Gå til innhold

? Spotify kan bli kjøpt av Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artikkelen handler om at analytikere spekulerer om at det kan lønne seg for apple og kjøpe noen et allerede etablert selskap på område. (som f.eks. spotify)

 

og så langt jeg kan se så er det ikke stilen til apple og kjøpe opp etablerte selvskaper, de liker å holde på med sitt. (om du ser vek fra det juridiske, selvfølgelig.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere får samtidig levere inn statsborgerskapet og flytte fra landet. Det norske oljefondet har en veldig stor aksjepost i Apple, så dere er alle medeiere i Apple.

Men vi har større i Microsoft, så det går bra. :)

Faktisk ikke. I følge siste kvartalsrapport fra Statens Pensjonsfond Utland ("Oljefondet") var fondets aksjebeholdning i Apple Inc. pr. 30. juni 2012 verdt 23.3 mrd kroner, og den 4. største i et enkeltselskap i hele fondet. Microsoft er ikke med på "topp 10"-listen i det hele tatt, og fondets aksjepost i Microsoft er verdt under halvparten av aksjene de (vi) eier i Apple Inc... ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere får samtidig levere inn statsborgerskapet og flytte fra landet. Det norske oljefondet har en veldig stor aksjepost i Apple, så dere er alle medeiere i Apple.

Men vi har større i Microsoft, så det går bra. :)

Faktisk ikke. I følge siste kvartalsrapport fra Statens Pensjonsfond Utland ("Oljefondet") var fondets aksjebeholdning i Apple Inc. pr. 30. juni 2012 verdt 23.3 mrd kroner, og den 4. største i et enkeltselskap i hele fondet. Microsoft er ikke med på "topp 10"-listen i det hele tatt, og fondets aksjepost i Microsoft er verdt under halvparten av aksjene de (vi) eier i Apple Inc... ;)

Vi BURDE ha større i Microsoft. :)

Lenke til kommentar

Stakkars dere da... :roll:

 

Dere får samtidig levere inn statsborgerskapet og flytte fra landet. Det norske oljefondet har en veldig stor aksjepost i Apple, så dere er alle medeiere i Apple.

Au, nå ble jeg svidd, gitt... :roll:

 

At oljefondet har Apple-aksjer, kan ikke på noe som helst nivå sammenlignes med å kjøpe Apple-produkter selv. At du prøver å ta et billig poeng på noe som ikke kan sammenlignes, sier mer om hvor dine lojaliteter er enn andres.

Lenke til kommentar

Om Apple hadde kombinert dette med sitte eksisterende musikkbibliotek og lagt til ALAC så hadde det vært GULL! Om de også hadde klart å kombinere operatøravtaler som de har i USA så mobilbruken som følge applikasjonen på mobil ikke teller mot din månedlige databruk hadde jo det også vært gull!

 

Hvorfor er folk så forutinntatt her? Hvis Apple kjøper opp Spotify, forbedret produktet med flere tilgjengelige sanger i bedre kvalitet så vil dere fremdeles gå over til WIMP som kjører i Adobe Air og som generelt varierer noe grasalt i lydkvalitet bare fordi det er Apple?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan se ut til at internettets illusjon om evig og uforanderlig tilgjengelighet fører til utbredelsen av en tankegang hvor man fokuserer på tilgjengeligheten her og nå, og glemmer viktigheten av langsiktighet, permanent tilgjengelighet, kopiering og bevaring.

 

Streamingtjenester kan aldri erstatte musikkfiler du har på egne systemer, og som kan kopieres og lagres i prinsippet til evig tid.

 

Det du er avhengig av oppkoplinger og tilgjengeligheten av spesifikke tjenester for å få tilgang til, vil være borte så snart tilgangen stopper.

 

Bare hva du kan lagre permanent på dine egne systemer og ta kopier av, har du sikkerhet for.

Endret av Teleskopos
Lenke til kommentar

Hvorfor er folk så forutinntatt her? Hvis Apple kjøper opp Spotify, forbedret produktet med flere tilgjengelige sanger i bedre kvalitet så vil dere fremdeles gå over til WIMP som kjører i Adobe Air og som generelt varierer noe grasalt i lydkvalitet bare fordi det er Apple?

 

Ja, folk hater Apple ganske enkelt fordi de er Apple. Apple har tatt over rollen fra Microsoft som det store, onde selskapet, og selv om de lager produkter og tjenester som kan være flere ganger bedre enn konkurrentene, er det «in» å hate de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, det er morsomt hvordan mange ignorante mennesker synes det er kult å hate Apple.

 

Alle vet at hvis Apple gjør noe så gjør de det mange ganger bedre enn konkurrentene. iTunes er på vei ut slik som det er i dag. Streaming er fremtiden.

 

Å se for seg at iTunes hadde blitt en streamingtjeneste sammen med alle som bruker enheter fra Apple som hadde benyttet seg av det så hadde det rett og slett blitt en revolusjon. Se for dere iTunes med Spotify sine funksjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er folk så forutinntatt her? Hvis Apple kjøper opp Spotify, forbedret produktet med flere tilgjengelige sanger i bedre kvalitet så vil dere fremdeles gå over til WIMP som kjører i Adobe Air og som generelt varierer noe grasalt i lydkvalitet bare fordi det er Apple?

Apple som selskap er ikke noe jeg ønsker å støtte, på flere punkter. Noen eksempler er; patent-misbruk, barnearbeid og mangel på frihet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan se ut til at internettets illusjon om evig og uforanderlig tilgjengelighet fører til utbredelsen av en tankegang hvor man fokuserer på tilgjengeligheten her og nå, og glemmer viktigheten av langsiktighet, permanent tilgjengelighet, kopiering og bevaring.

 

Streamingtjenester kan aldri erstatte musikkfiler du har på egne systemer, og som kan kopieres og lagres i prinsippet til evig tid.

 

Det du er avhengig av oppkoplinger og tilgjengeligheten av spesifikke tjenester for å få tilgang til, vil være borte så snart tilgangen stopper.

 

Bare hva du kan lagre permanent på dine egne systemer og ta kopier av, har du sikkerhet for.

Pfft. Har ikke brukt noe annet enn Spotify på over 3 år. Om Spotify forsvinner kan noen andre fylle dens rolle. Behovet er skapt, og behovet vil bli fylt.

 

Kort tid etter at jeg begynte med Spotify kastet jeg alle cd'ene jeg eide (etter å ha tatt en runde med kompiser om noen ville ta dem - det ville de ikke). Harddisken med MP3 har ikke vært ute av skuffen på like lenge, og burde egentlig vært brukt til noe mer nyttig enn å støve ned mine digitale kopier.

 

Noen har andre krav enn meg. For min del fungerer Spotify optimalt, på mobil, pc og anlegget hjemme. Selv om jeg er fullsnetdig klar over at lydkvaliteten kanskje er hakket vassere om jeg hadde brukt cd'er eller FLAC. Hva gjelder nedlastede MP3 i tvilsom/varierende kvalitet er jeg ikke like sikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, det er morsomt hvordan mange ignorante mennesker synes det er kult å hate elske Apple.

Fixed :)

Er det virkelig så galt å lage produkter som er så enkle å bruke at den gjennomsnittlige mannen i gata uten spesiell interesse kan bruke alle funksjonene?

 

Apple har nok reddet mange menneskeliv med kortere oppstartstider og logiske systemer. De har spart mange millioner for timer på timer med frustrasjoner av tekniske problemer og knoting.

 

Tipper du kommer til å benytte deg av Apple produkter selv når det går opp for deg hvor gode de er :!:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, det er morsomt hvordan mange ignorante mennesker synes det er kult å hate Apple.

 

Alle vet at hvis Apple gjør noe så gjør de det mange ganger bedre enn konkurrentene. iTunes er på vei ut slik som det er i dag. Streaming er fremtiden.

 

Å se for seg at iTunes hadde blitt en streamingtjeneste sammen med alle som bruker enheter fra Apple som hadde benyttet seg av det så hadde det rett og slett blitt en revolusjon. Se for dere iTunes med Spotify sine funksjoner.

Men jeg ønsker ikke på noen måte å bli en del av Apple sitt "system". Jeg bruker ikke en eneste enhet fra Apple (jeg eier et par iPods jeg hater intenst). Om Apple hadde kjøpt Spotify, ville det vært for å kvitte seg med en konkurrent. Jeg har svært liten tro på at Apple ville kjøpt opp Spotify, for så å gjøre tjenesten enda bedre for meg som ønsker å bruke min PC med Windows, mobil med Android og Logitech Squeezebox. Det skjer bare ikke.

 

At Apple gjør ting bedre enn konkurrentene blir en litt vel generell uttalelse som jeg er dypt uenig i.

Lenke til kommentar

Haha, det er morsomt hvordan mange ignorante mennesker synes det er kult å hate Apple.

 

Alle vet at hvis Apple gjør noe så gjør de det mange ganger bedre enn konkurrentene. iTunes er på vei ut slik som det er i dag. Streaming er fremtiden.

 

Å se for seg at iTunes hadde blitt en streamingtjeneste sammen med alle som bruker enheter fra Apple som hadde benyttet seg av det så hadde det rett og slett blitt en revolusjon. Se for dere iTunes med Spotify sine funksjoner.

Men jeg ønsker ikke på noen måte å bli en del av Apple sitt "system". Jeg bruker ikke en eneste enhet fra Apple (jeg eier et par iPods jeg hater intenst). Om Apple hadde kjøpt Spotify, ville det vært for å kvitte seg med en konkurrent. Jeg har svært liten tro på at Apple ville kjøpt opp Spotify, for så å gjøre tjenesten enda bedre for meg som ønsker å bruke min PC med Windows, mobil med Android og Logitech Squeezebox. Det skjer bare ikke.

 

At Apple gjør ting bedre enn konkurrentene blir en litt vel generell uttalelse som jeg er dypt uenig i.

Tjenesten ville nok mest sannsynlig vært kompatibel med PC med Windows, mobil med Android og sikkert Squeezebox. Men alle vet jo at Squeezebox er steinalder og på vei ut.

Lenke til kommentar

Er det virkelig så galt å lage produkter som er så enkle å bruke at den gjennomsnittlige mannen i gata uten spesiell interesse kan bruke alle funksjonene?

 

Apple har nok reddet mange menneskeliv med kortere oppstartstider og logiske systemer. De har spart mange millioner for timer på timer med frustrasjoner av tekniske problemer og knoting.

 

Tipper du kommer til å benytte deg av Apple produkter selv når det går opp for deg hvor gode de er :!:

Dette kommer selvsagt som et sjokk for deg: Jeg har tidligere hatt en iphone og har nå gått over Android. Har ikke angret et sekund og kommer ikke til å gå tilbake med mindre noe helt spesielt kommer til å skje, både med Apples holdning og deres produkter.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...