Gå til innhold

Nye iPad/ iPad 3 - Et par spm


Alkanide

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurte på et par ting med tanke på Wi-Fi-connection og 3G..

 

Etter hva jeg har skjønt, så må man ha SIM-kort for å koble til 3G-nettet siden det er mobil-nettet, og er tilgjengelig overalt..

 

Meen, så det store spørsmålet, siden jeg lurer på om jeg egentlig trenger 3G; om jeg kjøper iPad 3 med Wi-Fi, kan jeg da koble den til WLAN-nett uten SIM-kort?

 

Har lest litt rundt på nettet, og det står ikke helt klart hva SIM-kort kreves til, ergo spør jeg dere som har hatt iPad med Wi-Fi ei stund om SIM-kort er nødvendig til Wi-Fi-modellen..?

 

Jeg har som dere skjønner ikke hatt iPad før, så dette blir min første, så jeg startet tråden for å få klarhet i dette siden jeg synes det er merkelig om iPad trenger SIM-kort for å koble til WLAN med Wi-Fi når laptoper kan koble til uten.. Som forsåvidt ikke har noe med det å gjøre, men..

 

Håper på svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke simkort for å koble til wlan.

Jeg kan ikke huske å ha sett simkort inngang på min iPad 3 med wifi engang.

 

Angående om du trenger 3g; hvis du har en relativt ny telefon så kan denne brukes som et modem for iPad.

Det gjør jeg om jeg trenger nett og er på en plass uten wifi.

Setter opp telefonen min som et tilkoblingspunkt :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte new iPad nå, kun med WiFi. Dersom jeg trenger 3G, kjører jeg internettdeling fra telefonen, enkelt og greit. Det eneste du mister ved å spare denne 1000-lappen er GPS. Legg heller pengene i mer minne.

 

SIM-kort er kun for tilgang til GSM/3G-nettet, og WiFi-modeller har ikke plass for SIM-kort i det hele tatt.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...