Gå til innhold

Spotify tjener nesten ingenting på gratisutgaven


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig de kunne fått flere til å oppgradere til premium ved å tidsbegrense tilgang til gratisversjonen til f.eks. 3 måneder. Etter det er det oppgrader eller mist tilgang. Dersom det er slik at de tjener 450,-/år for betalende kunder og 7,50/år for ikke-betalende, så holder det at 1 av 60 velger å oppgradere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare å fjærne free version da vell ? mange som vil betale da tror jeg.

 

Nå har jeg en gratiskonto hos Spotify, men bruker den ikke. Ikke rart de ikke tjener penger på meg da.

 

Men de burde tilby familieabbonnement. Synes det blir feil å bruke ca 300 spenn på at både jeg, kona og sønnen min skal ha tilgang, og senere så skal vel dattera mi (5 år nå) også ha tilgang, og da snakker vi nesten 400,- i måneden på leie av musikk... Det blir rett og slett for mye, synes jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De som synes det er for mye å betale 99,- pr. måned for ubegrenset tilgang til musikk må være folk som ikke er gamle nok til å huske tiden hvor en fullpris CD-plate til 150-200 kroner var den eneste kilden til musikk av høy kvalitet.

 

Definitivt gammel nok til å huske det. De fleste av oss har dog mange andre utgiftsposter som krangler om oppmerksomhet, og flere som ønsker å høre musikk fra sitt rom eller hvor som helst, og da blir 300 eller 400 per måned alt for mye for min del.

 

Som nevnt i min andre post, få familiemedlemskap, til ok pris, så blir jeg kanskje kunde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bare å fjærne free version da vell ? mange som vil betale da tror jeg.
Nå har jeg en gratiskonto hos Spotify, men bruker den ikke. Ikke rart de ikke tjener penger på meg da.Men de burde tilby familieabbonnement. Synes det blir feil å bruke ca 300 spenn på at både jeg, kona og sønnen min skal ha tilgang, og senere så skal vel dattera mi (5 år nå) også ha tilgang, og da snakker vi nesten 400,- i måneden på leie av musikk... Det blir rett og slett for mye, synes jeg.

 

God ide! Jeg tror du kunne gjort det bra i markedsføringsavdelingen til Spotify :)

 

Lenke til kommentar

Temmelig åpenbart at gratisbrukerene står for en liten del av inntektene da hver enkelt gratisbruker kun kan bruke spotify 10 timer pr. mnd.

 

Hadde nok vært en idé å dele opp statistikken på gratisbrukere med mer og mindre enn hva enn gjennomsnittlig bruker av brukerene av PRO versjonen. Da ville bildet av hvor my de tjener på gratisbrukere vært mye bedre.

 

Jeg har selv Spotify account, men har nå valset over til Wimp, så jeg er bare én av disse 30 mill. gratisbrukerene, men jeg er neppe den eneste som er inaktiv.

 

Og til de som mener det er så billig med 100kr. pr mnd.

Jeg husker godt de tidene en CD kostet såpass mye, men kjøpte du da en ny CD hver mnd? Det gjorde ikke jeg, og hvis jeg først kjøpte en CD så har jeg den ennå.

Tror nok den gjennomsnittlige Spotfy bruker ville spart på å kjøpe 12 samle cder pr. år istedenfor Spotify. I allefall med tanke på hvor lenge du kan beholde musikken.

Endret av Ozwald
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne ha betalt for Spotify jeg, hadde de begynt å tagge sangene korrekt. For meg som aktivt bruker last.fm til å kartlegge musikken min så er det helt uaktuelt at en sangs artistfelt er f. eks. "Shaggy feat. Justin Bieber" i stedet for "Shaggy" og "(feat. Justin Bieber)" i tittelfeltet.

Hva er forskjellen?

Lenke til kommentar

De må ha veldig dårlige reklameavtaler når hver gratisbruker genererer kun 7-8kr pr år.

 

Når jeg brukte gratis versjonen så var det så å si kun reklame for spotify, om å jobbe for dem osv. Ikke rart de ikke tjener penger da. Ble så lei at jeg betale 49,- måneden den korte stunden jeg brukte programmet, men når de omlag har kun 30% av musikken jeg hører på, så er egne plater det eneste å bruke.

Lenke til kommentar

De som synes det er for mye å betale 99,- pr. måned for ubegrenset tilgang til musikk må være folk som ikke er gamle nok til å huske tiden hvor en fullpris CD-plate til 150-200 kroner var den eneste kilden til musikk av høy kvalitet.

 

Alle snakker jo om at det er så god lydkvalitet på premium versjonen. Sist jeg hørte noe rundt dette så var det langt i fra de fleste som hadde denne muligheten. og 320 kbs er jo heller ikke Høy kvalitet, men akseptabel. Det funker greit på bærbart, men ikke med skikkelig utstyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som synes det er for mye å betale 99,- pr. måned for ubegrenset tilgang til musikk må være folk som ikke er gamle nok til å huske tiden hvor en fullpris CD-plate til 150-200 kroner var den eneste kilden til musikk av høy kvalitet.

 

Alle snakker jo om at det er så god lydkvalitet på premium versjonen. Sist jeg hørte noe rundt dette så var det langt i fra de fleste som hadde denne muligheten. og 320 kbs er jo heller ikke Høy kvalitet, men akseptabel. Det funker greit på bærbart, men ikke med skikkelig utstyr.

 

Merker man virkelig stor forskjell? Tipper noe av det ligger i det mentale og det ville sikkert vært morsomt å tatt en blind test :)

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne ha betalt for Spotify jeg, hadde de begynt å tagge sangene korrekt. For meg som aktivt bruker last.fm til å kartlegge musikken min så er det helt uaktuelt at en sangs artistfelt er f. eks. "Shaggy feat. Justin Bieber" i stedet for "Shaggy" og "(feat. Justin Bieber)" i tittelfeltet.

Hva er forskjellen?

 

Vet ikke hva det kalles, men som jeg tolker det så virker det som om han må ha det "rent og rett" om du skjønner? Ingenting galt i det, men har truffet et par personer som er like på det. F. eks hadde jeg en lærer som MÅTTE ha ren tavle. Var det noe kritt/tusj på den (tavle eller de nye tusj boardene eller hva det nå enn heter) så måtte han viske det ut.

Lenke til kommentar

De som synes det er for mye å betale 99,- pr. måned for ubegrenset tilgang til musikk må være folk som ikke er gamle nok til å huske tiden hvor en fullpris CD-plate til 150-200 kroner var den eneste kilden til musikk av høy kvalitet.

 

Alle snakker jo om at det er så god lydkvalitet på premium versjonen. Sist jeg hørte noe rundt dette så var det langt i fra de fleste som hadde denne muligheten. og 320 kbs er jo heller ikke Høy kvalitet, men akseptabel. Det funker greit på bærbart, men ikke med skikkelig utstyr.

 

Merker man virkelig stor forskjell? Tipper noe av det ligger i det mentale og det ville sikkert vært morsomt å tatt en blind test :)

 

Mye man kan gjøre med blindtester. Men når man lytter på skikkelig hifi anlegg, og ikke via iPhone så er det ikke vanskelig å høre forskjell. Spesielt når man vet hva man skal lytte etter.

Lenke til kommentar

Til artikkelen:

 

Kan dette ha noe å gjøre med at mange av de som "har" gratisversjonen nesten ikke bruker tjenesten? Jeg har fortsatt konto på spotify, men har ikke brukt den en eneste gang siden de ødela gratistjenesten.

 

Dermed teller de med meg i tallet på brukere, men ettersom jeg ikke aktivt bruker tjenesten, har de selvfølgelig også 0kr i reklameinntekt på meg...

 

Det gjelder altså å ta slike tall med en klype salt...

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...