Gå til innhold

Zombiespillet DayZ har blitt et fenomen (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns egentlig man kunne startet med et våpen slik som før, samt at det er mørkt allerede etter kl. 9 gjør det veldig vanskelig å spille f. eks etter jobb med venner.

Det finnes haugevis med servere som har forskyvd døgnet slik at du kan spille på dagtid når du vil.

Jepp, men etter min mening er det en design flaw. Burde ikke bli mørkt så fort, evt. burde døgnet vært kortere el.l. Er umulig å spille på natta om man f. eks nettopp har startet og ikke har noe særlig items.

Lenke til kommentar

En liten beef jeg har med DayZ er at om du lager bråk og skyter litt så spawner det zombier rundt deg. Riktignok aldri nærmere enn 30 meter, men med en mod som fokuserer så mye på realisme blir dette litt for teit synes jeg... Greit nok at zombier spawner ellers hadde spillet blitt kjedelig, men når du ser et lite tettsted med 4-5 zombier ute på gaten og rundt huset og dreper disse for å kunne se etter ting og ender opp med at 10 zombier spawner rundt deg så er det litt frustrerende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En liten beef jeg har med DayZ er at om du lager bråk og skyter litt så spawner det zombier rundt deg. Riktignok aldri nærmere enn 30 meter, men med en mod som fokuserer så mye på realisme blir dette litt for teit synes jeg... Greit nok at zombier spawner ellers hadde spillet blitt kjedelig, men når du ser et lite tettsted med 4-5 zombier ute på gaten og rundt huset og dreper disse for å kunne se etter ting og ender opp med at 10 zombier spawner rundt deg så er det litt frustrerende.

 

spring inn i huset før du skyter zombiene og ikke bruk rifler som bråker mye, da slipper du å få så mange zombies.

bruker som regel bare pistoler å silenced våpen til zombie kills, øks funker bra også.

Lenke til kommentar

Jeg ble "lurt" til å kjøpe Arma II for dette, og angrer ikke.

Eneste som i min fantasi mangler er at zombier ikke respawner mens noen er i nærheten så en kan tømme en by for zombier, så sjekke looten, og konsekvensen av å bråke (annet enn å tiltrekke zombier i nærheten) er at spillere hører det.

Ellers artig spill

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste som i min fantasi mangler er at zombier ikke respawner mens noen er i nærheten så en kan tømme en by for zombier, så sjekke looten, og konsekvensen av å bråke (annet enn å tiltrekke zombier i nærheten) er at spillere hører det.

 

Enig.

Og et stort problem er nettop at zombier kun spawner hvis spillere er i nærheten. Dermed kan man enkelt finne ut om spillere er inne i en by eller ikke ved å stå på utsiden og observere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette med BF3 motoren hadde nok vært grisetøft.

 

BF3-motoren ville aldri i verden ha håndtert brettstørrelser på over 200 kvadratkilometer, aldri i verden. Samtidig mangler også battlefield-motoren et inventory-system, i tillegg til at ARMA sin motor håndterer våpenfysikk langt mer realistisk.

 

DayZ er ARMA, det DayZ har klart å gjøre, er å lage et pvp-system som gir mening i en slik motor. Det har så langt Bohemia Interactive ikke klart, så kodus.

 

Så nei, DayZ i BF3-motoren hadde blitt regelrett meningsløst. Det er jo nettopp avstanden fra spill som Battlefield og Call of Duty som gjør DayZ så populært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...