Gå til innhold

Backpacking Asia. Erfaringer/Anbefalinger?


ttly

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 20 år som skal ut å backpacke for første gang, fra januar av. Har lyst til å besøke Indonesia, Thailand, kanskje Laos, Vietnam, Kina og India i løpet av ca 3-4 mdn. Men vil ikke planlegge for stramt, det skal være plass til impulser. Noen som har vært mye i disse områdene før? Er det lett/behagelig å starte i Indonesia, og hvor i Indonesia i såfall? tenker kanskje Bali , eller Borneo. Ellers gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal gjøre samme greia fra januar av jeg også. :) Kina slo vi fra oss pga. visum. For å få visum der må du ha dokumentert inn- og utreise + opphold i landet, og det blir jo ikke særlig lett som backpacker. Fant denne her som viser en typisk reisesrute i sørøst-Asia for backpackere. Vi kommer til å ha den som en liten tråd, men ellers gå på impulser der nede, og ende opp i Australia.

Lenke til kommentar

Å ikke planlegge for stramt er en prioritering jeg er helt enig i. Samtidig kan det være verdt å på forhånd sette seg ned og tenke gjennom eventuelle ting du absolutt vil ha gjort eller steder du absolutt vil ha sett. Kjedelig å komme tilbake med en følelse av at du snøt deg for det som egentlig var drømmen din, samtidig som det selvsagt er helt kurant å endre prioriteringer underveis.

 

Konkrete anbefalinger: STS Tursåpe og Torbjørn Færøviks bøker (spesielt «Drømmen om Asia» er aktuell i denne sammenhengen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...