Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] får ikke gaver av kjæresten


Anbefalte innlegg

hei!

må bare lufte dette for noen, da jeg ikke vet om jeg er helt urimelig..

 

jeg ble sammen med kjæresten i november i fjor. så ble det jul og jeg la mye tid i gave til han. jeg skrev et langt brev, laget et lite personlig spill/kryssord som han måtte løse for å finne ut gaven sin, som var en tur på hans favorittrestaurant, der jeg spanderte alt. pakket alt inn i fin eske med hjertesjokolader og litt småting jeg visste han trengte.

 

jeg ga han gaven før jeg reiste til foreldrene mine en uke over jul. han sa at han ikke hadde funnet gave enda, men at jeg skulle få når jeg kom tilbake igjen, greit nok det tenkte jeg.

 

jeg har bursdag første juledag, han glemte den. jeg måtte hinte frem at det var en spesiell dag før han kom på det. han unskyldte seg, samtidig som han sa det var litt min feil da jeg begynte å snakke om noe annet før han hadde våknet..

 

når jeg kom hjem i romjula og møtte han, hadde han heller ingen gave til meg. han sa faktisk at jeg hadde ødelagt ideen hans, for han også hadde tenkt å skrive et brev til meg. men han sa han også hadde planlagt å gi meg et fotoalbum vi kunne fylle med bilder sammen. det har jeg heller ikke fått. (fikk forresten ingenting til valentinsdagen heller)

 

så, tingen er at kjæresten min snart har bursdag, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre med gave til han. jeg vil gjerne ta dette opp før bursdagen hans, men vet ikke hvordan. kan noen hjelpe meg her? hvordan jeg kan ta det opp uten å virke egoistisk?

 

takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker veldig rart :S har han penger/jobb ? Har han råd til og kjøpe noe til deg ?

 

Jeg gir gaver til kjærsten min i ny og ne bare fordi jeg er utrolig glad i henne , det trenger ikke være noen spesiell anledning .

 

Synes dette virker rart :S

 

Jeg bruker tid og kontakter for og få til spesielle ting med kjæresten min , Vet alle ikke er like flinke men en gave hvertfall til jul og bursdag er jo nesten et must !

 

Hvertfall om han har jobb og tjener noen kroner burde du hvertfall lure på hvorfor du ikke får noe !

 

Men sånn ellers i forholdet , Er det du som alltid kontakter han ? du som alltid kommer på ting og finne på osv ? Om dette er tilfellet er du nok mere "på kroken" hans en dama hans

Lenke til kommentar

Menn er menn, eller noen er mer menn enn andre.

 

Jeg er kjæresten din, eller rettere jeg er lik kjæresten din, jeg glemmer. Jeg har strengt tatt aldri husket en bursdag i hele mitt 44årige liv. Jeg har tilogmed glemt min egen flere ganger.

 

Jeg var gift, 12 år, noen rimelig lykkelige. Glemte bursdager, bryllupsdager, jul, ja du skjønner tegninga.

 

MEN jeg var/er ikke mindre glad i mine for det, jeg bare husker ikke ting som er viktig for mange.

Lenke til kommentar

Jul glemmer man ikke gave - da må man isåfall bety veldig lite for den andre. (ev senil/altzhimer)

valentinsgave er absolutt ikke vanlig (i min omgangskrets)

Da gi heller oppmerksomhet og gaver når man selv føler for å gi, istedet for næringslivet vil du skal gi - betyr mye mer da.

Han er tydeligvis ikke så opptatt av å gi gaver selv, så jeg ville nok bare latt være å gitt han noe. I etterkant hvis han sier noe om det, så kan dere ta en prat om det å gi gaver eller ei.

Endret av kandasa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

ja, han har hatt fast jobb hele tiden, og har ikke hatt noe spesielt problem med penger. har verrt et par ganger grunnet overraskende utgifter han har måttet låne penger av meg, men ikke noe annet. vi snakket også litt om gaver før jul, og jeg sa at jeg er mest glad i personlige gaver, og ikke ville han skulle bruke for mye penger i tilfelle han ikke hadde. (for han kan være sta, så kanskje han ikke ville si han hadde dårlig råd)

 

kjæresten din må være heldig:)

 

ellers i forholdet har vi det ganske bra, vi kontakter hverande like mye og har det godt sammen, så tror ikke bare jeg er på kroken som du sier:) så det er jeg ikke bekymret for. men vil så gjerne ta dette opp med han! men vet bare ikke hvordan jeg skal tråkke for å ikke høres helt egoistisk ut..

---

 

vidarkri

ja jeg kan veldig godt forstå at menn glemmer. men julegave, bursdagsgave, valentinsgave? alt i vårt første år sammen? det rimer ikke helt for meg:) da hadde jeg trodd han skulle komme med en liten oppmerksomhet i ettertid isåfall

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jul glemmer man ikke gave - da må man isåfall bety veldig lite for den andre. (ev senil/altzhimer)

valentinsgave er absolutt ikke vanlig (i min omgangskrets)

Da gi heller oppmerksomhet og gaver når man selv føler for å gi, istedet for næringslivet vil du skal gi - betyr mye mer da.

Han er tydeligvis ikke så opptatt av å gi gaver selv, så jeg ville nok bare latt være å gitt han noe. I etterkant hvis han sier noe om det, så kan dere ta en prat om det å gi gaver eller ei.

 

ja, er ganske enig her. men hadde liksom håpet på noe på valentinsdagen siden jeg ikke fikk noe på verken jul eller bursdag. han visste ikke det var valentinsdag, så vi tilbrakte den hos svigermor. hurra!

men jeg vet han gir gaver til andre. nylig hadde en kompis av han bursdag, så han dro ut på overraskelsesbesøk til han, satte han i bilen og lurte han til å tro at de skulle hoppe i strikk, men istedet havnet de på en god restaurant der han spanderte alt..

Lenke til kommentar

Økonomi betyr 0 når det gjelder å gi en annen en gave - så fremt den andre ikke er opptatt kun av mattrealistiske ting da.

 

Hører du sier han er grei, men selv nå etter snart 30 år sammen, så overasker jeg damen min med en kveld ut med mat osv + andre ting. Det er verdt å sette den andre i fokus også etter at det har gått en tid. Jeg har liten forståelse for at han gir deg så liten oppmerksomhet, kompisene virker mer viktig - men man er jo forskjellig og kun du vet hva du vil ha osv :)

Lenke til kommentar

Ikkje alle som ser nødvendigheten med å gje gåver her og der heller. Det treng ikkje bety at han ikkje er glad i deg. Kanskje han ikkje kjem på noko lurt og endar opp med å gløyme det, eller late som.

 

Om det er eit stort problem for deg, ta ein prat med han om det. Betre å ta diskusjonen enn at du skal gå rundt og bli irritert heile tida.

Eg er for øvrig einig i at det det er normalt å gje gåve til bursdag og jul, men alle er ikkje skrudd saman likt.

Lenke til kommentar

Ikkje alle som ser nødvendigheten med å gje gåver her og der heller. Det treng ikkje bety at han ikkje er glad i deg. Kanskje han ikkje kjem på noko lurt og endar opp med å gløyme det, eller late som.

 

Om det er eit stort problem for deg, ta ein prat med han om det. Betre å ta diskusjonen enn at du skal gå rundt og bli irritert heile tida.

Eg er for øvrig einig i at det det er normalt å gje gåve til bursdag og jul, men alle er ikkje skrudd saman likt.

 

takk for svar

 

nei, det har jeg forstått, og jeg vet at han virkelig er glad i meg. skurrer bare litt når han gir til venner og familie, men jeg ikke har fått noen ting av han. men det er nok kanskje som du sier, at det bare går i glemmeboken.

 

må få prøve å få tatt en prat med han, vet bare ikke hvordan jeg skal begynne.

Lenke til kommentar

Det som ikke går i glemmeboka er å tenke på den andre. Da er 'glemmeboka' åpen og lesbar. Da husker man at man har glemt å gi den andre oppmerksomhet. Jeg er ganske glemsk selv - har den beste teflon som er å oppdrive egentlig. (sier dama) - men å prioritere noe tilegnet henne innimellom kan selv ikke den beste teflon ruinere.

Spesifikke dager kan glemmes, men ikke dette - i min bok er det umulig iallefall.

Samt det at du glemmes, andre ikke - det kan ikke unnskyldes i glemsel. Man glemmer de man ikke tenker på er nå min påstand. Er man glemsk, så er det bare å gjøre tiltak med f.eks å sette det i påminnelse på mobil - hvis man har noe som betyr noe man skal huske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere har allerede nevnt her at noen ikke er så flink til å huske datoer, og dette gjelder ikke bare menn. Men det er vanskelig å bortforklare at man glemmer julepresang...

 

Men det som virkelig skurrer for meg er det du skriver under her:

jeg har bursdag første juledag, han glemte den. jeg måtte hinte frem at det var en spesiell dag før han kom på det. han unskyldte seg, samtidig som han sa det var litt min feil da jeg begynte å snakke om noe annet før han hadde våknet..

 

når jeg kom hjem i romjula og møtte han, hadde han heller ingen gave til meg. han sa faktisk at jeg hadde ødelagt ideen hans, for han også hadde tenkt å skrive et brev til meg.

Hvorfor driver han hele tiden å skylder på deg for at han glemmer dagen din og at du hadde ødelagt ideen hans? Er fyren virkelig så glad i deg som du er i han siden han prøver å gi deg skylden for disse tingene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere har allerede nevnt her at noen ikke er så flink til å huske datoer, og dette gjelder ikke bare menn. Men det er vanskelig å bortforklare at man glemmer julepresang...

 

Men det som virkelig skurrer for meg er det du skriver under her:

jeg har bursdag første juledag, han glemte den. jeg måtte hinte frem at det var en spesiell dag før han kom på det. han unskyldte seg, samtidig som han sa det var litt min feil da jeg begynte å snakke om noe annet før han hadde våknet..

 

når jeg kom hjem i romjula og møtte han, hadde han heller ingen gave til meg. han sa faktisk at jeg hadde ødelagt ideen hans, for han også hadde tenkt å skrive et brev til meg.

Hvorfor driver han hele tiden å skylder på deg for at han glemmer dagen din og at du hadde ødelagt ideen hans? Er fyren virkelig så glad i deg som du er i han siden han prøver å gi deg skylden for disse tingene?

 

ja, det er litt sånn han er. han er for "stolt" til å ta feil eller glemme osv. har tatt dette opp med han, da det har gjentatt seg en del ganger, at han vinkler ting til å bli min feil for å beskytte sitt eget ego. han har skjerpet seg på den parten nå, men dette var ganske nylig.

Lenke til kommentar

Jeg har strengt tatt aldri husket en bursdag i hele mitt 44årige liv. Jeg har tilogmed glemt min egen flere ganger.

 

Dette er bare veldig veldig trist. (med mindre du har en eller annen form for sykdom?)

Jeg antar at du aldri husker at det er julaften/nyttårsaften/17. mai eller andre datoer heller? Hvis ikke så velger du å ikke huske - og det er som sagt.. trist.

 

Tilbake til spørsnålet til ts, ettersom han ikke er så interessert i å gi gaver/huske på datoer ville jeg ikke brydd meg nevneverdig om hans bursdag/gave til den. Tar han det opp ville jeg virket litt overrasket. Nevnt at han ikke husket/gjorde noe særlig ut av din bursdag og at du tok det som at han ikke ville gjøre noe særlig ut av sin heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...