Gå til innhold

Microsoft stogga Killer Instinct 3 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Savner de fra den tiden de het Rareware, altså på Nintendo's side.

Golden Eye, Perfect Dark og Conker's Bad Fur Day var virkelig spillene jeg forelsket seg i som liten, og forelskelsen er der forsatt.

 

Nå dermot, med det store fokuset på Kinect (og Perfect Dark Zero:S), har jeg mistet all respekt for de.

Rett og slett tragisk.

Markedet er der virkelig for et Conker 2, mener jeg da....:D

Lenke til kommentar

Kjipt å vite at man kunne fått KI3, det første i serien er definitivt et av de beste spillminnene fra barndommen. Husker vi sprang rundt og ropte "ultra! ultra! ultra!" fordi vi syntes han sa det på så fet måte når det ble ultra combo(video related). Så kanskje ikke like kult ut for de uinnvidde. :blush:

 

Lenke til kommentar

Savner virkelig Rare sin storhetstid hos Nintendo. Så og si ALLE mine favorittspill på den tiden var det Rare som pumpet ut.

 

Markedet er der virkelig for et Conker 2, mener jeg da.... :D

Som du sier her, Conker 2 er noe jeg har gått og drømt om i årevis! Jeg hadde faktisk kjøpt meg en 360 ene og alene for det spillet der!

 

Min lille hyllest til barndoms-/ungdomstiden min:

post-90990-0-58445000-1345753859_thumb.jpg

Endret av Mumsen
Lenke til kommentar

Det er virkerlig synd det som har skjedd med Rare. Microsoft kjøpte opp et tradisjonsrikt studio uten å helt vite hva de hadde tenkt å gjøre med det. Jeg tror at de lærte en smertefull lekse av hele oppkjøpet.

 

Markedet er der virkelig for et Conker 2, mener jeg da.... :D

Markedet var der ikke for Conker 1(hverken til N64 eller kjeksboks), så det kommer neppe til å skje med det første. En HD-port til XBLA eller Games on Demand av Xbox-versjonen med achievements hadde dog ikke vært så dumt.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Å jo. Det var, og er, absolutt ett marked for Conker. Problemet den gangen var at Conker var blant de siste spillene som ble sluppet til N64 før konsollen ble lagt død. Og derfor ble det ikke produsert mange eksemplarer av dette (Derfor blir Conker regnet som de sjeldne spillene til N64, og kan lett selges for over tusenlappen på nettet).

Profilen Conker hadde fått tildelt fra Rare var heller ikke akkurat rettet mot kjernemarkedet til Nintendo. Derfor fikk ikke Conker noe som helst markedsføring fra Nintendos side, og ble lidende for dette.

Lenke til kommentar

Må nokk si meg litt uenig at det er ett marked for conker 2. Når jeg først spillte conker så var jeg vell 12 år som mesteparten som spillte spillet og likte det stort sett fordi det var voldelig og inneholdte fy ord. Og det beste med det var at foreldrene trodde det var ett barnespill utifra coveret.

 

Spillte det igjen i 2009 da jeg fant igjen min gamle N64 på loftet og kan si at det ikke var så fantastiskt som jeg husker at det var. Nei gi meg heller banjo threeie.

Lenke til kommentar
fett å måtte google for å lese en norsk gamer artikkel
Kunne jo bare brukt sunt fornuft, eventuelt fulgt med i norsktimene. Men hei, det er vel for mye å forlange.

 

stogga er mindre brukt ein stoppa(men er brukt på NRK ein del) men ellers så er det lite brukt ord eller aldri brukt i fleire deler av landet

 

men har og lært det er sunnfornuft og ikkje sjikanere andre folk om det ikkje er nødvendig ;)

Lenke til kommentar

Å jo. Det var, og er, absolutt ett marked for Conker. Problemet den gangen var at Conker var blant de siste spillene som ble sluppet til N64 før konsollen ble lagt død. Og derfor ble det ikke produsert mange eksemplarer av dette (Derfor blir Conker regnet som de sjeldne spillene til N64, og kan lett selges for over tusenlappen på nettet).

Profilen Conker hadde fått tildelt fra Rare var heller ikke akkurat rettet mot kjernemarkedet til Nintendo. Derfor fikk ikke Conker noe som helst markedsføring fra Nintendos side, og ble lidende for dette.

Du har for så vidt et poeng. Conker fikk aldri en skikkelig sjanse av Nintendo eller Microsoft.

 

Jeg ser dog for meg at sjefene i Microsoft ikke vil se det på den samme måten. De kommer bare til å se et

N64-spill og et Xbox-spill som ikke satte salgslistene i fyr og flamme. Platformeventyr i 3D er nesten en død (del)sjanger, med mindre spillene er basert på en kjent IP.

Lenke til kommentar

fett å måtte google for å lese en norsk gamer artikkel

For oss som kan norsk så er ikke det nødvendig.

 

Hadde vært artig om de ga ut en HD-utgave av Bad Fur Day til XBLA, så kunne de også ha testet vannet og sjekka om det var et marked for Conker enda. Med tanke på at det er gått mange år siden sist, så er det nok av innhold å ta av dersom de skulle finne på å lage et nytt et.

 

 

Lenke til kommentar

Har ikke noe særlig kjennskap til selskapet eller spillene deres, men historien høres kjent ut. God utvikler - Oppkjøp - Elendighet (forenklet). Skjønner ikke helt hvorfor selskaper kjøper utviklere for så å gjøre dramatiske endringer. Med det mener jeg å IKKE benytte seg av ferdighetene som finnes hos utvikleren slik som microsoft ser ut til å ha gjort i dette tilfellet. Blir nesten som å kjøpe opp Dice for å tvinge de til å lage et spill beregnet for 7-10 år :S

 

EDIT: og seriøst, stogga... :hm:

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Du har for så vidt et poeng. Conker fikk aldri en skikkelig sjanse av Nintendo eller Microsoft.

 

Jeg ser dog for meg at sjefene i Microsoft ikke vil se det på den samme måten. De kommer bare til å se et

N64-spill og et Xbox-spill som ikke satte salgslistene i fyr og flamme. Platformeventyr i 3D er nesten en død (del)sjanger, med mindre spillene er basert på en kjent IP.

 

Nettopp. I grunn ganske synd at platformsjangeren har blitt som det har blitt. I det minste at vi har mistet de som, for min del, gjorde det best på den fronten.

 

Er det for mye å håpe på at Conker skal bli gjenopplivet? :)

Lenke til kommentar
fett å måtte google for å lese en norsk gamer artikkel
Kunne jo bare brukt sunt fornuft, eventuelt fulgt med i norsktimene. Men hei, det er vel for mye å forlange.

 

stogga er mindre brukt ein stoppa(men er brukt på NRK ein del) men ellers så er det lite brukt ord eller aldri brukt i fleire deler av landet

 

men har og lært det er sunnfornuft og ikkje sjikanere andre folk om det ikkje er nødvendig ;)

 

Mulig, men jeg er den type person som finner ut hvorfor noe er som det er, i stedet for å klage på at det ikke er gjort på en annen måte. Latskap og mangel på nysgjerrighet irriterer meg. Bare litt da.

Lenke til kommentar

Synd at Microsoft kjøpte Rareware. For Nintendo laget de gode spill med barnslig profil og gode spill med voksen profil, og til og med voksenspill som hadde barnslig profil (Conker). Microsoft burde bare gitt Rare litt frihet, slik Nintendo gjorde, så hadde historien vært annerledes.

 

Håper Rare kan lage et nytt go-kart-spill. Diddy Kong Racing og Mickey's Speedway USA til N64 var gøyale, og de hadde også Donkey Kong Racing under utvikling før de ble kjøpt opp. Go-kart sjangeren er nesten død, og det passer Microsofts ønske om å ha barnespill og et større utvalg spillsjangere på konsollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...