Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ingen respons folkens ?

Grunne til at du får beskjed om at den er for lite er at det er en "søppel elementer" i STL filen.attachicon.gifwatch.jpgDen type deler egner seg best for printing med http://www.shapeways.com/og koster nesten ingenting. Også deler er ikke sveiset sammen - dvs mange deler i STL filen henger uavhengig - det er ikke så bra for 3D printing. I det 3D programmet du bruker - pass på at det du eksporterer til STL er et hel objekt som ikke består av mange små fritthengende elementer.På toppen av det så fikk jeg ikke riktig mål da jeg åpnet filen - pass på at du jobber alltid i millimeter og ikke centimeter, inches eller noe som helt annet.

Hvilket begynner vennlig program anbefaler du for å redigere ?

 

 

(5 stykker har lastet ned fila og INGEN andre kan ta seg orket for å si noe ? dårlige greier)

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Microsoft model repair service (Tidligere Netfabb online) kan jo være et poeng hvis du ikke vil sette deg inn i hvordan du reparerer fila manuelt. Eventuelt så er Netfabb Basic veldig grei.

Som GCardinal påpeker helt riktig så er det ekstra elementer i STL-fila, disse kan det hende at du må slette manuelt. I Repetier velger du "Split object" og sletter den delen du ikke vil ha. Det er fortsatt veldig mye galt i STL-fila du lasta opp, men jeg får ihvertfall slicet den skikkelig etter det. 

 

Hvis du vil at den skal overleve daglig bruk så kan det jo kanskje være en fordel å printe den i nylon eller tilsvarende. 

 

 

(5 stykker har lastet ned fila og INGEN andre kan ta seg orket for å si noe ? dårlige greier)

 

Ikke alltid folk blir så mye mer vennlig etter sånne kommentarer.. Og GCardinal har faktisk påpekt det som er feil med fila allerede.. 

Lenke til kommentar

Microsoft model repair service (Tidligere Netfabb online) kan jo være et poeng hvis du ikke vil sette deg inn i hvordan du reparerer fila manuelt. Eventuelt så er Netfabb Basic veldig grei.

Som GCardinal påpeker helt riktig så er det ekstra elementer i STL-fila, disse kan det hende at du må slette manuelt. I Repetier velger du "Split object" og sletter den delen du ikke vil ha. Det er fortsatt veldig mye galt i STL-fila du lasta opp, men jeg får ihvertfall slicet den skikkelig etter det. 

 

Hvis du vil at den skal overleve daglig bruk så kan det jo kanskje være en fordel å printe den i nylon eller tilsvarende. 

 

 

(5 stykker har lastet ned fila og INGEN andre kan ta seg orket for å si noe ? dårlige greier)

 

Ikke alltid folk blir så mye mer vennlig etter sånne kommentarer.. Og GCardinal har faktisk påpekt det som er feil med fila allerede..

 

Tusen takk for svar, det kan hende vennligheten går ned da ja. a moment of bad judgement. Me solly wong taime!

 

Takk igjen for svar

Lenke til kommentar

om det er max 5k ink frakt,så er det vel enten og bestille fra dx,eller aliexpress,eller finne en brukt på finn.

om du går opp litt,så får du kjøpt velleman k8200,og da har du bygging og lodding noen timer

ja tror også det er greit å bestille ifra kina en ellerannen plass.. :) 

men hvor mye koster velleman k8200 ca med toll og frakt? printer den mye fineren enn f.eks prusa i3?

 

ja så fin ut den :) så litt mere "stødig" enn den prusa i3 som jeg fant :) men finner ikke hvor jeg kan registerer med på den siden og hva blir frakten på?

hvordan er den å skrive med? får den fine printer?

Lenke til kommentar

er ikke ferdig med den ennå,tar en stund og bygge den.

 

har bygget den ferdig,men mangler og kalibrere steppermotorene bla,og da anbefalte de og bruke keramiske skrutrekkere,så man ikke kortslutter noe,men det nermer seg.

 

om den skriver ut raskt eller sakte,er ikke så viktig for meg

Lenke til kommentar

...

Legger ved fikset version av den STL filen. Den som har designet den har ikke designet den med tanke på 3D printing - vegger er for smale - spesielt med tanken at det er deler som blir utsatt for mye stress.

 

Her er et bildet som illustrerer problemområder:

 

post-7631-0-62443400-1432477115_thumb.jpg

 

...

Er bare spørsmål om tid før den type kommentarer kommer - så kan like greit svare (på tross av innebygde trollingen her).

 

Jeg kan skremme deg enda mer - jeg har denne her uhyre skumle saken hjemme:

http://no.farnell.com/proxxon/mf-70/micro-miller-240v-100w-euro-plug/dp/1075577

 

For å gjøre den uhyre skummel så har jeg tatt meg frihet til å konvertere den til CNC. Ved hjelp av den kan jeg helt problem fritt produsere våpen med nøyaktighet som overgår det som normalt i militære våpen.

 

Men sannheten er at du kan helt fint sette sammen våpen av deler du får kjøpt på biltema / jernia / maxbo osv. Det kan dog være ganske tidskrevende - så da kan du like greit gå til finn.no kjøpe plomberte AK-47 også se på flere hundre video på youtube som step by step forklare deg hvordan du får konvertert den til funksjonell våpen igjen:

 

For å oppsummere det heile - 3D printe våpen er det vanskeligste, mest tidskrevende og ikke minst direkte farligste veien å gå for å lage et våpen. Det å tro at i 2015 med Internett og alt dokumentasjon man har tilgjendelig og super nøyaktig instrumenter og verktøy ikke klarer å sette sammen våpen fra 18-hundre tallet er direkte idioti.

watch_fixed_.zip

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Gcardinal Tusen hjertelig for at du tok deg tiden til å gjøre det, Hvilke andre løsninger er det da for å få laget den ? Jeg tenkte og at det muligens ikke blir solid nok å 3D printe den, hvem bedre å spørre enn dere her inne.

Shapeways har metall som ett alternativ, ikke hvis en velger den heller ?

 

Personlig så hadde jeg nok overbevist meg selv om at jeg ikke trenger en printer, men denne tråden klarer å overbevise meg gang på gang.

 

Blir nok en ferdigbygd da jeg ikke har tiden (eller tålmodigheten?) ei heller finessen til å sette en sammen selv, iallefalll i første omgang.

Endret av technicality
Lenke til kommentar

...

Du kan printe den i myke metaller som i bronse, kobber osv. Det er bare å registrere seg på shapeways og prøve. Jeg har printet ekstremt små detaljer og vært veldig fornøyd med kvaliteten. Så det er absolutt verdt å prøve - men det er litt gamling med så små deler.

 

3D printer er mest gøy når du kan designe enkelte ting selv - så jeg vil anbefalle å prøve ut noen 3D / CAD programmer

Lenke til kommentar

...

Det henger litt sammen det med design og 3D-printer. Når jeg designer så tenker jeg heile tiden på hvordan den skal printes - og da kan man få så å si like prints fra 300$ 3D-printer som fra 2000€.

 

Dersom man har design uten overhangs, krever minimalt til ingen bridging, kan printes nesten uten retraction osv så vil den komme ganske pent ut av hvilken som helst printer.

 

Ingen av mine 2 printere klarer å få et strøkent print av http://www.thingiverse.com/thing:763622- rett og slett for at jeg ikke gidder å finjustere de til å printe den type modeller. Da jeg aldri designer noe sånt.

 

Men her om dagen så trengte jeg litt mer lys til filmingen jeg hjelper til med. Så da designet jeg holdere som passer i eksisterende stativ adaptere, har hul for paraply / softboks og tar lampesokkel for flaske fra clas ohlson. Hul er målt til å kunne tappes til M4 bolter.

 

Og den kan printes på de alle fleste printere.

post-7631-0-01543300-1432510122_thumb.jpg

post-7631-0-75845000-1432510125_thumb.jpg

Lenke til kommentar

har lest og funnet ut jeg har ca 4 valg jeg er gira på som ikke er for dyre og ikke for billig :)

 

men lurer på hvilken jeg brude gå for?

har disse som valg :)

http://wanhaousa.com/products/duplicator-i3-steel-frame

men den er jo ferdigbygd så vet ikke helt...

 

http://www.ebay.com/itm/Print-5-materials-Geeetech-Prusa-Reprap-Acrylic-I3-DIY-LCD-filament-3D-Printer-/231472986888?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35e4dd7b08

men med 1 eller 2 extruder?

 

http://www.aliexpress.com/item/Welfare-Free-Shipping-Acrylic-Frame-Quality-High-Precision-Reprap-Prusa-i3-LCD-DIY-3d-Printer-Kit/32278039756.html

http://www.amazon.com/Velleman-K8200-3D-Printer-Kit/dp/B00E4WFRHQ

 

vil helst ha best mulig resultat på printeren :) har også vurdert å kjøpe deler og bygge helt ifra bunnen av men da trenger jeg hjelp med en liten "handleliste" og vil helst ikke mase for mye om hjelp heller men hvis noen har lyst å lage en god handleliste for rundt 5 000 med frakt og toll :) handler mye ifra ebay så er ikke noe krise hvis det er ifra kina sider ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...