Gå til innhold

Rikomagic MK802II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

lurer på om jeg skal kjøpe meg en android mini pc med formål å kunne streame nrk på tv'en. Er det noen med erfaring fra dette, eller har lyst og anledning til å sjekke om dette fungerer? Jeg lurer særlig på bildekvaliteten, og om den blir tilsvarende bra som man får på en pc med grei linje.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle ikke EEE-boksene støtte netflix? Netflix by web er jo Silverlight-basert, og det er jo ingen begrensninger mot silverlight spesiellt på eee-boksene.

 

EDIT: Om du da ikke mener i 1080p :) Som jeg kan se kan være litt vanskelig på en eee-boks :)

 

Sorry, jeg som rotet litt her. Tenkte på boxee

Lenke til kommentar

Sorry, jeg som rotet litt her. Tenkte på boxee

 

Ja akkurat det er litt tragisk at de skulle slutte med support i Europa for de boksene, nå har jeg egentlig aldri helt klart å venne meg til formen på Boxee, mulig jeg er litt gammeldags.

 

Den nye boksen deres ser forøvrig mye bedre ut i mine øyne, men etter hva jeg har hørt er det dårligere format støtte i den i tilegg er den kun lansert på det Amerikanske markedet foreløpig og den støtter også Netflix.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har testet denne noen timer:

Rikomagic MK802 III Dual-Core Android 4.1.1 Google TV Player w/ Wi-Fi / 1GB RAM / 8GB ROM - Black

Kjøpt fra Deal Extreme (http://www.dx.com/) NOK kr 376 fraktfritt levert. Kom i posten etter ca 14 dager.

 

Benytter Logitec trådløs mus og tastatur (USB). I praksis er det mus som benyttes mest.

Til strømforsyning benyttes Belkin 2 x USB port 10 watt, Home Charger. Egentlig til iPad. Benytter denne da TV apparatet her har ikke USB port som gir tilstrekkelig strøm ut.

 

MK802 III reagerer øyeblikkelig på museklikk, ingen ting å utsette på hastighet. Bladd litt i menyer og lastet ned en app til Slingbox. Har kjørt TV noen timer nå. Ingen ting å klage på. Den har ingen vifter, lager ingen lyd. Kan derfor forhåpentlig vis "pensjonere" en mini.ITX i-3 PC som hittil er benyttet.

 

Det finnes flere modeller, Eks: MK802 III S er med Bluetooth. Og det finnes pakker med tastatur/mus.

Eldre modeller som MK802 II selges også, men bør antagelig unngås.

Endret av arneolav
Lenke til kommentar

Hei :)

 

Hvilken av disse android mini pcene er den beste?

 

Den burde være rask, ikke kræsje, ha bra trådløst nettverk. Jeg har routerene i 1.etg og skal ha medieboksen i underetg. i motsatt ende av huset.

 

Kommer mest til å streame film i 720p og 1080p, må ha xbmc og kunne ha mulighet for netflix.

 

Har en apple tv 2 nå, som funger bra, men har lyst på android mini pc.

 

Kan godt vente litt om det kommer noe bedre

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Hvilken av disse android mini pcene er den beste?

 

Den burde være rask, ikke kræsje, ha bra trådløst nettverk. Jeg har routerene i 1.etg og skal ha medieboksen i underetg. i motsatt ende av huset.

 

Kommer mest til å streame film i 720p og 1080p, må ha xbmc og kunne ha mulighet for netflix.

 

Har en apple tv 2 nå, som funger bra, men har lyst på android mini pc.

 

Kan godt vente litt om det kommer noe bedre

 

Jeg har kun erfaring med MK802 III, den har fungert perfekt 2-3 dager nå, ca 15 timer totalt.

For det meste streamet TV 720p fra Slingbox. Ingen problemer observert.

 

Det kan kanskje være lurt å kjøpe MK802 IIIS, den koster bare ubetydelig mer og har Bluetooth og en ekstra USB port.

 

Ingen grunn til å vente på noe bedre, denne synes å være god nok.

Disse koster så lite at når det kommer en bedre så er bet bare å kjøpe en til.

 

WiFi kan du jo teste med en bærbar PC, hvis det er dårlig signal kan du jo sette opp en ekstra router.

Lenke til kommentar

Fungere xbmc bra? Er så å si det eneste jeg bruker. Har hørt at lagger utroig mye, så en video av det også. Ikke siker på hvilken android enhet det var.

 

Vet ikke noe om xbmc på denne.

Det om lagging gjelder antagelig den forrige modllen MK802 II, Det kan du sikkert finne ut mer om ved å google litt.

Lenke til kommentar

Til strømforsyning benyttes Belkin 2 x USB port 10 watt, Home Charger. Egentlig til iPad. Benytter denne da TV apparatet her har ikke USB port som gir tilstrekkelig strøm ut.

 

Hei,

Jeg har nå bestilt MK802 IIIS, og jeg har nå registrert at AC DC adapter ikke er inkludert i pakken, og må kjøpes separat. Jeg har lest at noen sliter med WIFI forbindelsen på denne typen, og løsningen er ekstra strømforsyning igjennom USB. Har du opplevd noen problemer med WIFI tilkoblingen, og har du f.eks prøvd å kjøre Netflix på den?

 

På Ebay siden jeg kjøper fra står det at de anbefaler å kjøpe denne strømforsyningen (http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=111003686095) hvis man mangler USB på TV'en. Et lite søk på nettsidene til Rikomagic tyder på at det kan lønne seg uansett fordi noen klager over blant annet ustabilt nett og "lag" ved visning av f.eks filmer igjennom Netflix i full HD. Har noen prøvd å kjøre denne med eller uten strømforsyning, og har dere evt. noen råd?

Endret av kakemann81
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har nå bestilt MK802 IIIS, og jeg har nå registrert at AC DC adapter ikke er inkludert i pakken, og må kjøpes separat. Jeg har lest at noen sliter med WIFI forbindelsen på denne typen, og løsningen er ekstra strømforsyning igjennom USB. Har du opplevd noen problemer med WIFI tilkoblingen, og har du f.eks prøvd å kjøre Netflix på den?

 

 

Vi har ikke opplevd noe WiFi problem, faktisk ikke noen problemer av noe slag, men TV'n vi disponerer har kun 720p/60, og vi streamer for det meste TV. Har ikke forsøkt Netflix, men noen filmsnutter med MX Player, det fungerer ok så langt vi kan observere, men altså kun 720p.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, har kjøpt en slik 3s.

 

Men har trøbbel med å se nrk sin nett tv. Når jeg skal åpne et klipp begynner rikomagic skal starte en av sine videospillere for å streame klippet, og deretter skjer ingenting.Får ikke sett nrk sin nett tv pga dette, ganske irriterende.

Noen som har løsning på dette? Skjer både med riko sin browser, firefox og nrk sin app.

Lenke til kommentar

Hei, har kjøpt en slik 3s.

 

Men har trøbbel med å se nrk sin nett tv. Når jeg skal åpne et klipp begynner rikomagic skal starte en av sine videospillere for å streame klippet, og deretter skjer ingenting.Får ikke sett nrk sin nett tv pga dette, ganske irriterende.

Noen som har løsning på dette? Skjer både med riko sin browser, firefox og nrk sin app.

 

Fungerer ok her med MX player, Video og Video player.

via Google Crome som browser.

 

Med NRK-app er det tilsvarende, helt ok.

 

Har du båndbredde nok? Det kan du teste på en PC, forsøk samme kanal eller noe.

 

Her tar det 5-10 sekunder før pgm starter.

 

NB! Pga IP-adresse får jeg ikke testet direktesending.

Endret av arneolav
Lenke til kommentar

Jeg tenkte bare å dele min erfaring med andre eiere av Rikomagik, i tilfelle noen har lurt på det samme som meg - nemlig en løsning for skjermsparer.

 

Jeg har hatt MK802 IIIS i noen uker nå. Stort sett fornøyd, men prøvde alle tenkelige alternativer for å finne en løsning på noe som man skulle tro var enkelt.

 

Ettersom jeg ofte bruker den til Spotify, og ofte spiller i mange timer, synes jeg det ville være praktisk å gi den gamle plasmaen min litt hvile etter en stund med musikkspilling.

 

Problemet er at det ved vanlig "lock screen" som må legges inn fra Google Play vil være klokke, ikoner eller andre ubevegelige gjenstander på skjermen, og det finnes heller ingen funskjon for skjermsparer i innstillingene.

 

Det finnes en haug med apper i Google Play som setter maskinen i hvilemodus, men det hjelper ikke. Da vil Spotify avspillingen stoppe fordi den ikke lenger får signal igjennom HDMI kontakten.

 

Etter mye prøving og feiling fant jeg ut at løsningen var Photoframe live wallpaper.

I dette programmet kan jeg kjøre bilder over skjermen uten at jeg trenger å låse skjermen eller sette apparatet i hvilemodus. Dessuten kommer bildene i fullskjerm slik at verktøylinjen på bunnen av skjermen også forsvinner - endelig!

Programmet inkluderer desverre irriterende reklamebannere, men man kan donere en liten sum for å fjerne dette. Bildene kan hentes fra mange ulike steder, blant annet facebook flickr og lokalt lagrede bilder.

 

Jeg prøver nå å finne ut hvordan jeg kan få appen til å starte automatisk etter en fastsatt tid. Altså at den går i skjermsparerfunksjon etter f.eks 10 minutter.

Hvis noen har tips til å løse dette, er jeg takknemlig for innspill.

Endret av kakemann81
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg fikk min MK802 IIIS igår, og det første jeg testet var Netflix, siden det er derfor jeg kjøpte den.

Først skiftet jeg DNS server så jeg fikk amerikansk netflix, men med en gang jeg starter opp en film, så blir skjermen svart. Jeg må da slå av og på igjen TVen for at Rikomagicen skal funke igjen.

 

Noen tips? Prøvde og stille ned oppløsningen til 720p også, men hjalp ikke.

 

Kan det være for dårlig USB på TVen?

Lenke til kommentar

Jeg fikk min MK802 IIIS igår, og det første jeg testet var Netflix, siden det er derfor jeg kjøpte den.

Først skiftet jeg DNS server så jeg fikk amerikansk netflix, men med en gang jeg starter opp en film, så blir skjermen svart. Jeg må da slå av og på igjen TVen for at Rikomagicen skal funke igjen.

 

Noen tips? Prøvde og stille ned oppløsningen til 720p også, men hjalp ikke.

 

Kan det være for dårlig USB på TVen?

 

 

Ja, det kan være for "dårlig strøm", for lite ampere på TV'ns USB,

Prøv med separat strømforsyning, 5Volt, 2Amp = 10watt. (Den til iPad skal kunne brukes)

Benytter selv en Belkin med disse spec.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...