Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...

Etter ett par eposter fikk jeg tilbud med å returnere varer og få refundert penger - men det var så mye tull der så jeg giddet ikke til slutt.

 

Må si jeg er litt overrasket over service nivået de har - hos kinesere får man ny vare bare man så mye som nevner at noe er galt - for å ikke nevne at de faktisk sender fra Kina og betaler porto. Og det er tross alt der de får sin filament i fra - så det er knapt noe tvil om at 3dnet får refundert rulene uten problem hos leverandøren.

Lenke til kommentar

De fungerer greit, men ikke forvent at den klarer print med lav "layer height".

 

Mine print blir dårlige når jeg går under 0.2. Men utenom det så er de ganske morsome å ha.

Lenke til kommentar

...

Har nettopp bygd ferdig den der - gjør små upgrades på den før jeg skal selge den.

 

Syns den printer bra, er veldig stillegående - x-carriage bør oppgraderes da den var litt ustødig på min (fikset nå). Men sammenlignet med andre printere jeg har hatt - er denne veldig grei å ha på skrivebordet - og den er ikke sjenerende slikt at man kan fint jobb / spill mens den printer.

Lenke til kommentar

 

...

Har nettopp bygd ferdig den der - gjør små upgrades på den før jeg skal selge den.

 

Syns den printer bra, er veldig stillegående - x-carriage bør oppgraderes da den var litt ustødig på min (fikset nå). Men sammenlignet med andre printere jeg har hatt - er denne veldig grei å ha på skrivebordet - og den er ikke sjenerende slikt at man kan fint jobb / spill mens den printer.

 

Aha, så det er grei print kvalitet? Er det stor forskjell på den, og f.eks denne? https://www.3dprintersonlinestore.com/3d-printers/professional-prusa-i3-wanhao

I såfall, klarer man å oppgradere den første til å bli like god som den ferdige versjonen?

Lenke til kommentar

...

Den Wanhao har et veldig solid rammeverk - men siden den ikke er bowden design så har den også betydelig tyngere x-carriage siden stepper motor henger på. Så det er litt forskjelig designs. Jeg tror du får veldig mye printer med Wanhao og trolig bedre prints out-of-the-box.

 

Samtidig så kan man spare 100$ og bruke de på upgrades. Det er ganske likt for min del så langt - jeg har kanskje 1 uke igjen før jeg får min hot-end og da kan jeg dele resultater fra den billigste du linket til først

Lenke til kommentar

lurer på om jeg skal selge igjen 3d printeren jeg har bygget,tviler på at jeg får tid til og bruke den på lang tid,har kjøpt hus jeg driver og pusser opp,og det trengs en del jobb ellers i hagen og på tomta.

 

hvor mye kan man regne med og få igjen for den?velleman k8200 ink en rull filament,a4 størrelse teip for bruk på hotbed,glassplate,stand alone controllerpanel,ferdig bygget,mangler og kalibrere/stille inn printeren(har bestillt keramiske skrutrekkere).har satt strøm på den,og kontrollerpanelet fungerer som det skal.

har vel kostet meg ca 7k sånn ca med alt.

 

har mere behov for gravemaskin en 3d printer akkurat nå

Lenke til kommentar

har funnet ut jeg skal kjøpe denne her: 

http://www.aliexpress.com/item/Hot-Full-Acrylic-Quality-High-Precision-Reprap-Prusa-i3-LCD-Acquired-DIY-3d-Printer-Kit-with/2026704108.html

 

men den har ikke noe vifte som kjøler ned plasten etter den har kommet ut.. har forstått at det er viktig når du printer. så lurte på om det er noe jeg kan gjøre for å løse det problemet? kjøpe en vifte og printe et fest eller går det greit uten?

Lenke til kommentar

 

:..

Dersom du printer i PLA (behøves ikke for ABS) så bør man ha viften ja - det er mange design på den på nette så det er bare laste ned og printe. Bestill gjerne vifte samtidig som printeren så slipper du å vente.

 

ja regner med jeg kommer til å printe i PLA fordi det er lettere for nybegynnere har jeg lest :) men kan jeg printe ut feste selv til viften uten vifte? eller må jeg få noen andre til å gjør det?

Lenke til kommentar

Fungerer den greit?

Jeg var så dum å krysse av på å vente til OSX driveren kom, så jeg satser på til sommeren, 2020

Hehe! Jeg tror du kan gå å endre det på portalen. ;)

 

Ja, den fungerer fint. Husk at jeg foreløpig er amatør, har kun hatt 3D-printer i et par dager, så jeg må lære meg det grunnleggende om 3D-printing samtidig som jeg lærer meg hvordan denne spesifikke enheten fungerer. Men jeg er godt fornøyd så langt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...