Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Et innlegg om oss "kjærlighetsløse"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en veldig kultur for å starte samtaler med tilfeldige jenter på gata lenger sør i Europa; det er helt vanlig å få komplimenter (av både den sjarmerende og ikke-så-sjarmerende typen) uten at det er forventet å lede til noe mer, så terskelen for å snakke til jenter er lav og en gang i blant så fører det jo til noe, og da er det plutselig verdt de hundre gangene det ikke gjorde det. Men straks man kommer nord for alpene eller pyreneene så er det plutselig kleint å bare si "hei" til en tilfeldig jente.

Lenke til kommentar

Og der kommer erfaring inn. PRAT OM NOE... Whatever. "Fin jakke", "fin frisyre", "vet du om en god kaffebar", "vil du være med", "hvor er parken".

 

Og ikke ha som mål at du skal få deg noe hver gang. Man treffer sjeldent på ei ny dame midt på lyse dagen og etter tre setninger er man på vei hjem for å ha sex. That don't work(for alle). Vis ett åpent og velkomment sin. Prat om alt og ingenting. Treffes dere på en kino så prat om filmen dere skal se(med hver deres venner). Er dere i dyreparken så prater dere om hvor store peniser du synes hester har, osv. Ikke forvent å få noe hver gang. Vær fornøyd med en hyggelig samtale.

Lenke til kommentar

Hvis du er helt blank så ha en plan, som f eks å spørre hvor mye klokka er eller om de vet hvor (tilfeldig sted/butikk) er. Når du har fått svaret ditt så si takk og gå din vei.

Det er simple, greie spørsmål som de aller fleste vil besvare, og hvis du gjør det riktig vil du merke framgang ganske fort. I verste fall vil de fortelle deg at de ikke har tid eller ikke vet.

 

Dog, hvis du heller vil sitte bak pc'en og lage unnskyldninger, og forbli ukysset for evig og alltid fordi du lot fantasiene dine styre deg, så er det selvsagt ditt valg. Man har alltid et valg, men man må og være villig til å leve med konsekvensene. Er du ikke det så er løsningen i utgangspunktet ganske simpel; Velg annerledes.

Lenke til kommentar

Når man begynner helt fra scratch, og sliter med grunnleggende dialog med fremmede mennesker, så er det og spørre om klokka, vær, veivisning osv en god plass å begynne. For en som er skikkelig nervøs så kan slike ting være nervepirrende nok. Men, siden spørsmålet er så vanlig, og så enkelt og trivielt, så gir det begge personene en god mulighet for å slippe unna om det trengs. Noe som gjør situasjonen mer avslappet.

 

For mange år siden så begynte eg helt i det små med å svare kassapersonell og andre ansatte rundtom med litt lengre svar enn "nei takk" eller "ja takk". Så legger man gjerne på med blikkkontakt, og deretter avanserer man til å slenge på ett smil. Høres enkelt ut, men starter mann på bunn så er det nok til å få blodpumpa til å jobbe litt ekstra.

 

Gjør det enkelt. Spør taxisjåføren om det er travelt i dag. Spør hun i tippekiosken om noen har vunnet noe i det siste. Ønsk dama på Kiwi en fantastisk fin dag videre. Hold døren oppe for noen mens du smiler og sier værsegod.

 

Det handler om å bli vandt med å treffe mennesker, skape blikkkontakt og gjerne ha en kort dialog. Første gang man holder døra oppe for noen lurer de sikkert på hvor støttekontakten din er, men etter ti-tjue ganger så blir det helt naturlig. Fordi du trener, og du blir bedre og mer komfortabel med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Greit å gjøre slike ting for selvtillitens skyld, men jeg ville ikke sjekket jenter på den måten, ihvertfall ikke i begynnelsen. Rettere sagt: Ikke forvent mirakuløse resultater.

 

Er ikke vanlig å sjekke opp folk på gaten i Norge, i motsetning til i sydligere strøk og USA. Min erfaring er at det beste stedet å bli kjent med folk i Norge, er på jobb, fest/utested, skolen, studie eller andre kurs. Er vel gjerne gjennom disse kanaler folk treffer partneren sin også. Hvorfor ikke ta kontakt med folk der? Anonym poster: 6b0b42452bd5dc1096c8e8019c452971

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om det er noen jenter her som kan bekrefte at de setter pris på at fremmede menn begynner å snakke med dem utendørs ut av det blå. Anonym poster: b1e96f45b79a28be842242cd96f1610a

 

Hvorfor skal du høre på hva jentene SIER?

 

Det er mer interessant å se på hva de faktisk GJØR.

Lenke til kommentar

Man må bli vant med å prate med fremmende. Det er det som er poenget. Ikke ha som mål at den første fremmede du snakker med skal bes på middag. Begynt med småting. Bli komfortabel. Få til en naturlig dialog. Når du da er på fest, kurs, samling, skole, fest eller annet så klarer du faktisk å prate med folk uten å virke innesluttet, nervøs og totalt asosial.

 

En person som klarer å prate med en fremmed person på en komfortabel og naturlig måte er også en person som kan klare å vise seg fra sin beste side. Og da kan man skape kontakt.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om det er noen jenter her som kan bekrefte at de setter pris på at fremmede menn begynner å snakke med dem utendørs ut av det blå. Anonym poster: b1e96f45b79a28be842242cd96f1610a

 

Det kommer ann på settingen. Hvis jeg er ute på tur med hunden snakker jeg med mange, mange som vil hilse på hunden min, og da er det lett å komme i snakk.

 

Mange eldre menn som snakker til meg, jeg synes det kan være litt creepy noen ganger. Jeg er jo alltid hyggelig tilbake, men prøver liksom å komme meg bort (da snakker jeg om 50 ++).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Meg til jente: "Hei"

Jente til meg: "Hei"

 

Now what? Hva snakker man om med en helt fremmed jente?

 

Og som Dellers sier, man trenger en passende situasjon. Å gå bort til en fremmed jente tilfeldig på gaten og si hei er sansynligvis ikke måten for å få seg noe.

 

Hei holder vel helt fint det?!, nesten gang dere sees kan du jo si hei engang til..så ruller det på seg etterhvert, små steg ;)

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om det er noen jenter her som kan bekrefte at de setter pris på at fremmede menn begynner å snakke med dem utendørs ut av det blå. Anonym poster: b1e96f45b79a28be842242cd96f1610a

Hvis du ikke er creepy så vil nok de fleste jenter sette pris på det. De fleste jenter liker oppmerksomhet, eller, de fleste MENNESKER liker oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...