Gå til innhold

Apple knuste Samsung i retten


Anbefalte innlegg

En liten hilsen til Vindicator, som nok en gang poengterer i hvilken grad Samsung har plagiert Apple's produkter over tid. Dersom du ikke "ser" denne, så er vi nok forbi "bare" sveiseblind stadiet også...

 

http://samsungcopiesapple.tumblr.com/

 

p.s. Det er to sider, bare å klikke pilen til høyre nederst, så får du mer morro, min venn...

 

Jeg vet det er to sider, men det jeg sier her er fortsatt argumenter som gjør den siden du linker til udugelig og latterlig.

 

Ja Apple burde aldri ha fått patent på noe av dette og da burde dere heller aldri støtte dette opp. Jeg driter i om dette handler om profitt. For når dette blir en gal måte for å få profitt på, ja da støtter jeg det heller ikke.

 

Er profitt mere viktig for Apple eller er videreutvikling og mere valgmuligheter i markedet viktigere for resten av verden?

 

Begynner å lure på om du har klart å forstått noe som helst av det jeg har skrevet. Apple ønsker ikke å stoppe valgmuligheter eller videreutviklinger. De prøver å beskytte seg selv fra en åpenbar plagiatforbrytelse.

 

Du må være ganske borte fra denne kloden dersom du ikke klarer å se hvilken innvirkning Apple har hatt i teknologiens verden med sine produkter de siste årene. Og for all del fortsett å blånekt på at de har innovert, men da går du også kraftig mot de fleste definisjoner og en allmenn konsensus. Jeg kan like gjerne definere multiplikasjon som addisjon så skal vi se hvor ting går.

 

Men du må bare fortsette å fornærme alle som ikke deler din mening, og referere til innlegg hvor du både hyler og skriker for å formiddle deg selv, så skal vi se hvor seriøst folk gidder å ta deg.

 

Plagiatforbrytelse?

 

Så Apple går å tar patent på noe veldig vesentlig som alle bruker og har brukt i alle år og som Apple aldri har laget eller oppfunnet. Så kommer Apple senere å sier buuuhuu, dere stjeler i fra oss fordi vi fikk patent på dette og må saksøke dere for å kopiere oss.

 

Dere er jo så blinde for realiteten at det er en skam for resten av markedet at Apple faktisk eksisterer med slik holdning.

 

Ja Apple burde aldri ha fått patent på noe av dette og da burde dere heller aldri støtte dette opp. Jeg driter i om dette handler om profitt. For når dette blir en gal måte for å få profitt på, ja da støtter jeg det heller ikke.

 

Er profitt mere viktig for Apple eller er videreutvikling og mere valgmuligheter i markedet viktigere for resten av verden?

 

Tror du nettopp beviste at du er "sveiseblind"... Igjen. Leit å se. Lykke til videre.

 

Takk til toblerOne for det beste innlegget så langt.

 

Ja for du hadde jo veldig mange gode grunner på hvorfor jeg er sveiseblind. Jeg ga i det minste noen eksempler på hvorfor jeg kan si at noen er totalt sveiseblind.

 

Kanskje på tide at du slutter å "leke" helt og heller kan vise at du faktisk er en helt i stedet.

 

Men men, som andre har sagt før, så er du ikke noe mere enn et troll.

 

Du driter i om det handler om profitt? Det tror jeg ikke noe på. Hvis du tjener 500 000 kr i året og du fikk muligheten til å ta patent på en ting du har utviklet ved å ta litt her og litt der og så lage ditt eget av det. Dette ville gi deg en lønnsfohøyelse på 300 000 kr i året helt lovlig. Hadde du ikke gjort det?

 

Igjen, når Apple IKKE har utviklet eller laget multi-touch for eksempel eller mange andre ting, så har dem ingenting med å ta patent på det heller, og da driter jeg i alt som har med profitt å gjøre.

 

Hadde jeg utviklet og laget et tastatur som leser dine tanker og skriver ned bokstaven man tenker på som ingen andre har gjort før (tror jeg), så hadde jeg tenkt på profitt og ville sikkert ha patentert det på ett eller annet vis siden det er min oppfinnelse.

Endret av Vindicator
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dressene hos Samsung var visst i sjokk etter "den svært uventede" dommen ble kjent:

 

Samsung executives were still reeling in shock Sunday, but provided no clear hint on the company's next move in the showdown with its industry archrival. It's widely expected that Samsung will appeal, but the outlook for success in the appeal now looks rather murky.

"It's absolutely the worst scenario for us," a senior Samsung executive said as he rushed into the company's compound in southern Seoul.

Inside the building, Choi Gee-sung, former Samsung Electronics CEO and now the head of Samsung Group's corporate strategy division, was holding an emergency meeting attended by Shin Jong-kyun, the company's mobile devices chief, and Lee Dong-joo, lead marketing official.

Må ha vært et sjokk å få en slik dom mot seg for den kriminelle gjengen som utgjør Samsungs ledelse, de er jo vant til å kjøpe både etterforskere, dommere, journalister og politikere hjemme i Sør-Korea... ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir en lang sak ser det ut til:

 

http://www.groklaw.n...012082510525390

Tviler jeg på. Samsung vil nok heller at denne saken skal forsvinne, sik at de betaler for seg og holder kjeft nå, i stedet for å kjøre det samme dødfødte løpet mot overveldende bevis fram til tap i neste rettsinstans.

 

Er lov å ro seg vekk i fra på hva som faktisk kan skje, men nice try.

 

Visste du det at Samsung hadde tapt 3-4 ganger mere penger om dem hadde godtatt lisensene på patentene Apple prøvde å forhandle med Samsung?

 

Så kan ikke akkurat se at Samsung har tapt noe egentlig.

 

Så forhåpentligvis går det et lys opp for deg på hvorfor Samsung heller ville bli saksøkt enn å måtte betale lisensierings pengene til Apple.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Plagiatforbrytelse?

 

Så Apple går å tar patent på noe veldig vesentlig som alle bruker og har brukt i alle år og som Apple aldri har laget eller oppfunnet. Så kommer Apple senere å sier buuuhuu, dere stjeler i fra oss fordi vi fikk patent på dette og må saksøke dere for å kopiere oss.

 

Dere er jo så blinde for realiteten at det er en skam for resten av markedet at Apple faktisk eksisterer med slik holdning.

http://en.wikipedia....wiki/Plagiarism

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Patent

 

To forskjellige ting.

 

Si meg, hva er det egentlig du ikke klarer å forstå her? Ingen av oss har sagt at "Samsung kopierer hele iOS ved å bruke et bilde av en mikrofon i en app", listen over eksempler er lengre enn som så. Nå har vi presentert deg med bevis etter bevis på åpenbar, slavisk kopiering, og du har ignorert dem hver gang. Jeg snakker ikke om slide-to-unlock- eller multitouch-patentene, de finnes jo på alle andre smartphones og i Android, yet again her står vi med Samsung og bare Samsung.

Beklager, men det virker som din arroganse, "sveiseblindhet", eller rett og slett mangel på intelligens(?) blir umulig å diskutere med. Så lenge du har holdningen "jeg har alltid rett og alle andre tar feil" kommer vi ingen vei, kompis.

 

 

Som om ikke mobilene var nok, så jeg idag en Samsung Store som liknet litt for mye på Apple Store, en promosjonsvideo i skremmende Apple-stil, og det mest utenkelige av alt en Galaxy Tab Smart Case. Den Smart Casen tok virkelig kaka og er virkelig ekstremt sjokkerende. Jeg måtte bare le når jeg så den. Eier de ikke et fnugg av selvrespekt?

Endret av tobler0ne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Plagiatforbrytelse?

 

Så Apple går å tar patent på noe veldig vesentlig som alle bruker og har brukt i alle år og som Apple aldri har laget eller oppfunnet. Så kommer Apple senere å sier buuuhuu, dere stjeler i fra oss fordi vi fikk patent på dette og må saksøke dere for å kopiere oss.

 

Dere er jo så blinde for realiteten at det er en skam for resten av markedet at Apple faktisk eksisterer med slik holdning.

http://en.wikipedia....wiki/Plagiarism

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Patent

 

To forskjellige ting.

 

Si meg, hva er det egentlig du ikke klarer å forstå her? Ingen av oss har sagt at "Samsung kopierer hele iOS ved å bruke et bilde av en mikrofon i en app". Nå har vi presentert deg med bevis etter bevis på åpenbar, slavisk kopiering, og du har ignorert dem hver gang. Jeg snakker ikke om slide-to-unlock- eller multitouch-patentene, de finnes jo på alle andre smartphones og i Android, yet again her står vi med Samsung og bare Samsung. Beklager, men det virker som din arroganse, "sveiseblindhet", eller rett og slett mangel på intelligens(?) blir umulig å diskutere med. Så lenge du har holdningen "jeg har alltid rett og alle andre tar feil" kommer vi ingen vei, kompis.

 

 

Som om ikke mobilene var nok, så jeg idag en Samsung Store som liknet litt for mye på Apple Store, en promosjonsvideo i skremmende Apple-stil, og det mest utenkelige av alt en Galaxy Tab Smart Case. Den Smart Casen tok virkelig kaka og er virkelig ekstremt sjokkerende. Eier de ikke selvrespekt?

 

Jeg klarer ikke å forstå hvordan dere støtter Apple i å bare ta patent på noe som er brukt i mange mange år før iPhone var tenkt på av Apple og som fortsatt er i bruk i de aller fleste smartmobiler i dag.

 

Apple kan ikke bare ta patent på noe så generelt som multi-touch og slide-to-unlock (som var Neonode sin oppfinnelse) og bare si at nå har dem patent på dette, så nå må alle fjerne det i fra enhetene sine eller så saksøker vi dere for å få enhetene deres fjernet i fra markedet.

 

Dette er å bremse opp videreutviklingen i markedet. Hvordan skal vi bruke en skjerm på en smarttelefon uten multi-touch f.eks?

 

Jeg har ingen problem at Apple tar patent på noe, men det går en grense på hva man tar patent på. Hjelper lite at dem har fått innvilget et patent når patentet er innvilget på totalt feil grunnlag. Apple skal IKKE ha patent på noe så lenge dem ikke står for oppfinnelsen eller ideen.

 

Og desverre så er ikke multi-touch noe Apple fant opp og utviklet.

 

Og da må jeg spørre, hvorfor fikk Apple patent på dette?

 

Hvordan fikk Apple patent på slide-to-unlock når dette er Neonode sin oppfinnelse?

 

Dette er bare 2 eksempler på at Apple utnytter patentsystemet grovt.

 

Den fjortiss siden som ble linket til som "liksom" skal vise at Samsung kopierer Apple viser jo det jeg snakker om om dette med at Samsung bruker et bilde av en mikrofon i sin stemmegjennkjennings program på samme måte som at Siri har et bilde av en mikrofon. Og dette skulle liksom være kopiert i følge nettsiden.

 

Mener du at denne siden er seriøs?

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke å forstå hvordan dere støtter Apple i å bare ta patent på noe som er brukt i mange mange år før iPhone var tenkt på av Apple og som fortsatt er i bruk i de aller fleste smartmobiler i dag.

 

Apple kan ikke bare ta patent på noe så generelt som multi-touch og slide-to-unlock (som var Neonode sin oppfinnelse) og bare si at nå har dem patent på dette, så nå må alle fjerne det i fra enhetene sine eller så saksøker vi dere for å få enhetene deres fjernet i fra markedet.

 

Dette er å bremse opp videreutviklingen i markedet. Hvordan skal vi bruke en skjerm på en smarttelefon uten multi-touch f.eks?

 

Jeg har ingen problem at Apple tar patent på noe, men det går en grense på hva man tar patent på. Hjelper lite at dem har fått innvilget et patent når patentet er innvilget på totalt feil grunnlag. Apple skal IKKE ha patent på noe så lenge dem ikke står for oppfinnelsen eller ideen.

 

Og desverre så er ikke multi-touch noe Apple fant opp og utviklet.

 

Og da må jeg spørre, hvorfor fikk Apple patent på dette?

 

Hvordan fikk Apple patent på slide-to-unlock når dette er Neonode sin oppfinnelse?

 

Dette er bare 2 eksempler på at Apple utnytter patentsystemet grovt.

 

Den fjortiss siden som ble linket til som "liksom" skal vise at Samsung kopierer Apple viser jo det jeg snakker om om dette med at Samsung bruker et bilde av en mikrofon i sin stemmegjennkjennings program på samme måte som at Siri har et bilde av en mikrofon. Og dette skulle liksom være kopiert i følge nettsiden.

 

Mener du at denne siden er seriøs?

*Den mikrofonen er en sammenligning mot iOSs Voice Memos, forresten. Ikke Siri.

 

Det er vel ingen av oss her som direkte støtter Apple i å ta patent på multitouch. Vi er nok enige med deg der. Men ifra et business-POV, kan jeg å forstå hvorfor de gjør det, og jeg skylder heller på patentsystemet enn Apple, som sagt.

 

Men det er jo ikke disse patentene vi diskuterer her, ellers hadde nok overskriften heller vært "Apple knuste [smarttelefonprodusenter] i retten".

Lenke til kommentar

Det er vel ingen av oss her som direkte støtter Apple i å ta patent på multitouch. Vi er nok enige med deg der. Men ifra et business-POV, kan jeg å forstå hvorfor de gjør det, og jeg skylder heller på patentsystemet enn Apple, som sagt.

Nå har vel Apple aldri tatt patent på multi-touch på generell basis, eller multi-touch brukt i enhver sammenheng. Apple har derimot tatt patenter knyttet til multi-touch, som går på metoder, implementering og teknologi som har vært relevante i forhold til utvikling av ulike produkter fra Apple.

Siden Apple var de første som presenterte multi-touch ferdig implementert på en telefonskjerm, så er det ikke unaturlig at de har gjort en del patenterbart utviklingsarbeid omkring dette. Apple hadde da også et teknologisk forsprang som bl.a resulterte i at Apples multi-touch helt fra starten av var klart mer responsiv og presis enn senere konkurrenter.

 

Apple driver selvsagt med avansert FoU innen mye av teknologien de tar i bruk. Neste steg for å gjøre iPhone tynnere vil være skjermer som kan lages enda tynnere med in-cell multitouch. Skjermer med in-cell touch er det nyeste og hotteste fra displayindustrien. Så praktisk da, at Apple er i forkant av tilgjengelig masseprodusert teknologi og har forsket på dette i flere år. Apple har patenter på in-cell touch sendt inn allerede før første iPhone kom i salg i 2007, og når teknologien nå omsider er utviklet ferdig for masseproduksjon kan de få f.eks Sharp eller LG til å lage slike skjermer for seg ;)

 

http://techboss24.blogspot.no/2012/08/in-cell-touchscreen-display-concepts.html

 

http://www.electroni...touch.displays/

Endret av Newton
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Må ha vært et sjokk å få en slik dom mot seg for den kriminelle gjengen som utgjør Samsungs ledelse, de er jo vant til å kjøpe både etterforskere, dommere, journalister og politikere hjemme i Sør-Korea... ;)

Hvordan forklarer du at Samsung (og Apple) tapte i rettsaken som nylig var i Sør Korea og produkter fra begge produsentene må fjernes (noe som har liten praktisk betydning siden de berørte produktene fra begge produsentene stort sett er utgåtte modeller) fra butikkhyllene?

Lenke til kommentar

Må ha vært et sjokk å få en slik dom mot seg for den kriminelle gjengen som utgjør Samsungs ledelse, de er jo vant til å kjøpe både etterforskere, dommere, journalister og politikere hjemme i Sør-Korea... ;)

Hvordan forklarer du at Samsung (og Apple) tapte i rettsaken som nylig var i Sør Korea og produkter fra begge produsentene må fjernes (noe som har liten praktisk betydning siden de berørte produktene fra begge produsentene stort sett er utgåtte modeller) fra butikkhyllene?

Det betalte for lite? Uansett, Apple beskyldes jo ofte for korrupsjon av android fansen, men fakta er jo at samsung er de som er tidligere dømt for kriminell aktivitet for å fylle pengeposen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det bildet av Apples imac mini og Samsung chromebox viser hvor mye samsung designer/kopierer produktene til Apple. Men Vindicator, det er sikkert umulig å lage en minipc uten at den ser ut som imac mini?

 

http://obamapacman.c...ng-Knockoff.jpg

 

Om du ikke er helt blind, så vil du se at det faktisk er mange ulikheter mellom dem.

 

samsungmacmini.jpg

 

Joda, dem har noen likheter, men det betyr ikke at det er en kopi av Mac Mini.

 

Men uansett, vi driter milevis i om dem ser noe lik ut. For vi alle driter jo i at alle vaskemaskiner er ganske så like i design sant?

 

Vi driter i at alle mikrobølgeovner er ganske like i design ikke sant?

 

Hvis ja, hvorfor er dere så jævla butthurt over at Samsung har noe som er noe likt av det Apple har?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Aksjeverdien til Samsung sank visst 12 milliarder etter at dommen ble kjent:

http://www.reuters.c...E87Q00120120827

 

Det svir kanskje en anelse, og hvis erstatningssummen i tillegg triples bør det svi litt :)

 

Ingen problem, den vil nok gå mye opp når Samsung vinner rettsaken fordi det ble gjort maaaaange mange feil i rettsaken som var tidligere :p . Disse feilene kan faktisk bety at Apple taper hele greia til slutt.

Lenke til kommentar

http://www.scribd.co...rt-on-S1-iPhone

 

Her, du kan lese denne der samsung nitidig gjennomgår iOS for kopiering, et dokument som ble brukt som bevis under rettssaken av apple. Vil anbefale deg å lese det før du lirer av deg enda flere festlige sitater som at "å zoome ved å klype med TO fingre burde ikke være LOOOOV å ta patent på" :cry:

 

Også dette fantastiske utsagnet fra SA, som tar for seg hvorfor du poster 12x så mye som noen andre om det elskede operativsystemet ditt:

 

There's a segment of repressed nerds who lack control in their daily lives and seek it in technology. These people hate the appliance computing concept, want everything to be like a desktop PC so they can "tinker", and generally overcomplicate everything in order to feel a sensation of mastery and control that they don't get elsewhere.

 

These are the same kinds of people who ranted against "Micro$oft" on Slashdot. Apple's design aesthetic necessitates the removal of configurability that most people didn't want to deal with in the first place, but for tinkering nerds who obsessively customize everything, that removal of control generates an emotional lash-out.

 

Their reactions sound personal because it is personal. Apple's representation of technology for the masses breeds resentment among hardcore geeks who justify their feeling of alienation by convincing themselves that they're smarter than the neurotypicals. That's why you see "iSheep" comments and other bitterness. While Apple had devoted followers in the 1990s, and a few of their users today are still assholes (making Apple no different from any other popular brand), the vast majority of their customers today are just normal people who want something nice-looking and pleasant to use and don't put as much thought into it as these bitter critics want to believe.

 

The notion that Apple presents ideas that the rest of the industry tends to follow clashes with the self-image of smart, innovating engineers who are too intelligent to use anything from Apple. Android has become a rallying cry for this demographic. Apple filing a lawsuit against a prominent Android manufacturer--and winning big--is a cold stab to the heart.

Endret av Lilac1
  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...