Gå til innhold

Augustfest 2012 - Tjernshaugen - Uspesifisert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du først er "bitten by the bug", så er det vanskelig å slippe motivene man er glad i. Og du tar fine makroer; men er ikke sikker på om insektene er like glad over at du er den lokale papparazziaen ;)

 

Min favoritt av de siste innslagene er den glisende robåten den 20. agust. Godt sett.

 

He-he, var usikker på om det var noen andre som ville se det gliset, eller om jeg hadde litt for livlig fantasi - godt å få en bekreftelse fra andre :D

Lenke til kommentar

Bilde # 21 - 25. august: Metallvannymfe

post-253987-0-99514800-1346003642_thumb.jpg

 

Bilde # 22 - 26. august: Av familien Sparassidae (jaktedderkopper) finnes i Norge 1 art, Micromata virescens. De liker seg nært til bakken i busk og kratt hvor de sitter og lurejakter. Denne hunnen har siden jeg oppdaget den for 3 dager siden holdt til på samme sted innenfor en radius på 15 cm.

post-253987-0-31311200-1346003633_thumb.jpg

 

EOS 50D + Sigma 180mm 3,5 APO MACRO DG HSM

Lenke til kommentar

Bilde 21 og 22 - utrolig, som alle de andre; du har visst bra trening i det der. Stativ?

 

Takk takk, ja, bruker stativ så si hele tiden...er pent nødt til det også da jeg ikke har løftekraft i v. arm - d. v. s. at om jeg skyter håndholdt så må høyre arm løfte både kamera og vekten av venstre arm...og det blir det sjelden skarpe bilder av :D

 

#19 går sir David Attenborough en høy gang. Utrolig festlig! :D

 

Takk for det :)

Lenke til kommentar

De vannymfene er jo kjempeflotte. Rundt her er det omtrent bare bananfluer... :(

 

De bananfluene er interessante nok bare du får forstørret dem opp litt, men utrolig irriterende å ha dem f. eks klekkende i jorda til potteplanter.

 

Bilde # 25 - 29. august: Lyngrovedderkopp på nesleblad

post-253987-0-97137600-1346366087_thumb.jpg

 

Bonus: Klematis

 

post-253987-0-59171200-1346366078_thumb.jpg

 

 

50D + Sigma 180mm 3,5 APO MACRO DG HSM

Lenke til kommentar

Mange gode insekt bilder, dog er jeg ikke så glad i de krypen personlig.

Bilde 7 med de idylliske husene er nok min favoritt i denne tråden.

 

Synd at jeg valgte akkurat det objektivet til # 7, for det bildet er veldig dårlig teknisk - men da fikk jeg i alle fall en nyttig erfaring. At det er en del som ikke er glad i småkryp er helt naturlig, må vel kanskje være litt spesielt interessert, hyggelig uansett at du synes de er gode :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...