Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, veit ikke hva som defineres som dagslys, men slik det ser ut ute her ville jeg sagt det er rimelig godt dagslys ute enda, selv om det er grått som gjør det automatisk litt mørkere, dog så begynner jeg å skimte blå himmel, for det ser ut som snø været, som har holdt på i 1,5 uke har gitt seg.

1,5 uke med nesten under -5 hver dag har gitt 60-70cm med pudder snø.

Lenke til kommentar

Tja.. Har ikke noe i mot at folk sier de er for eller mot noe sånt, men de som så og si vier livet til å hate på alle som spiser burgere / har pels på jakken / bruker skinnsko osv er jo bare helt latterlige. Man vil finne uheldige hendelser nesten uansett hva man ser på eller er ute etter.. Skal man holde seg unna alt sånt kan man jo ikke gjøre noen ting.

 

Men ja, f.eks. Canada Goose-hysteriet blir for dumt.

Lenke til kommentar

Som alle veit, så er ikke jeg akkurat den mest politiske korrekte typen eller at jeg egentlig tar så mye hensyn til andre og jeg er egentlig ikke noe sånn, å stakkars lille dyr hva enn du er etcetc.

Men man behøver jo ikke akkurat å flå ting levende, ikke det at jeg er imot pels eller føler sterk avsky for ting, jeg er relativt like gyldig til alt som gjør andre vondt så lenge jeg ikke utsettes for det selv, men jeg kan ikke i min villeste fantasi skjønne at en pels blir noe dårligere om du tar livet av hva enn som gir deg pels, skinn, fjær etc.

 

Men altså, dette er jo en slags mote bølge, det er liksom mote å være imot alt, litt som at miljø aktivister hater store SUVer intenst når det fins stasjonsvogner som forurenser like mye eller også kanskje mer, nokså humoristisk egentlig.

 

Det som dog er litt interessant er at det virker ikke som at folk bryr seg med alle andre dyr og folk som har det fælt rundt omkring så lenge de ikke kan få en premie eller pris for å sette fokus på det.

 

Kanskje vi bare skal leve i ett samfunn der alle må gå i syntetiske uniformer som klistrer og brenner seg inn i huden din på en norsk middels varm sommer dag.

 

Er også litt artig at jeg som kjøper en jakke uten å søke meg ihjel på google eller whatever blir nektet inngang noe sted, det er direkte diskriminerende, rart det ikke er noen som drar det diskriminerings kortet?

Er vel ingen som tørr i frykt for å bli slått ihjel.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er akkurat det jeg mener, blant annet de videoene eller bildene om forskjellige merker som har leverandører som flår dyr levende, torturerer dem osv. De har nok flere som leverer pels enn den ene plassen. Selvfølgelig er det galt at de gjør det på den måten, men det er jo umulig å overvåke alle leverandører hele tiden. Samme som det hysteriet rundt skjelletet som ble funnet på en McDonalds, så var det plutselig tusenvis av folk som hatet hele kjeden fordi ET av steden tabba seg kraftig ut.

 

Kort sagt så mener jeg at det blir feil å stemple ting på den måten, feil skjer i alle bransjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er akkurat det jeg mener, blant annet de videoene eller bildene om forskjellige merker som har leverandører som flår dyr levende, torturerer dem osv. De har nok flere som leverer pels enn den ene plassen. Selvfølgelig er det galt at de gjør det på den måten, men det er jo umulig å overvåke alle leverandører hele tiden. Samme som det hysteriet rundt skjelletet som ble funnet på en McDonalds, så var det plutselig tusenvis av folk som hatet hele kjeden fordi ET av steden tabba seg kraftig ut.

 

Kort sagt så mener jeg at det blir feil å stemple ting på den måten, feil skjer i alle bransjer.

 

Akkurat! Vet ikke om du leste Dolly-saken for et uke siden, men den handler som det. Flere som ville slutte å spise der fordi én restaurant hadde noe råttent kjøtt liggende en gang i tida...

 

Disse videoene av diverse dyremishandling kan jo ikke knyttes til de produsentene det er snakk om. For all del, det er fælt å se på og helt forferdelig at det skjer, men det som skjer på pelsfarmer i Kina har ingenting med hva eks. Canada Goose, som ikke kjøper pelsen fra farmer i Kina... Det gjelder forøvrig også videoer av coyoter i fotsaks, ingen kan knyttes til den produsenten det faktisk er snakk om. Samme med "tvangsforing av gjess" som blir ribbet levende. Dyrevernspropaganda fra ende til annen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leste om Dolly-saken ja, nøyaktig det jeg mener, så vi er på samme side! :)

 

Uansett hvilke merker, bransjer eller steder man leter hos, finner man feil om man holder på lenge nok. De som sprer alt det pisset har nok ventet i lang tid for å endelig finne et eneste tilfelle av noe de kunne bruke. Det er i hvertfall ikke noe av det som stopper meg fra å kjøpe pizza / hamburger / kebab etter en fuktig kveld på byen, men noen folk stoler jo blindt på det de leser.

Lenke til kommentar

Som alle veit, så er ikke jeg akkurat den mest politiske korrekte typen eller at jeg egentlig tar så mye hensyn til andre og jeg er egentlig ikke noe sånn, å stakkars lille dyr hva enn du er etcetc.

Men man behøver jo ikke akkurat å flå ting levende, ikke det at jeg er imot pels eller føler sterk avsky for ting, jeg er relativt like gyldig til alt som gjør andre vondt så lenge jeg ikke utsettes for det selv, men jeg kan ikke i min villeste fantasi skjønne at en pels blir noe dårligere om du tar livet av hva enn som gir deg pels, skinn, fjær etc.

 

Men altså, dette er jo en slags mote bølge, det er liksom mote å være imot alt, litt som at miljø aktivister hater store SUVer intenst når det fins stasjonsvogner som forurenser like mye eller også kanskje mer, nokså humoristisk egentlig.

 

Det som dog er litt interessant er at det virker ikke som at folk bryr seg med alle andre dyr og folk som har det fælt rundt omkring så lenge de ikke kan få en premie eller pris for å sette fokus på det.

 

Kanskje vi bare skal leve i ett samfunn der alle må gå i syntetiske uniformer som klistrer og brenner seg inn i huden din på en norsk middels varm sommer dag.

 

Er også litt artig at jeg som kjøper en jakke uten å søke meg ihjel på google eller whatever blir nektet inngang noe sted, det er direkte diskriminerende, rart det ikke er noen som drar det diskriminerings kortet?

Er vel ingen som tørr i frykt for å bli slått ihjel.

 

Ingen tørr dra frem diskrimineringskortet nå, nei. På alle andre småting blir det dratt frem, men ikke her, alle som bruker pels er onde mennesker og fortjener ikke komme inn på en liten pub ingen brydde seg om før de gjorde en "god" handling og svartelistet noen jakker for å få oppmerksomhet til den lille kroa...

 

Som sagt er mange ute etter "premie" for sin "omtanke" til dyr, og de verste hyklerne sier nei til pels, men synes likevel at å ta seg en biff, kylling eller noe annet produkt fra dyr er helt greit, fordi "man trenger kjøtt for å overleve". Som for eksempel hun jeg kom over idag, hun lagde et bilde for en eller annen dyrevernsorganisasjon der hun er imot pels og fikk en hel haug med "likes", men jeg kjenner henne personlig og vet at hun ikke er vegetarianer og har ingen problemer med f.eks å legge ut et bilde av seg selv på Instagram der hun spiser en burger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...