Gå til innhold

Sniktitt: XCOM: Enemy Unknown (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I X-Com: Enemy Unknown kunne du ha opptil 14 soldater (med det mest avanserte transportskipet "Avenger"). Blir litt stakkarslig med 4 soldater. Selv UFO-trilogien til Altair Interactive hadde standard på 7 soldater som maks.

 

Var vel 4-6 i UFO Aftershock? Altså, 2'eren.

 

14 var nok mulig, 1 tanks tok 4 plasser. Selv gikk jeg aldri med så mange, fordi det rett og slett ble for mye å holde styr på til slutt og for farlig med tanke på eksplosiver.

 

PS: Når kommer xenonauts ut? SKulle ikke det komme ut i år? Mener du, Kharan, gjorde meg oppmerksom på det til å begynne med.

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

I X-Com: Enemy Unknown kunne du ha opptil 14 soldater (med det mest avanserte transportskipet "Avenger"). Blir litt stakkarslig med 4 soldater. Selv UFO-trilogien til Altair Interactive hadde standard på 7 soldater som maks.

 

Var vel 4-6 i UFO Aftershock? Altså, 2'eren.

 

14 var nok mulig, 1 tanks tok 4 plasser. Selv gikk jeg aldri med så mange, fordi det rett og slett ble for mye å holde styr på til slutt og for farlig med tanke på eksplosiver.

 

PS: Når kommer xenonauts ut? SKulle ikke det komme ut i år? Mener du, Kharan, gjorde meg oppmerksom på det til å begynne med.

Neida, er 7 stk soldater i Aftershock også. Se gjerne screenshots fra Aftershock her: http://www.fun-motion.com/forums/showthread.php?t=3101

 

Xenonauts er, såvidt jeg vet, ment å komme ut rundt juletider. Uvisst om de vil vente til etter nyttår, men de har sagt at de ikke vil vente for lenge etter at XCOM har kommet ut, de vil dra nytte av interessebølgen som da vil komme.

Lenke til kommentar

UFO Aftershock og Aftermath er en helt annen spillserie :) Ingenting med X-COM å gjøre... offisielt hvertfall. Jeg har også spilt dem veldig lite, så det vet jeg ikke.

 

I X-COM UFO Enemy Unknown / Defense, som dette spillet skal være reboot av, så kunne man styre 14-26 soldater, og opptil tre våpenplattformer. I X-COM Apocalypse kunne man styre.. tja.. husker ikke.. 64 eller noe slikt? 32?

Lenke til kommentar

Det har gått meg husforbi at man kun kan kontrollere 4-6 soldater. Jeg har visst gjort dårlig research, og etter ha lest mange av kommentarene her inne for å så undersøke hva som er riktig. Er jeg plutselig meh til hele greia. Det blir sikker okay, men jeg har ikke lenger de store forhåpningene. Xenonauts derimot, jeg også trodde det var mer eller mindre dødt.

Lenke til kommentar

Det har gått meg husforbi at man kun kan kontrollere 4-6 soldater. Jeg har visst gjort dårlig research, og etter ha lest mange av kommentarene her inne for å så undersøke hva som er riktig. Er jeg plutselig meh til hele greia. Det blir sikker okay, men jeg har ikke lenger de store forhåpningene. Xenonauts derimot, jeg også trodde det var mer eller mindre dødt.

 

Jeg håper og tror spillet på mange måter vil "ligne" på inspiratoren Enemy Unknown, men jeg har dessverre gitt opp håp om at det skal være en ekte reboot. En vaskekte reboot for hardcore fansen får man ikke til når man gir det ut på 7 år gamle konsoller. Konsoller egner seg rett og slett best til andre typer spill, grunnet grensesnitt og i noen grad (dog ikke like mye som før) skjermbegrensninger.

Lenke til kommentar

Trodde DET spillet var kansellert også. Merkelig hvordan alle disse UFO-spirene popper opp igjen og igjen... det er åpenbart MANGE som har en lidenskap for klassikeren ifra tidlig nittitall :)

 

Firaxis vil nok langt på vei levere... men dessverre komme til kort for oss purister, fordi de absolutt skal ha det ut på Pony Slaystation og eX-Box.

Endret av Rune.4156
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har gått meg husforbi at man kun kan kontrollere 4-6 soldater. Jeg har visst gjort dårlig research, og etter ha lest mange av kommentarene her inne for å så undersøke hva som er riktig. Er jeg plutselig meh til hele greia. Det blir sikker okay, men jeg har ikke lenger de store forhåpningene. Xenonauts derimot, jeg også trodde det var mer eller mindre dødt.

 

Jeg håper og tror spillet på mange måter vil "ligne" på inspiratoren Enemy Unknown, men jeg har dessverre gitt opp håp om at det skal være en ekte reboot. En vaskekte reboot for hardcore fansen får man ikke til når man gir det ut på 7 år gamle konsoller. Konsoller egner seg rett og slett best til andre typer spill, grunnet grensesnitt og i noen grad (dog ikke like mye som før) skjermbegrensninger.

 

Hva legger du til grunn for at et turbasert spill skal bli dårligere fordi det er multiplattform? Mekanikkene som ligger i bakgrunnen er 360 og PS3 mer en sterke nok til å klare. Da gjenstår kun det grafiske og for å være helt ærlig så var ikke det utseendet til første spillet i toppsjiktet da det kom.

 

Jeg spilte originalen da den kom og er fint lite bekymret over valgene til Firaxis så lenge de er tro mot oppskriften, dvs. basebygging, takisk kamp og avksjæring av UFO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva legger du til grunn for at et turbasert spill skal bli dårligere fordi det er multiplattform? Mekanikkene som ligger i bakgrunnen er 360 og PS3 mer en sterke nok til å klare. Da gjenstår kun det grafiske og for å være helt ærlig så var ikke det utseendet til første spillet i toppsjiktet da det kom.

 

Jeg spilte originalen da den kom og er fint lite bekymret over valgene til Firaxis så lenge de er tro mot oppskriften, dvs. basebygging, takisk kamp og avksjæring av UFO.

 

Maskinene er utrolig svake. Alle spill som lages for å gis ut på konsoll er grafisk dårligere enn hva de ville ha vært om de ble laget for PC.

 

I tillegg brukes konsoll på en annen måte enn PC. Når man spiller på PC sitter man maksimalt en halvmeter ifra en høyoppløselig skjerm, og bruker 105-120 knapper og mus, som er langt mer nøyaktig enn kontroller.

 

Når man lager et interface som skal ut på konsoll må det tilpasses Playstation og XBOX sine maksimale oppløsninger. Det må også tilpasses bruk av kontroller.

 

Resultatet er at konsoll egner seg bedre for arkadespill og spill med enkle grafiske menyer og lite tekst enn f.eks strategispill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...