilene som er oppdaget til nå. Med litt flaks kommer det en oppdatering om ikke alt for lenge.

Lenke til kommentar

 

De bør også lage search-button slik at den funker som søk i apps (kontakter, email, osv) og fra hjemmeskjermen som universell søk (søker kontakter, smser, eposter, nettet, bilder, etc).

 

Enig. At søketasten bare er knyttet til Bing er ganske irriterende. Gjør den universell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...