Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vart det ein god og fine blodsprut? :D

Kva er reglane for å blodgjevarar no igjen?

Var det slik at ein måtte væra over 25, ikkje vore i utlandet på ei viss tid, ikkje sjuk i ei viss tid og ikkje alkohol eller nikotin i ei viss tid?

 

Renner bra når man først er i gang. Men er jo ikke farlig og så fort nålen er fjernet presser man på en bomullsdott så blør det heller ikke fra stikkstedet.

Over 18...

 

https://www.giblod.n...7335&level=7335

 

Les på den siden ;). Der står det du trenger å vite for å gi blod.

 

@PMS1: Vær litt "mann" å gi litt blod du også. Trenger flere givere her i landet. Kjenner flere jenter som gjør det ;)

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Vart det ein god og fine blodsprut? :D

Kva er reglane for å blodgjevarar no igjen?

Var det slik at ein måtte væra over 25, ikkje vore i utlandet på ei viss tid, ikkje sjuk i ei viss tid og ikkje alkohol eller nikotin i ei viss tid?

Renner bra når man først er i gang. Men er jo ikke farlig og så fort nålen er fjernet presser man på en bomullsdott så blør det heller ikke fra stikkstedet.

Over 18...

https://www.giblod.n...7335&level=7335

Les på den siden ;). Der står det du trenger å vite for å gi blod.

 

Har ikkje noko imot å gjev ifrå meg blod, åpningstida er over før eg er ferdig på jobb då... men det kan jo kanskje gå seg til med å ta fri ca. 4timar i året...

Lenke til kommentar

 

 

Leit å høre pms1,blir jo aldri bra du. :hrm:

 

 

God dag forresten :)

 

Nei denne henger godt i, kan du si. Men går til muskel terapout, og kiropraktor nå. Muskel terapouten, sier det samme som kiropraktoren. At det er pga mange år, uten behandling. Men det har sluppet litt da. Går ikke som en gammel mann lenger :D

 

God dag ja :)

Lenke til kommentar

Crap, ryggen tar knekken på meg i dag.

Kipt :(. God bedring å håper du snart blir i bedre form.

 

Da har man et par timer hjemme før man må på jobb igjen.

Leit å høre pms1,blir jo aldri bra du. :hrm:

Bra du gir blod Rolf,har vært blodgiver noen år selv...tar jo bare 10-15 minutter så er noe de fleste kunne ta seg tid til.

God dag forresten :)

God dag ja... har vært blodgiver i noen år selv. Lett å se hva slags blod jeg har vis du ser litt nøye på bildet ;). Vil ha meg inn så ofte som mulig disse folka gitt :p

Lenke til kommentar

Blod? Heh... Jeg har hostet opp en dynge med blod på størrelse med en halv knytteneve, jeg. Nåler hater jeg heller ikke. For å gjøre en ting klart: Alt som har med sykehus, sprøyter, blod og gørr virker ikke på meg. Jeg har sett alt av det før, og jeg har selv lagt på sykehus ett par ganger, så... Gimme your worst!

Lenke til kommentar

Bytt bleie på en unge. Det setter en støkk i de fleste potetgulltøffinger. :tease:

 

Det setter ikke en støkk i meg ;). Har bytta bleie på gamlinger og andre ting jeg ikke nevner ;). Nåler har jeg blitt mer og mer vant til nå når jeg er blodgiver. I starten orka jeg ikke engang å se på at nåla ble satt. Nå ser jeg på at den blir dyttet inn.

Lenke til kommentar

Crap, ryggen tar knekken på meg i dag.

Kipt :(. God bedring å håper du snart blir i bedre form.

 

Da har man et par timer hjemme før man må på jobb igjen.

Leit å høre pms1,blir jo aldri bra du. :hrm:

Bra du gir blod Rolf,har vært blodgiver noen år selv...tar jo bare 10-15 minutter så er noe de fleste kunne ta seg tid til.

God dag forresten :)

God dag ja... har vært blodgiver i noen år selv. Lett å se hva slags blod jeg har vis du ser litt nøye på bildet ;). Vil ha meg inn så ofte som mulig disse folka gitt :p

 

Så alt som må gjøres for å få vite blod typen er å gi blod eller trenge blodoverføring, jaja.

Jeg har tatt mye blod prøver selv, 10-12 glass om gangen, men i de siste årene så har jeg begynt å bli bleik og alt blir bare tåkete, hahaha, blir bare mer pinglete jo eldre men blir tydeligvis, er en del bedre om jeg faktisk kan legge meg ned, men før så var det nada problem, jaja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...