Gå til innhold

Rikomagic MK802II


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Ser det er kommt en ny en nå (UG802) med en Rokchip 3066 2 kjerners CPU.

 

Lurer på om jeg skal bestille denne muligens, eneste minuset må være at Wifi'en tydeligvis suger på den.

 

http://forums.androi...02-mini-pc.html

 

Jeg har bestilt meg en "MK808 Dual Core Android 4.1 Jelly Bean TV BOX Rockchip RK3066 Cortex-A9 Mini PC stick"

http://www.geekbuying.com/item/MK808-Dual-Core-Android-4-1-Jelly-Bean-TV-BOX-Rockchip-RK3066-Cortex-A9-Mini-PC-stick-307415.html

 

Ser ut som om det er dette er en forbedret versjon av 802 ene....

 

Men har ikke bestilt fra nettbutikken der før så er spent på om de er seriøse for det var et bra tilbud...

Lenke til kommentar

Ser det er kommt en ny en nå (UG802) med en Rokchip 3066 2 kjerners CPU.

 

Lurer på om jeg skal bestille denne muligens, eneste minuset må være at Wifi'en tydeligvis suger på den.

 

http://forums.androi...02-mini-pc.html

 

Jeg har bestilt meg en "MK808 Dual Core Android 4.1 Jelly Bean TV BOX Rockchip RK3066 Cortex-A9 Mini PC stick"

http://www.geekbuyin...ick-307415.html

 

Ser ut som om det er dette er en forbedret versjon av 802 ene....

 

Men har ikke bestilt fra nettbutikken der før så er spent på om de er seriøse for det var et bra tilbud...

 

Ja, jeg har fått med meg den der :) har ennda ikke bestillt UG så jeg går nok for Mk808 og ja det var ett bra tilbud, håper du får den, da bestiller jeg også derfra :)

Lenke til kommentar

Ser det er kommt en ny en nå (UG802) med en Rokchip 3066 2 kjerners CPU.

 

Lurer på om jeg skal bestille denne muligens, eneste minuset må være at Wifi'en tydeligvis suger på den.

 

http://forums.androi...02-mini-pc.html

 

Jeg har bestilt meg en "MK808 Dual Core Android 4.1 Jelly Bean TV BOX Rockchip RK3066 Cortex-A9 Mini PC stick"

http://www.geekbuyin...ick-307415.html

 

Ser ut som om det er dette er en forbedret versjon av 802 ene....

 

Men har ikke bestilt fra nettbutikken der før så er spent på om de er seriøse for det var et bra tilbud...

 

Ja, jeg har fått med meg den der :) har ennda ikke bestillt UG så jeg går nok for Mk808 og ja det var ett bra tilbud, håper du får den, da bestiller jeg også derfra :)

 

Etter at jeg bestilte så ser jeg at det er et problem med wifi og at wifi N ikke er en del av specsene. Men de jobber med saken. Det er også kommet en oppgradert UG802 - Elite UG802+ som skal ha bedre prosessor og wifi N. Jeg vet ikke noe mer om det, men jeg sendte et spørsmål til butikken som jeg bestilte ifra om hva som egentlig var best. Så får jeg vente på et svar. De holder bestillingen min på vent til jeg bestemmer meg og det tyder ihvertfall på en seriøs butikk...

 

Det burde egentlig opprettes en egen tråd for denne type dingser - kanskje android mini pc eller noe slik...Det er flere tråder som omhandler samme tema og ved å samle de så vil det være enklere å følge opp og følge med på andres erfaringer...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Problemer med å få 802 II til å virke med Netflix? Last ned versjon 1.8.1 av Netflix som apk fil og legg inn manuelt. Så virker Netflix som det skal :)

 

Ellers kan jeg nevne at vi har testet/importert flere versjoner av disse. Det er viktig at man får Originalen, og ikke en billig etterligning! Det første partiet vi fikk var så dårlig at vi rett og slett kastet dem!

Har man en ekte Rikomagic 802 II fungere Facebook, Angrybirds, Enkel browsing, Spotify, og sist men ikke minst, Netflix som det skal.

 

Utrolig deilig å kunne putte denne i lomma når man skal f. eks til en kompis.

Plugge den i TV hos han og åpne Netflix og se filmer der.

Lenke til kommentar

Våre står det rickomagic på, og man ser det er rickomagic firmware når man starter opp.

Ellers er de helt like å se som de kopine vi først tok inn og kasserte..

De var håpløst trege og vi ville ikke selge dem.

Man skal også være oppmerksom på at det et tre utgaver av den originale rickomagic.

Der mk802 II er den nyeste.

 

Bare tatstatur...det er android på disse...det er sikkert mulig.... Men da ville heller brukt bare mus.

Hjemme hos oss, og de jeg kjenner, som har kjøpt dem hos oss, så blir mus mest brukt.

Hovedsakelig brukes disse til angrybirds, og andre android spill/apps, facebook, spotify og netflix.

Til dette er de helt supre, men man skal være oppmerksom på at dette ikke erstatter en pc.

Vil heller se på det som en multimediaboks. Det å kunne se netflix på en tv er for min del verdt pengene i seg selv.

 

Vi kommer til å ta inn noen raskere bokser senere, men de er dyrere, og vi sitter litt på gjerdet for å finne ut hvem som er best.

Lenke til kommentar

Ny Rikomagic: Rikomagic Dual Core MK802 III

 

http://www.rikomagic.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=2284

 

Er samme som MK808 men Det er/var Rikomagic som begynnte med disse så det er de som har orginalene, om man kan kalle det orginalt da, siden Kineserne kopierer hverandre hele tiden.

 

Spørs om ikke jeg må få mine foreldre til å skaffe diverse slike da de er i Shanghai på jobb for tiden :)

Lenke til kommentar

Våre står det rickomagic på, og man ser det er rickomagic firmware når man starter opp.

Ellers er de helt like å se som de kopine vi først tok inn og kasserte..

De var håpløst trege og vi ville ikke selge dem.

Man skal også være oppmerksom på at det et tre utgaver av den originale rickomagic.

Der mk802 II er den nyeste.

 

Bare tatstatur...det er android på disse...det er sikkert mulig.... Men da ville heller brukt bare mus.

Hjemme hos oss, og de jeg kjenner, som har kjøpt dem hos oss, så blir mus mest brukt.

Hovedsakelig brukes disse til angrybirds, og andre android spill/apps, facebook, spotify og netflix.

Til dette er de helt supre, men man skal være oppmerksom på at dette ikke erstatter en pc.

Vil heller se på det som en multimediaboks. Det å kunne se netflix på en tv er for min del verdt pengene i seg selv.

 

Vi kommer til å ta inn noen raskere bokser senere, men de er dyrere, og vi sitter litt på gjerdet for å finne ut hvem som er best.

Jeg tenkte å bruke den til å streame filmer fra pc til tv. PC-en bråker sånn så jeg vil ikke ha den ved tven når jeg skal se film.
Lenke til kommentar

Det holder den i massevis til. De kan være noe trege til å surfe rundt på nettet om man surfer mye, men selv bruker jeg den kun til å se på noen faste sider som jeg har bokmerker på. VG, Digi, E24, Amobil osv. Fungerer helt greit til det også. Men vil anbefale trådløs mus til å betjene den med.

Er helt nydelig å ha Spotify og Netflix på TV syns jeg. Og minstejenta syns det er gøy å spille Angrybirds på 46 tommer :)

Det er dyrere å kjøpe den i Norge, men du slipper "hassel" med toll, moms og ikke minst du slipper å sende den til Kina om det skjer noe med den.

Lenke til kommentar

Kan ikke sammenlignes om man vet at det er en ekte Rickomagic 802 II, og ikke en billig kopi!

Tro meg, jeg har prøvd begge deler! Og alle generasjonene av RM sine.

Gen 1 og 2 + kopiene var så dårlige at vi ikke ønsket å selge dem.

De ble gitt bort/kassert. Helt håpløse og bruke.

Nå kommer det snart noen nye som har dualcore,1,6 ghz :)

Vi venter som bare det :)

Netflix fungerer helt utmerket på en 802 II som er original!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet om Sumo med silverlight kan funke på disse? Må vel bruke Chrome f.eks, men vet ikke om Silverlight støttes på Android?

 

Og er Plex så og si det samme som XBMC? Min EeeBox (http://www.hardware....x_eb1501p/77831)som kjører Win7+XBMC med 1080p filmer lokalt i nettverk fungerer perfekt, men den klarer ikke Sumo, og dermed må jeg ha en ny!

 

Anyone?

 

Vet en del Eee bokser ikke støtter Netflix, eller det vil vel si at detr ikke finnes Netflix som fungerer på dem, men hvilke det gjelder og ikke har jeg ikke oversikt over....

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle ikke EEE-boksene støtte netflix? Netflix by web er jo Silverlight-basert, og det er jo ingen begrensninger mot silverlight spesiellt på eee-boksene.

 

EDIT: Om du da ikke mener i 1080p :) Som jeg kan se kan være litt vanskelig på en eee-boks :)

 

Er vel de EEE maskinene med Linux OS han mener, i Windows vil det jo fungere uansett hvilken maskin man bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...