Gå til innhold

Apple knuste Samsung i retten


Anbefalte innlegg

http://www.youtube.com/watch?v=_bolHTeKLAY

 

Rundt 7:45 snakker Tim Cook om patenter og konkurranse. Som han sier, er ikke Apple interessert i et monopol som flere skal ha det til. De ønsker at konkurrentene skal lage sine produkter på sin egen måte.

 

Problemet er at Apple går å får patenter på så generelle ting som alle andre har brukt i all evig tid og som fortsatt brukes og går så å saksøker andre produsenter fordi dem bruker Apple's patenter ulovlig etter at Apple har fått patent på dette. Og så går å banner dem i fra å nå markedet kun fordi Apple var dumme til å ta patent på noe som mange andre har brukt i lang lang tid.

 

På denne måten blir det vanskelig for andre å kunne lage en smarttelefon som skal være bedre og bedre.

 

Hadde Apple tatt patenter på noe dem har funnet opp og innovert, så hadde det vært noe annet. Og alle vet jo at Apple ikke har innovert en dritt siden Steve Wozniak forlot Apple.

 

Apple har ikke funnet opp ikoner med runde hjørner eller et telefon chassis med runde hjørner. Og dem har heller aldri funnet opp multi-touch. Derfor skal ikke Apple ha patent på noe som dette.

 

Setter man seg inn i på hva Apple faktisk tar patenter på, så vil man skjønne fort på hvorfor det Apple gjør er galt. Tim Cook sier jo selv at patentsystemet er ødelagt, men fortsatt så går Apple å skofler inn patenter dem vil ha i hytt og pine som noen aldri skulle ha fått patenter på.

 

post-123498-0-00687900-1345990552_thumb.jpeg

 

Hadde tenkt å bruke disse eksemplene selv for å illustrere hvor sinnsykt tullete kopieringen fra Samsung har vært, bare synd vi må høre på slike hissige, oppblåste og pompøse personer her. Kanskje vedkomne ikke er klar over det, men å føre en diskusjon med fornærmelser og aggresivt språk hele tiden, er den letteste måten å miste kreditt og troverdighet på.

 

Du viser jo tydelig her at du ikke vet hva å innovere er for noe. Har jeg innovert noe bare med å ta UI'en til kameraet i Galaxy S III og bare forandrer på ikonene og posisjonene på enkelte knapper?

 

Ellers så kan jeg jo vise til dette her som jeg har gjort en par ganger nå.

 

Kopierer virkelig Samsung Galaxy S III iOS sitt UI bare ved å bruke bilde av en mikrofon i talegjennkjennings programmet i Galaxy S III?

 

Kopierer Samsung iPhone 4S sitt design med Galaxy S II bare fordi bildene av iPhone 4S og Galaxy S II er tatt i fra samme vinklene?

 

Dette viser jo hvor brutalt sveiseblind enkelte folk er for Apple's løgner og dumhet når det kommer til å være desperate fordi noen gjør en bedre jobb som Apple allerede har stjålet.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.youtube.com/watch?v=_bolHTeKLAY

 

Rundt 7:45 snakker Tim Cook om patenter og konkurranse. Som han sier, er ikke Apple interessert i et monopol som flere skal ha det til. De ønsker at konkurrentene skal lage sine produkter på sin egen måte.

 

Problemet er at Apple går å får patenter på så generelle ting som alle andre har brukt i all evig tid og som fortsatt brukes og går så å saksøker andre produsenter fordi dem bruker Apple's patenter ulovlig etter at Apple har fått patent på dette. Og så går å banner dem i fra å nå markedet kun fordi Apple var dumme til å ta patent på noe som mange andre har brukt i lang lang tid.

 

På denne måten blir det vanskelig for andre å kunne lage en smarttelefon som skal være bedre og bedre.

 

Hadde Apple tatt patenter på noe dem har funnet opp og innovert, så hadde det vært noe annet. Og alle vet jo at Apple ikke har innovert en dritt siden Steve Wozniak forlot Apple.

 

Apple har ikke funnet opp ikoner med runde hjørner eller et telefon chassis med runde hjørner. Og dem har heller aldri funnet opp multi-touch. Derfor skal ikke Apple ha patent på noe som dette.

 

Setter man seg inn i på hva Apple faktisk tar patenter på, så vil man skjønne fort på hvorfor det Apple gjør er galt. Tim Cook sier jo selv at patentsystemet er ødelagt, men fortsatt så går Apple å skofler inn patenter dem vil ha i hytt og pine som noen aldri skulle ha fått patenter på.

 

post-123498-0-00687900-1345990552_thumb.jpeg

 

Hadde tenkt å bruke disse eksemplene selv for å illustrere hvor sinnsykt tullete kopieringen fra Samsung har vært, bare synd vi må høre på slike hissige, oppblåste og pompøse personer her. Kanskje vedkomne ikke er klar over det, men å føre en diskusjon med fornærmelser og aggresivt språk hele tiden, er den letteste måten å miste kreditt og troverdighet på.

 

Du viser jo tydelig her at du ikke ver hva å innovere er for noe. Har jeg innovert noe bare med å ta UI'en til kameraet i Galaxy S III og bare forandrer på ikonene og posisjonene på enkelte knapper?

 

Ellers så kan jeg jo vise til dette her som jeg har gjort en par ganger nå.

 

Kopierer virkelig Samsung Galaxy S III iOS sitt UI bare ved å bruke bilde av en mikrofon i talegjennkjennings programmet i Galaxy S III?

 

Kopierer Samsung iPhone 4S sitt design med Galaxy S II bare fordi bildene av iPhone 4S og Galaxy S II er tatt i fra samme vinklene?

 

Dette viser jo hvor brutalt sveiseblind enkelte folk er for Apple's løgner og dumhet når det kommer til å være desperate fordi noen gjør en bedre jobb som Apple allerede har stjålet.

 

 

Tror du nettopp beviste at du er "sveiseblind"... Igjen. Leit å se. Lykke til videre.

 

Takk til toblerOne for det beste innlegget så langt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=_bolHTeKLAY

 

Rundt 7:45 snakker Tim Cook om patenter og konkurranse. Som han sier, er ikke Apple interessert i et monopol som flere skal ha det til. De ønsker at konkurrentene skal lage sine produkter på sin egen måte.

 

Problemet er at Apple går å får patenter på så generelle ting som alle andre har brukt i all evig tid og som fortsatt brukes og går så å saksøker andre produsenter fordi dem bruker Apple's patenter ulovlig. Og så går å banner dem i fra å nå markedet kun fordi Apple var dumme til å ta patent på noe som mange andre har brukt i lang lang tid.

 

På denne måten blir det vanskelig for andre å kunne lage en smarttelefon som skal være bedre og bedre.

 

Hadde Apple tatt patenter på noe dem har funnet opp og innovert, så hadde det vært noe annet. Og alle vet jo at Apple ikke har innovert en dritt siden Steve Wozniak forlot Apple.

 

Apple har ikke funnet opp ikoner med runde hjørner eller et telefon chassis med runde hjørner. Og dem har heller aldri funnet opp multi-touch. Derfor skal ikke Apple ha patent på noe som dette.

 

Setter man seg inn i på hva Apple faktisk tar patenter på, så vil man skjønne fort på hvorfor det Apple gjør er galt. Tim Cook sier jo selv at patentsystemet er ødelagt, men fortsatt så går Apple å skofler inn patenter dem vil ha i hytt og pine som noen aldri skulle ha fått patenter på.

Patentsystemet er ødelagt og gammeldags, ja. Apple burde aldri ha fått disse patentene med det første, men de gjorde det og det er helt klart en måte for dem å anskaffe profit på, og er ikke alle businesser ute etter profit i bunn og grunn? Poenget her er at du ser ikke Apple gå hardt mot Google, Microsoft, HTC, LG, Sony etc etc, eller idetheletatt fått noe medhold i en rettsak, fordi disse kompaniene enten har vært smarte nok til å betale for seg på enkelte patenter eller faktisk funnet egne måter å utforme ting på. Grunnen til at Samsung får kjeft er fordi de har spilt et skittent plagiatspill uten å bry seg om å betale noe som helst. Apple kan ikke patentere ideen bak f.eks. Siri, derfor får vi kjempebrae produkter som Google Search, men å så åpenlyst kopiere både UI og design som Samsung har gjort, for å få en så nære som mulig "Apple experience" som mulig, det er galt. Hvorfor kan de ikke prøve å lage en "Samsung experience", akkurat som det finnes en fantastisk "Google experience" osv?

 

Vil kalle det litt drøyt å si at Apple ikke "har innovert en dritt siden Wozniak". Du kan bla opp gamle ideer om smarttelefoner med touch-skjerm og tablets så mye du orker, men faktum er at Apple utførte ideen på en så bra måte at den fikk et gjennombrudd i forbrukerverdenen. Etter at Apple først annonserte MacBook Air (ultrabooken), iPhone og iPad har vi sett konkurrentene slenge seg på løpet, ikke motsatt. Jeg vil kalle det en innovasjon, men hver for seg eller hva de sier.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=_bolHTeKLAY

 

Rundt 7:45 snakker Tim Cook om patenter og konkurranse. Som han sier, er ikke Apple interessert i et monopol som flere skal ha det til. De ønsker at konkurrentene skal lage sine produkter på sin egen måte.

 

Problemet er at Apple går å får patenter på så generelle ting som alle andre har brukt i all evig tid og som fortsatt brukes og går så å saksøker andre produsenter fordi dem bruker Apple's patenter ulovlig. Og så går å banner dem i fra å nå markedet kun fordi Apple var dumme til å ta patent på noe som mange andre har brukt i lang lang tid.

 

På denne måten blir det vanskelig for andre å kunne lage en smarttelefon som skal være bedre og bedre.

 

Hadde Apple tatt patenter på noe dem har funnet opp og innovert, så hadde det vært noe annet. Og alle vet jo at Apple ikke har innovert en dritt siden Steve Wozniak forlot Apple.

 

Apple har ikke funnet opp ikoner med runde hjørner eller et telefon chassis med runde hjørner. Og dem har heller aldri funnet opp multi-touch. Derfor skal ikke Apple ha patent på noe som dette.

 

Setter man seg inn i på hva Apple faktisk tar patenter på, så vil man skjønne fort på hvorfor det Apple gjør er galt. Tim Cook sier jo selv at patentsystemet er ødelagt, men fortsatt så går Apple å skofler inn patenter dem vil ha i hytt og pine som noen aldri skulle ha fått patenter på.

Patentsystemet er ødelagt og gammeldags, ja. Apple burde aldri ha fått disse patentene med det første, men de gjorde det og det er helt klart en måte for dem å anskaffe profit på, og er ikke alle businesser ute etter profit i bunn og grunn? Poenget her er at du ser ikke Apple gå hardt mot Google, Microsoft, HTC, LG, Sony etc etc, eller idetheletatt fått noe medhold i en rettsak, fordi disse kompaniene enten har vært smarte nok til å betale for seg på enkelte patenter eller faktisk funnet egne måter å utforme ting på. Grunnen til at Samsung får kjeft er fordi de har spilt et skittent plagiatspill uten å bry seg om å betale noe som helst. Apple kan ikke patentere ideen bak f.eks. Siri, derfor får vi kjempebrae produkter som Google Search, men å så åpenlyst kopiere både UI og design som Samsung har gjort, for å få en så nære som mulig "Apple experience" som mulig, det er galt. Hvorfor kan de ikke prøve å lage en "Samsung experience", akkurat som det finnes en fantastisk "Google experience" osv?

 

Vil kalle det litt drøyt å si at Apple ikke "har innovert en dritt siden Wozniak". Du kan bla opp gamle ideer om smarttelefoner med touch-skjerm og tablets så mye du orker, men faktum er at Apple utførte ideen på en så bra måte at den fikk et gjennombrudd i forbrukerverdenen. Etter at Apple først annonserte MacBook Air (ultrabooken), iPhone og iPad har vi sett konkurrentene slenge seg på løpet, ikke motsatt. Jeg vil kalle det en innovasjon, men hver for seg eller hva de sier.

 

Ja Apple burde aldri ha fått patent på noe av dette og da burde dere heller aldri støtte dette opp. Jeg driter i om dette handler om profitt. For når dette blir en gal måte for å få profitt på, ja da støtter jeg det heller ikke.

 

Er profitt mere viktig for Apple eller er videreutvikling og mere valgmuligheter i markedet viktigere for resten av verden?

 

Tror du nettopp beviste at du er "sveiseblind"... Igjen. Leit å se. Lykke til videre.

Takk til toblerOne for det beste innlegget så langt.

 

Ja for du hadde jo veldig mange gode grunner på hvorfor jeg er sveiseblind. Jeg ga i det minste noen eksempler på hvorfor jeg kan si at noen er totalt sveiseblind.

 

Kanskje på tide at du slutter å "leke" helt og heller kan vise at du faktisk er en helt i stedet.

 

Men men, som andre har sagt før, så er du ikke noe mere enn et troll.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=_bolHTeKLAY

 

Rundt 7:45 snakker Tim Cook om patenter og konkurranse. Som han sier, er ikke Apple interessert i et monopol som flere skal ha det til. De ønsker at konkurrentene skal lage sine produkter på sin egen måte.

 

Problemet er at Apple går å får patenter på så generelle ting som alle andre har brukt i all evig tid og som fortsatt brukes og går så å saksøker andre produsenter fordi dem bruker Apple's patenter ulovlig. Og så går å banner dem i fra å nå markedet kun fordi Apple var dumme til å ta patent på noe som mange andre har brukt i lang lang tid.

 

På denne måten blir det vanskelig for andre å kunne lage en smarttelefon som skal være bedre og bedre.

 

Hadde Apple tatt patenter på noe dem har funnet opp og innovert, så hadde det vært noe annet. Og alle vet jo at Apple ikke har innovert en dritt siden Steve Wozniak forlot Apple.

 

Apple har ikke funnet opp ikoner med runde hjørner eller et telefon chassis med runde hjørner. Og dem har heller aldri funnet opp multi-touch. Derfor skal ikke Apple ha patent på noe som dette.

 

Setter man seg inn i på hva Apple faktisk tar patenter på, så vil man skjønne fort på hvorfor det Apple gjør er galt. Tim Cook sier jo selv at patentsystemet er ødelagt, men fortsatt så går Apple å skofler inn patenter dem vil ha i hytt og pine som noen aldri skulle ha fått patenter på.

Patentsystemet er ødelagt og gammeldags, ja. Apple burde aldri ha fått disse patentene med det første, men de gjorde det og det er helt klart en måte for dem å anskaffe profit på, og er ikke alle businesser ute etter profit i bunn og grunn? Poenget her er at du ser ikke Apple gå hardt mot Google, Microsoft, HTC, LG, Sony etc etc, eller idetheletatt fått noe medhold i en rettsak, fordi disse kompaniene enten har vært smarte nok til å betale for seg på enkelte patenter eller faktisk funnet egne måter å utforme ting på. Grunnen til at Samsung får kjeft er fordi de har spilt et skittent plagiatspill uten å bry seg om å betale noe som helst. Apple kan ikke patentere ideen bak f.eks. Siri, derfor får vi kjempebrae produkter som Google Search, men å så åpenlyst kopiere både UI og design som Samsung har gjort, for å få en så nære som mulig "Apple experience" som mulig, det er galt. Hvorfor kan de ikke prøve å lage en "Samsung experience", akkurat som det finnes en fantastisk "Google experience" osv?

 

Vil kalle det litt drøyt å si at Apple ikke "har innovert en dritt siden Wozniak". Du kan bla opp gamle ideer om smarttelefoner med touch-skjerm og tablets så mye du orker, men faktum er at Apple utførte ideen på en så bra måte at den fikk et gjennombrudd i forbrukerverdenen. Etter at Apple først annonserte MacBook Air (ultrabooken), iPhone og iPad har vi sett konkurrentene slenge seg på løpet, ikke motsatt. Jeg vil kalle det en innovasjon, men hver for seg eller hva de sier.

 

Godt å lese et innlegg som kommer med fakta og ikke bare masse svada. På en annen side hadde det vært mer interessant å lese her om overskriften var "Samsung knuste Apple i retten".

Lenke til kommentar

Ja Apple burde aldri ha fått patent på noe av dette og da burde dere heller aldri støtte dette opp. Jeg driter i om dette handler om profitt. For når dette blir en gal måte for å få profitt på, ja da støtter jeg det heller ikke.

 

Er profitt mere viktig for Apple eller er videreutvikling og mere valgmuligheter i markedet viktigere for resten av verden?

 

Tror du nettopp beviste at du er "sveiseblind"... Igjen. Leit å se. Lykke til videre.

Takk til toblerOne for det beste innlegget så langt.

 

Ja for du hadde jo veldig mange gode grunner på hvorfor jeg er sveiseblind. Jeg ga i det minste noen eksempler på hvorfor jeg kan si at noen er totalt sveiseblind.

 

Kanskje på tide at du slutter å "leke" helt og heller kan vise at du faktisk er en helt i stedet.

 

Men men, som andre har sagt før, så er du ikke noe mere enn et troll.

 

Du driter i om det handler om profitt? Det tror jeg ikke noe på. Hvis du tjener 500 000 kr i året og du fikk muligheten til å ta patent på en ting du har utviklet ved å ta litt her og litt der og så lage ditt eget av det. Dette ville gi deg en lønnsfohøyelse på 300 000 kr i året helt lovlig. Hadde du ikke gjort det?

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Kanskje Samsung ikke ville inngå noen avtale da de ikke forstod at de gjorde noe som helst galt?

Bare se på den flotte og ikke minst svært orginale reklamen deres:

 

http://macdailynews....omo-with-video/

 

MacDailyNews Take: At this point, we have to conclude that Samsung simply does not understand the negative implications of copying or stealing other people’s work. The company simply couldn’t be that morbidly stupid. Perhaps Samsung thinks they’re paying respect to their largest customer by slavishly imitating them or something? Perhaps they think that the multiple lawsuits on every continent with a court system are Apple’s way of saying, “thanks for the knockoffs?

 

:)

wow det der var bare stygt av samsung, når skal samsung lære å lage noe eget?

Og hvorfor underskrivet de ikke på den patent greia som apple kom med for lenge siden, som microsoft gjorde. Er jo dems feil for å være cocky.

 

http://www.youtube.com/watch?v=6IE_7h1-WrA

 

Iphone er mer lik samsung sine telefoner spør du meg

Du tuller sant, hva kom først?

 

Nettopp.

 

Var vel samsung galaxy som kom først på markedet

Lenke til kommentar
Ja Apple burde aldri ha fått patent på noe av dette og da burde dere heller aldri støtte dette opp. Jeg driter i om dette handler om profitt. For når dette blir en gal måte for å få profitt på, ja da støtter jeg det heller ikke.

 

Er profitt mere viktig for Apple eller er videreutvikling og mere valgmuligheter i markedet viktigere for resten av verden?

Begynner å lure på om du har klart å forstått noe som helst av det jeg har skrevet. Apple ønsker ikke å stoppe valgmuligheter eller videreutviklinger. De prøver å beskytte seg selv fra en åpenbar plagiatforbrytelse.

 

Du må være ganske borte fra denne kloden dersom du ikke klarer å se hvilken innvirkning Apple har hatt i teknologiens verden med sine produkter de siste årene. Og for all del fortsett å blånekt på at de har innovert, men da går du også kraftig mot de fleste definisjoner og en allmenn konsensus. Jeg kan like gjerne definere multiplikasjon som addisjon så skal vi se hvor ting går.

 

Men du må bare fortsette å fornærme alle som ikke deler din mening, og referere til innlegg hvor du både hyler og skriker for å formiddle deg selv, så skal vi se hvor seriøst folk gidder å ta deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Var vel samsung galaxy som kom først på markedet

 

Virkelig? Samsung Galaxy (Samsung i7500, den første Samsung-telefonen med Android) ble lansert i juni 2009. iPhone, den første, ble lansert juni 2007. Apple rakk å lansere hele tre iPhone-modeller før Samsungs første Galaxy.

Lenke til kommentar

Nei, det tror jeg ikke. Ganske sikker på at samsung lanserte sine mobiler først

Stilig. Jeg er personlig ganske så sikker på at jorden er flat. Skal vi møtes en helg å diskutere andre teorier. Solen snurrer forresten rundt jorden.

Ja jorden er flat, da flatasjonskraften ikke snurrer motsatt av sirius.

Lenke til kommentar

Nei, det tror jeg ikke. Ganske sikker på at samsung lanserte sine mobiler først

Stilig. Jeg er personlig ganske så sikker på at jorden er flat. Skal vi møtes en helg å diskutere andre teorier. Solen snurrer forresten rundt jorden.

 

Ja, det tror jeg vi kan. Ganske sikker på det ja

Lenke til kommentar

Nei, det tror jeg ikke. Ganske sikker på at samsung lanserte sine mobiler først

Stilig. Jeg er personlig ganske så sikker på at jorden er flat. Skal vi møtes en helg å diskutere andre teorier. Solen snurrer forresten rundt jorden.

 

Ja, det tror jeg vi kan. Ganske sikker på det ja

Hehe godt du bare tullet. Er ikke så greit å ta slike spøker her inne. Det kunne jo faktisk hende at noen skrev det du skrev og var seriøs. Er så mange tullinger her inne fra før. :-P

Lenke til kommentar

Dressene hos Samsung var visst i sjokk etter "den svært uventede" dommen ble kjent:

 

Samsung executives were still reeling in shock Sunday, but provided no clear hint on the company's next move in the showdown with its industry archrival. It's widely expected that Samsung will appeal, but the outlook for success in the appeal now looks rather murky.

"It's absolutely the worst scenario for us," a senior Samsung executive said as he rushed into the company's compound in southern Seoul.

Inside the building, Choi Gee-sung, former Samsung Electronics CEO and now the head of Samsung Group's corporate strategy division, was holding an emergency meeting attended by Shin Jong-kyun, the company's mobile devices chief, and Lee Dong-joo, lead marketing official.

 

:wee: :wee: :wee:

 

Edit: Glemte linken:

http://www.macrumors.com/2012/08/26/samsung-executive-calls-apple-vs-samsung-ruling-worst-scenario-for-us/

:)

Endret av PL610
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...