Gå til innhold

Augustfest 2012 - Tjernshaugen - Uspesifisert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rovflue er et av de bedre makrobildene jeg har sett på en stund, vanndråpene? på "øynene" hever bildet mye. Hadde vært helt perfekt med bittelitt mer dybde så bakdelen på flua også hadde blitt skarp.

 

Jo, takk for det, dråpene er morgendugg. Helt enig med deg om den dybdeskarpheten som mangler, prøvde så godt jeg kunne, men det var altså ikke nok...ikke helt lett alltid det der med å plassere motiv og sensor parallelt. Brukte f/16, som er den minste blenderverdien jeg bruker med dette objektivet når detaljer teller - har testet dette mange ganger, og når det blendes ned til f/18 så går vinningen opp i spinningen p. g. a. tap av detaljskarphet, det blir m. a. o. veldig ullent :)

Lenke til kommentar

Jeg likte godt solnedgangen din, jeg. Tatt i perfekt øyeblikk før solen går ned bak huset, og strålende farge på himmelen.

 

Takk for det Bykatt, men jeg vil nok tippe det er et ulidelig kjedelig bilde for andre enn meg selv dette her :D

 

Hehe, nå er du hard mot deg selv. Selv om noe er litt klisjè, kan det være fint for det! Det kjente og kjære er ofte beroligende og behagelig! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det mye variert og interessant - favoritten er bilde 7, praktfullt :yes:

 

Takk takk :)

 

Bilde # 15 - 18. august: En blåklokke som godt kunne trengt litt mer dybdeskarphet.

post-253987-0-09009600-1345467373_thumb.jpg

EOS 50D + Sigma 180mm 3,5

 

Bilde # 16 - 20. august: Ble litt opptatt av denne profilen med sitt svake glis og stive blikk.

post-253987-0-39942800-1345467405_thumb.jpg

EOS 50D + Samyang 85mm/1,4

 

Bonus: Skalket luke

 

post-253987-0-58190200-1345467832_thumb.jpg

Endret av Tjernshaugen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...