Gå til innhold

Zombiespillet DayZ har blitt et fenomen (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror han mente; det dem ser som god gamedesign, altså alle konsollportene og de spillene som ligger på topp nå til dags. Jeg synes ArmA og Day Z er et av de få "ekte" PC-spillene som finnes. Blir interessant lesning på battlefield.no med Dayz intervju :)

 

Kan forresten tipse om gratis voip løsninger over Mumble og at battlefield.no hoster en rekke av Day Z Norway serverne.

Lenke til kommentar

DayZ er gøy det men tok meg ca en uke før jeg gikk litt lei pga bugs samt mangel på "ting å gjøre". Å møte spillere ender enten med at man titter på hverandre litt for så å gå hver sin vei (virker som mange ikke har mik :| ) eller man blir skutt ned umiddelbart. Friheten og kampen for å overleve er det som gjør DayZ bra, men som rocket har sagt trengs det mer intensiver for å jobbe sammen og gjerne flere/andre utfordringer enn å bare drepe andre spillere. Har man først blitt vant med zombiene og skaffet mat og drikke er det ikke så mye annet å gjøre på.

Lenke til kommentar

Er det noe vits i å kjøpe, siden et frittstående spill kommer ganske snart? Vil passe på å ikkje først kjøpe Arma 2 og så spillet :)

 

 

Etter det jeg har fått med meg så er det vel ikke så mye aktivitet i utvikling av standalone. I intervjuer får man inntrykk av at man bare tester ut litt forskjellig med DayZ, og at Rocket har masse drømmer og forhåpninger for mod'en/spillet. Blir egentlig overrasket hvis det kommer noe i år. Skulle gjerne sett kilden til den noe usikre datoen ;)

 

Edit: kan jo forsåvidt være at bohemia er med på å fikse standalone (?), og at Rocket tar seg av DayZ for å finne formelen til det endelige spillet...

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Folkens... La oss ikke glemme de vise ord:

 

"[...] modding is a declining trend actually. It’s sad to say. We’ve seen some cool mods but since games are getting more complicated to build, it’s also getting more complicated to mod them, so it’s a declining trend as we see it. Sad but true."

 

- Patrick Bach, Executive Producer at DICE

 

Kilde.

 

Fantastisk! Dette er liksom utviklerne bak spill som har frambringet mods som Desert Combat, Forgotten Hope og alt mulig annet. Det var moddene som inspirerte dem til å lage Battlefield 2. Og nå sitter de der og er så arrogante, og kommer med slike patetiske, helt feilaktige utsagn. Ikke rart de ikke ser noe modding, da de bruker slike strenge metoder å drive spillet, hvor SDK'er ikke finnes, og modding ikke tillates. "Modding is a dying trend". Slik forsøker de altså å rettferdiggjøre den latterlige prisen på "Premium"-tjenesten deres. For noen jævla idioter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om modding faktisk er en døende trend, så har det ingen ting med konsollspill å gjøre. Det er ikke færre som spiller spill på PC enn det var for noen år siden. Modding er vanskelig når utviklerne ikke gidder å komme med mod-tools til spillene deres. Men det stopper ikke modderne. Skyrim ble moddet lenge før SDK'en utkom. Det som virkelig forhindrer modderne, er systemer som Battlelog, Battle.net og lignende.

 

Når det er sagt, er det selvfølgelig ingen sannhet i det denne sausekallen hos Dice spyr ut her. Se på Skyrim, Portal 2, ArmA 2, osv. Og disse er bare de mest "ekstreme" eksemplene. Så å si alle spill på PC moddes til en viss grad. Det er bare at EA/Dice har blindet seg selv så hinnsides av sin egen grådighet, at de ikke kan se virkeligheten for det den faktisk er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

DayZ er beste spillet jeg har spilt. Arma serien er myntet på godt voksne spillere, motoren kjører jo på en militær simulator så alt fra skyting til bevegelse og kulebaner er veldig realistisk.

Kommer til å ta noen uker før dere finner ut alt som er å finne utav i spillet her. Igår f.eks tok jeg og noen venner en tur på et raid, det tok fort noen timer å fullføre siden det skjedde så mye underveis.

 

Spillet er vel det alle har gått å drømt om, en stor åpen verden med realtime skyting egentlig og 100% konsekvenser for alt du gjør. Har du jobbet opp din karakter i 5 uker, tough shit om du dør. Du mister alt uansett. Det gjør at i en firefight så vil du svette og hendene dine riste pga nerver .......... spillet er unikt. Aldri før har noen prøvd noe slikt før også

Lenke til kommentar

Foreløpig testing har vært alt annet enn positivt. Jeg har blitt sittende fast i vegger, spawnet under bygninger, drept av samtlige andre spillere jeg har støtt på og zombier virker litt vel buggy.

 

Det hjelper heller ikke at det tilsynelatende krever ganske mye av min aldrende laptop, til tross for at Arma II ikke akkurat er nytt. Jeg endte med å avinstallere for å rydde plass til noen andre spill jeg plukket opp på Steam Summer Sale. Forhåpentligvis er det blitt mer stabilt når jeg skaffer meg ny pc om ikke altfor lenge.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilken sang som spilles i første del av traileren?

 

Ja, lurer selv på det samme.

 

Ellers synes jeg det er bra at det kommer slike bra ting ut av modding, PC er den mest kreative plattformen, og det vil det fortsette å være en stund, selv om spillselskaper ser ut til å ønske noe annet til tider.

 

AtW

Lenke til kommentar

Fantastisk spill.

 

La meg fortelle min første DayZ historie.

Jeg spawnet nær kysten utenfor en småby. Det var zombier overalt og jeg var hjelpesløs som et spedbarn. Etter 20 minutter med å kravle på alle fire gjennom småbyens bakgater, der jeg unngikk zombiene som gikk i alle retninger, fant jeg omsider et våpen.. ein crowbar! Jeg snek meg ut av byen igjen og tenkte jeg skulle vente nær et enslig hus utenfor denne småbyen og vente på at en kompis skulle komme til min posisjon. Før kompisen min ankom derimot kom det en annen spiller rett mot meg, armert med ein ak47 og 15 zombier bak han. Han hadde sett meg og ville bort å hilse :p Ved hjelp av det innebygde mic-systemet ropte han "dont shoot, lets be friends" til meg. Oi tenkte jeg, en ny venn. Han kom bort til meg, skøyt zombiene bak seg. Så.... skøyt han meg -.- 50 minutt med å kravle rundt på magen, så brutal slutt :p

Lenke til kommentar

Konseptet ser kult ut, men det er som det meste ifra ymse mods noe halvferdig møl. Håper noen utviklere lager et skikkelig spill ut av det her.

 

Modden er i alpha så langt ifra ferdig. Konseptet er genial, men du finner nok ingen store utviklere som er villig til å lage spill så tro til konseptet. De store utviklerne vil tjene penger på spillet og for å tjene penger må de sørge for at spillet appellerer til flest mulig. DayZ går motsatt vei, dette er ikke ett spill som prøver å hjelpe deg hvis du gjør noe feil. Det vil bruke enhver mulighet det har til å straffe deg hardt og brutalt. DayZ er ett spill som trenger en utvikler som ikke er avhengig at de skal tjene inn X millioner for at spillet skal være en suksess for dem. Det trenger noen med baller til å faktisk lage ett spill hvor verdenen og det som er i den er imot deg som spiller og du som spiller er intet annet enn en liten ubetydelig brikke i det store og hele. Utifra hva jeg har lest å skal ett spill være klart siste kvartal i år så da går det vekk fra å måtte har Arma2 til å bli ett produkt på egne bein.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...