Gå til innhold

Apple knuste Samsung i retten


Anbefalte innlegg

Galaxy S og Galaxy S 2 er kopier, men ikke Galaxy Tab. Endelig noen som forstår meg.

 

Står på min mening. Samsung har kopiert Apple siden Galaxy S kom ut. Hvis du har en annen mening, ikkje svar på denne iommentaren. Jeg står fast på min mening, og har selv fulgt med på utviklingen til Samsung fra de først begynte å kopiere.

Liker Apple ganske godt i tilleg til at jeg også liker Android, men hater Samsung. Er ikke produktene som får meg til å hate dem, men det barnslige, teite drittfirmaet som i tillegg er elendig på design.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bør gå helt fint for Samsung å utvikle gode produkter uten å så til de grader imitere Apple sine i fremtiden.

 

Utfallet av denne rettsaken representerer nok først og fremst gode nyheter for oss forbrukere, siden dette vil tvinge produsentene til å utvikle nye, spennende og ikke minst annerledes produkter og løsninger fremfor å gå såpass langt i imitere eksisterende produktdesign/løsninger fra konkurrentene som det Samsung har gjort.

 

Foretrekker å se nye og spennende produkter i butikkhyllene, ikke en lang rekke med uinteressante plagiatprodukter som selger relativt godt bare fordi de likner på det populære originalproduktet fra f.eks. Apple.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lykkens dag :-) ikke på grunn av saken, men på grunn av de morsomme innleggene som vil komme :-)

 

Jupp, lykkens dag at Apple er her for å ødelegge for forbrukerne og bremse opp videreutvikling. Dette gjelder dog kun USA så langt da.

 

Koselig ikke sant?

 

EDIT: http://edition.cnn.c...case/index.html

 

Sitat i fra den linken: Apple praised the court for "sending a loud and clear message that stealing isn't right."

 

Hahahaha, dette blir bare så dumt, fordi Apple kopierer og stjeler i fra mange andre produsenter HVER DAG.

Hva har de stjålet i dag? Og i går for den saks skyld. Om du mener at de lar seg inspirere av andre, og impliterer funksjoner brukerne spørsmål om så er jeg enig i at de gjør det de også. Men har per dags dato ikke sett Apple kopiere tradedressen til ett annet firma, slik Samsung til de grader har. Er jo bare å se på bildene lilac postet.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har vært en, av mange, begivenhetsrike dager i forholdet mellom Apple og Samsung.

I Sør-Korea er Apple dømt til å betale erstatning til Samsung for 2 patentbrudd og Samsung er dømt til å betale erstatning for 1 patentbrudd motsatt vei. I tillegg skal en del produkter fjernes fra hyllene, ifølge The Guardian.

http://www.guardian.co.uk/technology/2012/aug/24/apple-samsung-fined-patent-breaches

Så kommer dommen fra USA, som ensidig dømmer Samsung på mange av punktene de er anklaget.

Men domstolen støtter ikke de tyske og australske domstolene som sa at Samsung's nettbrett var for like iPad.

Ifølge nettstedet Cult of Mac, ble kanskje ikke Samsung behandlet riktig i forkant av dommen, og dette kan få betydning for den videre utvikling i saken.

Det kan her virke som om ikke dommen er rettskraftig, og at ankemuligheter finnes.

http://www.cultofmac.com/186625/apple-vs-samsung-trial-was-samsung-treated-unfairly-late-in-arguments/

 

Å vite hva som er rett og galt er neimen ikke lett. Det som er rett et sted er galt et annet, og vice versa.

Bevisst eller ubevisst proteksjonisme, rent spill eller ikke?

Aa vurdere hva som er riktig er vanskelig, men jeg liker ikke advokatkjoeret til Apple og synes at dommen er ubehagelig.

Lenke til kommentar

Lykkens dag :-) ikke på grunn av saken, men på grunn av de morsomme innleggene som vil komme :-)

 

Jupp, lykkens dag at Apple er her for å ødelegge for forbrukerne og bremse opp videreutvikling. Dette gjelder dog kun USA så langt da.

 

Koselig ikke sant?

 

EDIT: http://edition.cnn.c...case/index.html

 

Sitat i fra den linken: Apple praised the court for "sending a loud and clear message that stealing isn't right."

 

Hahahaha, dette blir bare så dumt, fordi Apple kopierer og stjeler i fra mange andre produsenter HVER DAG.

Hva har de stjålet i dag? Og i går for den saks skyld. Om du mener at de lar seg inspirere av andre, og impliterer funksjoner brukerne spørsmål om så er jeg enig i at de gjør det de også. Men har per dags dato ikke sett Apple kopiere tradedressen til ett annet firma, slik Samsung til de grader har. Er jo bare å se på bildene lilac postet.

 

Se filmen JEG postet du :)

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hva Samsung eksakt ble tatt på, men etter min erfaring er ikke produktene deres så like Apple sine. Jeg fikk S2 til Jul, mens en annen i familien fikk Iphone 4. Jeg hadde ingen erfaring med lignende produkter, ei hadde jeg noe særlig erfaring med noen av selskapene fra før, men jeg fikk da ihvertfall en ulik opplevelse av begge mobilene, både med tanke på innpakning, designet på telefonen, og programvare.

 

Det samme inntrykket sitter jeg med den dag i dag. Det er en veldig annerledes opplevelse å sitte med min S2 kontra en Iphone4. Jeg har ikke noen formening om hvem som fungerer best, men de er ihverfall nokså ulike hverandre.

 

At det likevel er mulig å forveksle kan hende, men ikke i noen større grad enn at det går an å forveksle en Dell med en HP PC, eller en PS1 og en dreamcast. Faktisk vil jeg si det er enklere å forveksle de fire sistnevnte enn apple og Samsung

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Bør gå helt fint for Samsung å utvikle gode produkter uten å så til de grader imitere Apple sine i fremtiden.Utfallet av denne rettsaken representerer nok først og fremst gode nyheter for oss forbrukere, siden dette vil tvinge produsentene til å utvikle nye, spennende og ikke minst annerledes produkter og løsninger fremfor å gå såpass langt i imitere eksisterende produktdesign/løsninger fra konkurrentene som det Samsung har gjort.Foretrekker å se nye og spennende produkter i butikkhyllene, ikke en lang rekke med uinteressante plagiatprodukter som selger relativt godt bare fordi de likner på det populære originalproduktet fra f.eks. Apple.

Gode nyheter for forbrukere? Utfallet av denne rettsaken viser at Apple kan få gjennom sine latterlige søksmål, og det er et stort fremskritt for Apple som vil ha alle konkurrerende produsenter ut av markedet for å få et monopol. Apple har ikke funnet opp noen av de populære produktene de har på markedet i dag. De er bare satt sammen av gamle ideer og teknologi som andre har klart å bruke før dem uten å saksøke hverandre i hytt og pine.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir dommen stående blir Samsung nødt til å utvikle og designe egne produkter uten å bare etterligne populære produkter slik de har gjort i en årrekke.

Det kan være velddig positivt for forbrukerne, og ikke minst får Samsung vist hva de virkelig er gode for.

 

Men det kan også føre til at Samsung vil slite i det mobile markedet slik som f.eks Nokia. Time will show :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel dommen er ikke rettskraftig, så du får legge champagnen på kjøling inntil videre. Det er kun svoren Apple fans som kan se noe som helst positivt i en eventuell rettskraftig dom. Alle vi andre ser galskapen i dette, og ønsker oss bedre produkter, også i fremtiden. For oss som ikke er medlem av menigheten, så nytter det ikke å lansere en app som lar deg snakke til telefonen, for at vi skal gå banans og stille oss i milelange køer, for deretter å kjøpe et utdatert produkt, man nærmest må selge sjelen sin for å få lov å bruke...

Honnør til den koreanske retten som klarte å dømme begge, slik at vi kanskje får en slutt på dette vaset.

Men uansett. For oss i Norge betyr jo denne dommen null og niks. Samsung kan selge alle sine produkter her, og jeg kan velge og vrake mellom gode telefoner, og slipper å ta til takke med en utdatert iphone.

Lenke til kommentar

Blir dommen stående blir Samsung nødt til å utvikle og designe egne produkter uten å bare etterligne populære produkter slik de har gjort i en årrekke.

Det kan være velddig positivt for forbrukerne, og ikke minst får Samsung vist hva de virkelig er gode for.

 

Men det kan også føre til at Samsung vil slite i det mobile markedet slik som f.eks Nokia. Time will show :)

 

Åja så Apple skal få fortsette å stjele idèer av andre, ta patent på det også saksøke de som orginalt hadde idèen? Jobs var ikke annet enn en tyv.

 

 

slide.jpg

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=CW0DUg63lqU&feature=player_detailpage

Endret av eleNef
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bør gå helt fint for Samsung å utvikle gode produkter uten å så til de grader imitere Apple sine i fremtiden.Utfallet av denne rettsaken representerer nok først og fremst gode nyheter for oss forbrukere, siden dette vil tvinge produsentene til å utvikle nye, spennende og ikke minst annerledes produkter og løsninger fremfor å gå såpass langt i imitere eksisterende produktdesign/løsninger fra konkurrentene som det Samsung har gjort.Foretrekker å se nye og spennende produkter i butikkhyllene, ikke en lang rekke med uinteressante plagiatprodukter som selger relativt godt bare fordi de likner på det populære originalproduktet fra f.eks. Apple.

Gode nyheter for forbrukere? Utfallet av denne rettsaken viser at Apple kan få gjennom sine latterlige søksmål, og det er et stort fremskritt for Apple som vil ha alle konkurrerende produsenter ut av markedet for å få et monopol. Apple har ikke funnet opp noen av de populære produktene de har på markedet i dag. De er bare satt sammen av gamle ideer og teknologi som andre har klart å bruke før dem uten å saksøke hverandre i hytt og pine.

Det apple først og fremst har vunnet på i denne saken er at Samsung har kopiert deres tradedress. De har ikke saksøkt noen andre for brudd på dette, faktisk har de fremhevet et sett med andre produsenter som har gjort ting tilstrekkelig anderledes. Denne avgjørelsen har dermed veldig lite konkurransehemmende fordi det åpenbart ikke er spesielt vanskelig å la være å tråkke på denne tradedressen. Det er for eksempel veldig sannsynlig at samsungs nyere produkter ikke gjør det.

 

Software patentene er også veldig lette å ikke bryte. Vi kan for eksempel se at Google og Microsoft har andre (gode) mekanismer for å markere slutten på en liste under scrolling. Dette er også et eksempel på at disse sakene faktisk har ført til mer innovasjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Gode nyheter for forbrukere? Utfallet av denne rettsaken viser at Apple kan få gjennom sine latterlige søksmål, og det er et stort fremskritt for Apple som vil ha alle konkurrerende produsenter ut av markedet for å få et monopol.

Tull! Som dommen påpeker å fikk Samsung tilbud om å inngå en krysslisensavtale med Apple, noe Samsung avslo.

 

Andre selskaper som for eksempel Microsoft har jo slike avtaler med Apple (Nye Microsoft Surface har lånt mye av iPad i design)... Hvorfor kan ikke da Samsung også gjøre det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kanskje Samsung ikke ville inngå noen avtale da de ikke forstod at de gjorde noe som helst galt?

Bare se på den flotte og ikke minst svært orginale reklamen deres:

 

http://macdailynews....omo-with-video/

 

MacDailyNews Take: At this point, we have to conclude that Samsung simply does not understand the negative implications of copying or stealing other people’s work. The company simply couldn’t be that morbidly stupid. Perhaps Samsung thinks they’re paying respect to their largest customer by slavishly imitating them or something? Perhaps they think that the multiple lawsuits on every continent with a court system are Apple’s way of saying, “thanks for the knockoffs?

 

:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lykkens dag :-) ikke på grunn av saken, men på grunn av de morsomme innleggene som vil komme :-)

 

Jupp, lykkens dag at Apple er her for å ødelegge for forbrukerne og bremse opp videreutvikling. Dette gjelder dog kun USA så langt da.

 

Koselig ikke sant?

 

EDIT: http://edition.cnn.c...case/index.html

 

Sitat i fra den linken: Apple praised the court for "sending a loud and clear message that stealing isn't right."

 

Hahahaha, dette blir bare så dumt, fordi Apple kopierer og stjeler i fra mange andre produsenter HVER DAG.

Haha, legger bare merke til at galaxyen tidelig har skarpere skjerm! Hadde blitt litt gretten jeg og hvis noen kopierte meg og gjorde det bedre en originalen :p
Lenke til kommentar

Iphone og andre apple-produkter forbudt i Sør-Korea. Samsung-produkter også riktignok:

http://www.bbc.co.uk...siness-19364875

 

"A South Korean court has ruled that Apple and Samsung both infringed each other's patents on mobile devices.

 

The court imposed a limited ban on national sales of products by both companies covered by the ruling."

 

Ellers verdt å bemerke at Motorola Mobility (eid av Google) har saksøkt Apple for brudd på patenter og søker forbud mot innføring av Apple-produkter i USA (de kommer fra Asia):

http://www.bloomberg...ple-at-itc.html

 

Til de som mener at det bare er apples patenter som brytes :)

 

Tragisk at amobil har en såpass ensidig dekning av slike saker.

Endret av aabxx
Lenke til kommentar
Blir dommen stående blir Samsung nødt til å utvikle og designe egne produkter uten å bare etterligne populære produkter slik de har gjort i en årrekke.Det kan være velddig positivt for forbrukerne, og ikke minst får Samsung vist hva de virkelig er gode for.Men det kan også føre til at Samsung vil slite i det mobile markedet slik som f.eks Nokia. Time will show :)
Åja så Apple skal få fortsette å stjele idèer av andre, ta patent på det også saksøke de som orginalt hadde idèen? Jobs var ikke annet enn en tyv.slide.jpghttps://www.youtube.com/watch?v=CW0DUg63lqU&feature=player_detailpage

 

Du poster linker i nord og ne, kanskje du skal se hele intervjuet med den quoten om Picasso. Herregud. Tror du trenger å vite hva han egentlig snakker om. Det er ganske lett å vri på ting, hvis man viser 20-30 sekunder av et langt intervju.

 

Når det er sagt så er det godt. Med hånden på hjertet så er det lett å se at Samsung har gått for langt i å kopiere ideer.

 

Says it all.

 

Rettferdigheten seirer.

 

samsungvsappleblah.jpg

Endret av henrikrox
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...